رنگ جدولی, رنگ محافظتی

رنگ جدولی چیست؟ معرفی 4 محصول رنگ جدول خیابان ها

شرکت سفید بام کرمانیان

«اولین و بزگ ترین تولید کننده درجنوب شرق کشور»

رنگ جدولی چیست؟

رنگ جدولی رنگ هایی که برای رنگ آمیزی جدول پیاده رو استفاده می شود، رنگ های مخصوص هستند. که این رنگ ها برای زیباسازی شهر و تعیین حریم خیابان استفاده می شوند.

رنگ جدولی چیست؟

ویژگی های رنگ جدولی چیست:

رنگ جدولی دارای چسبندگی بالا و سرعت خشک شدن مناسب می باشد. و مقاوم در برابر اصطکاک است.

ثبات رنگ جدولی مهم است و باید در شرایط مختلف آب و هوایی ماندگاری بالایی داشته باشد.

 

در رنگ جدول ، کیفیت و قیمت رنگ اهمیت دارد رنگ های جدول خیابانی بر پایه حلال و یا بر پایه آب می باشندکه هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند و به اشکال مختلف تولید و عرضه می شوند.

رنگ جدولی اکریلیک و رنگ جدولی آلکیدی دو نوع مهم رنگ جدولی  هستند.

 

رنگ جدولی اکریلیک

رنگ جدولی اکریلیک بر پایه حلال روغنی و یا بر پایه حلال آب تولید می شود. این رنگ بر پایه حلال آب سازگار با محیط زیست بوده و آلودگی را جذب نمی کند و در مقابل نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد.

این محصول به دلیل غلظت خوب برای رنگ آمیزی جدول ها مناسب است زیرا به راحتی روی سطح اجرا و خشک می شود. قبل از اعمال رنگ، سطح کار باید خشک و تمیز باشد.

این محصول چسبندگی و پوشانندگی بالایی دارد. در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و اصطکاک مقاوم است. این رنگ قابل شستشو بوده و بوی نامطبوعی ندارد. رنگ جدولی اکریلیک به سرعت خشک می شود.

رنگ حدولی سفیدبام

رنگ های جدولی آلکیدی:

رنگ آلکیدی جدولی از پلی استر اصلاح شده و اسید چرب تشکیل شده است. اسید چرب موجود در رنگ باعث انعطاف پذیری رنگ و سریع خشک شدن آن می شود.

این محصول محافظ خوبی برای سطح بوده و شفافیت خوبی دارد.

با توجه به مقدار روغن خشک استفاده شده در رنگ، آنها را به سه دسته رنگ آلکیدی روغن بلند، رنگ آلکیدی روغن متوسط ​​و رنگ آلکیدی روغن کوتاه طبقه بندی می کنند.

به عبارت دیگر این رنگ ها با توجه به ساختار شیمیایی به دو دسته هوای خشک و غیر هوا خشک تقسیم می شوند.

 

رنگ آلکیدی روغن بلند دارای روغن خشک زیادی است و پس از اجرا به سرعت خشک می شود. در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. در شب نور را به خوبی منعکس می کند. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن این رنگ بهتر است از آستر مخصوص استفاده کنید.

 

رنگ آلکیدی روغنی کوتاه روغن خشک کمی دارد و به آرامی خشک می شود

انواع رنگ های ساختمانی و جدولی و … را می توانید با مراجعه به سایت سفید بام کرمانیان تهیه کنید.

 

رنگ آمیزی جداول خیابان:

رنگ جدول روش های مختلفی برای اعمال در جدول وجود دارد. سطح جدول باید قبل از اجرا زیرسازی شود. در ادامه دو روش قلم مو و دستگاه مخصوص رنگ آمیزی جدول را توضیح می دهیم.

