دسته‌بندی نشده

نمای دکوراتیو چیست؟

 

 

« نمای دکوراتیو چیست؟ »

انواع نما برای ساختمان

 

کلمه نما در اصل از کلمه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است و به عنوان بیرون یا تمام وجوه خارجی یک ساختمان تعریف می شود. این اصطلاح اغلب برای اشاره به نمای اصلی یا جلوی یک خانه استفاده می شود.

نما در کنار سقف، یکی از مهمترین عناصر ساختمان است ، زیرا به عنوان مانع اولیه در برابر عوامل جوی خارجی که می تواند به سلامت سازه آسیب برساند مانند باران، برف، باد، یخبندان، آفتاب و غیره عمل می کند.

به همین دلیل، بسیار مهم است که سیستم نمایی را انتخاب کنید که از ساختمان در برابر این خطرات محافظت کند و در عین حال با مصرف انرژی کمتر، کاهش هزینه های نگهداری و بهبود آسایش ساکنان کمک کند.

در زیر انواع مختلف نما یا دیوارهای خارجی مورد استفاده در معماری و همچنین ویژگی های هر یک از آنها را توضیح می دهیم.

نمای سبک

این یک نوع نما است که به ساختار مقاوم ساختمان می چسبد، اما به هیچ عنوان بخشی از مقاومت آن را تشکیل نمی دهد. از آنجایی که به پایداری ساختمان کمک نمی کند، نمای سبک وزن باید تنها برای تحمل بارهایی طراحی شود که بر اجزای خودش فشار وارد می کند.

موادی که معمولاً برای روکش فلزی استفاده می شود شامل شیشه و فلز است.

دو نوع ساخت برای نماهای سبک وجود دارد: کرتین وال و نمای پانل.

برخی از مزایای خاص سیستم نما سبک بودن، سهولت نصب و میزان نوری است که به داخل ساختمان می‌تاباند.

در مقایسه با سایر انواع نما، نماهای سبک وزن عایق حرارت و صدا کمتری دارند و هزینه های نگهداری بالاتری در میان مدت و بلند مدت دارند.

این نوع نما عمدتاً در ساختمان های اداری متوسط و بلند نصب می شود.

 

نمای سنگین

همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع نما تمایل دارد از مصالح ساختمانی با وزن قابل توجهی ساخته شود. برای اینکه یک نما سنگین وزن در نظر گرفته شود، وزن متوسط، شامل عناصر توپر و توخالی، باید بالای 100 کیلوگرم در متر مربع باشد.

در این دسته انواع مختلفی از نماها را می‌یابیم که بسته به نیازهای عایق حرارتی، ممکن است باربر یا خود نگهدار باشند و ممکن است محفظه هوا داشته باشند یا نداشته باشند.

پیش ساخته

این نوع نما عمدتاً از ماژول های پیش ساخته تشکیل می شود که به یکدیگر متصل شده یا در محل مونتاژ می شوند. اجزای این نماها به صورت صنعتی در کارخانه های بسیار مکانیزه ساخته می شوند و اغلب از پانل های چوبی و بتنی استفاده می شود.

از مزایای اصلی این نوع نما سرعت و سهولت نصب و همچنین هزینه کمتر نسبت به سایر سیستم ها می باشد. از نظر معایب، گزینه های طراحی محدودتر است و حداقل حجم کار لازم است تا بتوان آن را قابل اجرا کرد.

نماهای پیش ساخته معمولا در کارخانجات صنعتی و مراکز خرید بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 سنتی

این طبقه بندی شامل نماهایی است که از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، سنگ، چوب، سرامیک و غیره استفاده می کنند.

مزایای نمای سنتی این است که ساخت آنها پیچیدگی کمتری دارند، نصب سریع و هزینه پایینی دارند.

از طرف دیگر، از آنجایی که نماهای کلاسیک دارای محفظه هوا یا عایق نیستند، عایق حرارت و صدا کمتری را ارائه می دهند که به معنای صرفه جویی در انرژی کمتر است.

