دسته‌بندی نشده

مواد سبک کننده بتن، مواد افزودنی برای بتن سبک

(افزودنی های بتن سبک)

دانه‌های  منبسط شده یک سنگدانه بسیار سبک برای کاربردهای بتن مناسب است زیرا چگالی کمتری را ارائه می‌دهد و در عین حال عملکرد کلی را افزایش می‌دهد. این باعث می شود نه تنها برای پروژه های جدید، بلکه برای کارهای نوسازی و مرمت، که در آن به حداقل رساندن بارهای سازه ای مهم است، انواع مصالح ساختمانی عالی باشد. برای کاربردهای پیش ساخته، بتن سبک همچنین باعث صرفه جویی در هزینه برای جابجایی و حمل و نقل می شود. زیرا می توانید واحدهای بیشتری را ارسال کنید و رسیدگی به آن در محل آسان تر است. علاوه بر این، بتن سبک غیر قابل احتراق، جذب صدا و بسیار مقرون به صرفه است. بتن سبک با شیشه منبسط شده یک محصول ساختمانی معدنی و زیست محیطی خالص است که در صورت نیاز به راحتی قابل بازیافت است.

بتن از مقاومت فشاری بالا گرفته تا توانایی آن در شکل دهی به اشکال بی شماری، یکی از مفیدترین محصولات ساختمانی بشر است. همانطور که تولیدکنندگان بتن می‌دانند، وزن زیاد این ماده چالش‌هایی مانند هزینه‌های حمل و نقل و نصب بالا و خستگی کارگران را ایجاد می‌کند.

برای غلبه بر این مسائل و مسائل دیگر، مردم در طول تاریخ به دنبال کاهش وزن بتن بدون تأثیر منفی بر عملکرد آن بوده اند. یک نمونه اولیه، افزودن گلدان های سفالی سنگ پا و هوا توسط رومیان باستان به سقف بتنی گنبدی پانتئون است. در سال های اخیر، مواد افزودنی بسیار پیچیده تر شده اند، به ویژه با معرفی سنگدانه های مصنوعی بسیار سبک.

از این میان می توان به دانه های پلی استایرن سبک و پلی استایرن منبسط شده  اشاره کرد. این دانه های فوم کوچک گاهی اوقات به اشتباه به عنوان “فوم پلیمری” شناخته می شوند، اما مواد متفاوتی هستند.

بتن سبک:

برای کاهش وزن، جایگزین سنگدانه های جامد و سنگین برای کاربردهای بتن سبک مانند ساختمان های پیش ساخته معماری، پله های پیش ساخته، پانل های دیواری پیش ساخته میتوان استفاده نمود . بسته به فرمولاسیون و مقاومت بتن معمولی قابل دستیابی است. کاهش وزن امکان حمل و نقل آسان را فراهم می کند و منجر به صرفه جویی در هزینه حمل و نقل می شود.

بتن سبک عایق حرارتی هرچه چگالی کمتر باشد، عایق حرارتی بهتری دارد – بنابراین ساختار دانه متخلخل ضد آب بهترین مقادیر حرارتی را ایجاد می کند. برای بلوک های بتنی سبک و همچنین سیستم های دیوار پیش ساخته یکپارچه یا تاشو کاملاً مناسب است. وزن کمتر باعث کاهش هزینه و زمان ساخت کوتاه تر می شود

بتن های با وزن کم، مقاومت در برابر یخ زدگی و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی را حاصل میکنند. به خصوص ترکیبی از چگالی کم و مقاومت فشاری دانه بالا، را به سنگدانه سبک وزن ایده آل برای بتن معماری، بتن الیافی یا بتن لمینت/نساجی تبدیل می کند.

مزایای افزودنی های پلی استایرن سبک

افزودنی های بسیار سبک مبتنی بر پلی استایرن به عنوان یک ماده جایگزین حجم جزئی برای ماسه ها و شن های سنگین در بتن عمل می کنند. چنین افزودنی‌هایی وزن واحد بتن را کاهش می‌دهند، که به نوبه خود وزن سازه‌ها را کاهش می‌دهد، هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد و خستگی کارگران را کاهش می‌دهد و در نتیجه هزینه‌های کمتر و سود بالقوه بیشتری برای تولیدکنندگان بتن به همراه دارد. کاهش وزن احتمالی بستگی به محصول بتنی تولید شده دارد – با کاهش 5 تا 15 درصدی برای پانل های ساختمانی بتنی سازه ای، اما تا 80 درصد برای اشیاء بتنی غیر سازه ای مانند سنگ روکش، قالب های تزئینی. و بلوک منظره را به همراه دارد.

علاوه بر کاهش وزن محصولات بتنی، افزودنی های مبتنی بر پلی استایرن نیز می توانند عملکرد بتن را در چندین زمینه کلیدی افزایش دهند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به افزایش انعطاف‌پذیری ، بهبود مقاومت در برابر ترک و دوام یخ زدگی/ذوب‌شدن، و بهبود عملکرد آتش و حرارتی اشاره کرد.

بسته به ماده افزودنی، مواد جایگزین سنگدانه مبتنی بر پلی استایرن را می توان در مجموعه ای از کاربردهای ساختاری و غیر ساختاری استفاده کرد.

محصول پیشنهادی:

افزودنی های بتن

بازگشت به لیست