رنگ آمیزی جدول با دستگاه

از دستگاه رنگ برای رنگ آمیزی  جداول با مسافت های طولانی استفاده می شود. این باعث صرفه جویی در زمان می شود. روش قلم مو زمان زیادی می برد.
با این روش رنگ آمیزی بسیار منظم و تمیز انجام می شود و کیفیت کار بالاست. دستگاه های مختلفی برای کنترل رنگ وجود دارد.

رنگ جدول خیابانی

جدول را با قلم مو رنگ کنید:

برای رنگ آمیزی با قلم مو باید رنگ را در ظرف بزرگی بریزید سپس حلال مناسب را با مقدار مشخصی اضافه کنید تا رنگ دلخواه به دست آید. سپس با قلم مو رنگ را بروی سطح اجرا کنید.

نقاشی با قلم مو نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. قبل از رنگ آمیزی سطح باید زیرسازی شود. سطح باید تمیز شود و عیوب آن برطرف شود تا رنگ به خوبی عمل کند و ماندگاری داشته باشد.

 

نکاتی که باید قبل از اجرای رنگ جدولی در نظر بگیرید:

برای اینکه رنگ ماندگار شود و آسیبی نبیند باید به نکاتی توجه کنید.

سطح جدول را به خوبی تمیز کنید.

سطح جدول نباید شوره داشته باشد.

اگر سطح رطوبت دارد، آن را خشک کنید.

 

 

معنی رنگ در رنگ آمیزی جدول ها:

رنگ جدول حاشیه های قرمز:

حاشیه های قرمز معمولاً به معنای عدم پارک، ایستادن یا توقف به هر دلیل و در هر زمانی است. گاهی اوقات حاشیه های قرمز، نقاطی برای توقف اتوبوس ها یا خطوط مشخص شده برای آتش نشانی هستند.

 

حاشیه های زرد:

حاشیه های زرد به معنی عدم پارک است، اما گاهی اوقات توقف یا ایستادن برای اهداف خاص مجاز است. به عنوان مثال، یک حاشیه زرد رنگ در نیوجرسی ممکن است با یک علامت جاده همراه باشد که شرایطی را نشان می دهد که تحت آن پارک یا توقف مجاز است.

حاشیه های آبی:

حاشیه‌های آبی تقریباً همیشه نشان می‌دهند که این منطقه برای دارندگان مجوز از کار افتاده است.

حاشیه سبز:

حاشیه سبز به این معنی است که پارک برای مدت زمان محدودی مجاز است.

حاشیه های سفید:

محدودیت‌های سفید به معنای محدود شدن پارکینگ است. رانندگان ممکن است مجبور باشند مجوز خاصی داشته باشند یا از پارکومتر برای پارک در کنار حاشیه سفید استفاده کنند.

شرکت سفید بام کرمانیان اولین شرکت تولید کننده رنگ جدولی پایه آب در کشور است که توانسته نشان استاندارد رنگ جدولی و ترافیک را دریافت کند. شرکت سفید بام کرمانیان باداشتن متخصصین مجرب در زمینه تولید رنگ و کارشناسان حرفه ایی در قسمت تحقیق و توسعه توانسته است رنگ جدولی پایه آب را با ویژه گی های مثبتی مانند آبگریز بودن، ثبات رنگ و همچنین ماندگاری طولانی با بالا ترین کیفیت رنگ را در کشور تولید کند. این رنگ ها دوست دار محیط زیست نیز هستند.

محصولات رنگ جدولی شرکت سفید بام کرمانیان:

 

رنگ جدولی تیس Tiss P.785

رنگ آمیزی جداول برای زیباسازی و محافظت از آن ها امری لازم و ضروریست، شرکت سفید بام کرمانیان در همین راستا با بهره گیری از نیرو های مجرب خود طی سال ها تحقیق و آزمایش و همکاری با شرکت های اروپایی رنگ جدولی پایه آب را برای اولین بار در ایران از سال 1391 تحت نام تجاری تیس TISS P.785 عرضه نموده است.