 

 سیستم های ETI

سیستم های (ETI عایق حرارتی خارجی) شامل نصب صفحاتی از مواد عایق در اطراف ساختمان است که توسط ملات محافظت شده و به دیوار نگهدارنده چسبیده یا به صورت مکانیکی ثابت می شود.

سپس سیستم با روکش یا روکشی که با زیبایی شناسی ملک مطابقت دارد تکمیل می شود.

بیشترین مواد مورد استفاده در جنبه عایق یک سیستم ETI عبارتند از پلی استایرن منبسط شده (EPS)، پلی استایرن اکسترود شده (XPS)، پلی استایرن منبسط شده گرافیت (EPS-G) و پشم معدنی (MW)، وعایق صوت و حرارت (لایت میکس پاششی) Tiss LM 240

از آنجایی که سیستم ETI دارای یک لایه عایق است، پل های حرارتی و خطر تراکم را کاهش می دهد.

بنابراین، این گزینه ای است که سطح خوبی از کارایی را نسبت به قیمت خود فراهم می کند، زیرا هیچ انرژی و هزینه ای از این نوع سیستم چارچوب خارج نمی شود.

روکش ضد باران

روکش ضد باران یا سیستم نمای تهویه شده، از یک دیوار باربر، یک لایه عایق و مواد روکشی تشکیل شده است که با استفاده از یک سازه نگهدارنده به ساختمان ثابت می شود.

تفاوت اصلی این سیستم با سیستم ETI این است که دارای یک حفره هوا بین دیوار باربر و مواد روکش است.

اگرچه نصب این سیستم پرهزینه‌تر و پیچیده‌تر است، اما در بیشتر مواقع یک گزینه مقرون ‌به ‌صرفه است، زیرا شکاف هوا مسئول بسیاری از مزایای روکش ضد باران است.

 

 ” اثر دودکش ” که در داخل حفره هوا رخ می دهد به این معنی است که هوای گرم از بالای نما بالا می رود و از آن خارج می شود. در ماه های تابستان، این پدیده همرفت طبیعی به معنای تجدید هوا است که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. از طرفی در زمستان هوا زیاد گرم نمی شود و در داخل خانه باقی می ماند. گرما از بین نمی رود، که به صرفه جویی در انرژی ناشی از گرمایش کمک می کند.

علاوه بر این، روکش ضد باران یک لایه حفاظتی اضافی در برابر تراکم و نفوذ آب ایجاد می‌کند و همچنین به کاهش ظاهر ترک‌ها و شکاف‌ها در ساختمان کمک می‌کند، زیرا تغییرات دمایی کمتری را متحمل می‌شود.

اینها تنها برخی از دلایلی است که چرا روکش صفحه باران تهویه شده کارآمدترین سیستم نمای خارجی موجود در حال حاضر است.

 

 بتن تزئینی

استفاده از بتن نه تنها به عنوان یک وسیله کاربردی برای ساخت و ساز، بلکه به عنوان یک ارتقای زیبایی شناختی برای یک سازه است، در حالی که همچنان عملکرد خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از خود ساختمان مانند کف، دیوارها، راهروها و پاسیوها انجام می دهد.

تبدیل بتن به بتن تزئینی از طریق استفاده از مواد مختلفی حاصل می شود که ممکن است در طول فرآیند ریختن یا پس از عمل آوری بتن اعمال شوند، این مواد و یا سیستم ها شامل بتن مهر شده، رنگ آمیزی اسیدی، روکش های تزئینی، بتن صیقلی، روکش های بتنی، روکش های عمودی و موارد دیگر هستند.

مجسمه های بتنی

مجسمه های بتنی با ریختن بتن در قالب لاتکس ساخته می شوند. اغلب برای تزئینات چمن نقاشی شده و فروخته می شوند. محبوب ترین طرح ها حوض ها، پرندگان و آدمک ها هستند.

بتن مهر

بتن مهر شده فرآیند افزودن بافت و رنگ به بتن برای شبیه کردن آن به سنگ، آجر، تخته سنگ، سنگ فرش و بسیاری دیگر از محصولات موجود در طبیعت از جمله چوب، فسیل، صدف و بسیاری دیگر است. این مجموعه بی حد و حصر از امکانات همراه با دوام زیاد و هزینه کمتر نسبت به محصولات طبیعی، بتن مهری را به انتخابی آسان برای پروژه های ساخت و ساز و نوسازی جدید تبدیل می کند.