این محصول با کیفیت ترین مواد اولیه و پیشرفته ترین فرمولاسیون بر پایه رزین اکریلیک پایه آب تولید می شود و به گونه ای فرموله شده است که با چسبندگی فوق العاده بر روی سطوح سیمان و جدول قابل اجرا است، این رنگ دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارد و در برابر نور آفتاب از ثبات رنگ بسیار عالی برخوردار است و امکان تنفس پذیری برای بتن یا جدول را فراهم کرده و گاز CO2 تولید شده توسط بتن را خارج می کند و باعث سالم ماندن جدول در دراز مدت می شود. در صورت تمیز بودن و مرطوب نبودن و شوره نداشتن سطح بتن در زمان اجرا، رنگ جدول به مرور زمان پوسیده نمی شود.

رنگ جدولی پایه آب مشکل استفاده از تینر را برطرف کرده است زیرا استفاده از تینر در هنگام انبارداری، حمل و نقل خطر اشتعال دارد. از لحاظ زیست محیطی برای انسان و محیط زیست خطرناک است و روغن های طبیعی را در خود حل می کند و موجب آسیب دیدگی و ناراحتی پوستی شده و از طرق پوست جذب بدن می شود. بخارات تینر می تواند سبب سردرد و ناهنجاری های ریوی گردد بر خلاف رنگ جدولی پایه آب که هیچ ضرری برای محیط زیست و انسان ها ندارد.

رنگ جدولی تیس یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است که بلافاصله پس از اجرای جدول گذاری باید برای حفاظت این جدول ها در برابر عوامل و شرایط متنوع جوی اجرا گردد. برخلاف رنگ روغنی که برای زیبایی کوتاه مدت استفاده می شود و هیچگونه نقش محافظت در جدول و یا دیوار بتنی ندارد. به دلیل عایق بودن رنگ جدولی تیس، آب به داخل جدول نفوذ نکرده و در بلند مدت و مخصوصاٌ زمستان از یخ زدگی و خراب شدن جدول جلوگیری می کند.

این رنگ از لحاظ براقیت در دسته نیم براق قرار می گیرد و در فام های سیاه، سفید، آبی، زرد، قرمز مطابق با کد های کاتالوگ انتخاب رنگ است.

دارای استاندارد ملی ایران و ISO18001:2007 – ISO14001:2004-ISO9001:2008 و CE اروپا است.

 

رنگ جدول t.p785

رنگ جدولی تیس Tiss P.785

 

 

 

 

رنگ جدول براق Tiss P.788|

رنگ جدول براق بر پایه رزین اکریلیک پایه آب بوده و از چسبندگی بسیار عالی برروی سطح سیمانی و جدول برخوردار است. رنگ براق تیس از دوام و ماندگاری بسیار زیاد برخوردار است و در برابر آفتاب ثبات رنگ عالی داشته و قابلیت تنفس پذیری دارد و به مرور زمان پوسته و ورقه نمی گردد.

شاید بتوان که گفت رنگ های جدولی تیس به عنوان محصول تولیدی از شرکت سفید بام کرمانیان مرغوبترین رنگ پایه آب موجود در ایران است.

رنگ جدولی براق

رنگ جدولی روغنی T.p789

رنگ جدولی روغنی قدمت زیادی نسبت به رنگ های دیگر دارند . این رنگ ها در فام های مختلف تولید میشود .

و در مقابل عوامل جوی مقاوم می باشد .

رنگ جدولی روغنی تیس  T.P789از مرغوب ترین رزین آلکیدی تهیه شده است . که در سطوح بتنی جهت بالابردن مقاومت خوردگی و پوسیدگی و محافظت جدولهای خیابانی کاربرد دارد طرحان محیط شهری با کمک رنگ بندی جدول ها زیبایی خاصی به محیط های تردد و فضای شهری می بخشند .

 

بازگشت به لیست