روش نصب آن شامل فشار دادن قالب ها به داخل بتن است در حالی که بتن هنوز در حالت پلاستیکی خود قرار دارد. رنگ آن با استفاده از لرزش های خشک، سخت کننده های رنگ، پودر یا مایع آزاد شده، رنگ های یکپارچه یا لکه های اسیدی به دست می آید. همه این محصولات ممکن است برای ایجاد طرح های پیچیده تر ترکیب شوند.

بتن مهر شده ممکن است در راهروها، پاسیوها، جاده های تجاری و پارکینگ ها و حتی کف داخلی استفاده شود. بتن مهر شده پوشش مطلوبی برای نواحی بتنی است، اما با گذشت زمان و فرسودگی، رنگ‌ها محو می‌شوند و سطح تکه‌تکه و غیرقابل نمایش به نظر می‌رسد. گزینه های زیادی برای رنگ آمیزی مجدد وجود دارد که می تواند به طور کامل رنگ و نمای بتن مهر و موم شده را مرمت و احیا کند.

رنگ های بتن

رنگ برای بتن در بسیاری از فرم و ترکیب های مختلف است و می تواند در هر دو برنامه های کاربردی بتن های مسکونی و تجاری استفاده می شود، از جمله عایق صدا، دیوارهای حایل، پل ها، صفحات میز، کف، و غیره.

رنگ‌های اولیه بتن شامل جوهرهای چاپ عمومی بود که در محلول‌های ملایم الکل حل می‌شد و روی سطوح بتن اعمال می‌شد تا طیف وسیعی از رنگ را به بتن خاکستری ساده اضافه کند. هنگامی که رنگ های مبتنی بر الکل در معرض نور خورشید قرار می گیرند، رنگ یا روشن می شود یا کاملا محو می شود. بنابراین، رنگ‌های مبتنی بر الکل در کاربردهای داخلی که در آن نور مستقیم خورشید یا سایر اشکال نور فرابنفش (UV) وجود نداشت، رایج‌تر بودند.

سازندگان بعداً شروع به حل کردن جوهرهای چاپی مشابه در حامل های مختلف مانند استون، رقیق کننده لاک و سایر حلال ها کردند، به این امید که سطح نفوذ افزایش یابد. علاوه بر این، عوامل بازدارنده اشعه ماوراء بنفش به رنگ های جدید برای کمک به مشکلات ناپایداری UV اضافه شدند. با این حال، زمانی که رنگ در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، محو شدن جزئی (5-8٪ در سال) همچنان رخ می دهد.

بتن رنگی را می توان از بسیاری از شرکت های بتن آماده تهیه کرد و بسیاری از آنها نمودارهای رنگی در دسترس دارند.

رنگ آمیزی اسیدی

رنگ آمیزی اسیدی یک سیستم رنگی یا رنگدانه ای نیست، بلکه یک واکنش شیمیایی است. مخلوطی از آب، نمک های معدنی و مقدار کمی اسید موریاتیک روی سطح بتن اعمال می شود. این واکنش شیمیایی با مواد معدنی موجود (عمدتاً آهک) در بتن در مدت زمان یک تا چهار ساعت باعث ایجاد رنگ‌های جدید خاکی در سطح بتن می‌شود. سطح بتن بعداً برای از بین بردن لکه اضافی تمیز می شود و با محلول پایه آمونیاک خنثی می شود و آب یا جوش شیرین (احتمال کمتری دارد که بعداً باعث سفید شدن سفیدک شود) برای کمک به بالا بردن سطح PH به سطح طبیعی. به دلیل ناهماهنگی در سطح کف بتنی، رنگ آمیزی اسیدی ظاهری رنگارنگ یا خالدار ایجاد می کند که برای هر دال منحصر به فرد است. میزان نفوذ رنگ از 1/16 تا 1/32 اینچ متغیر است. سطوح بتنی بیرونی قدیمی تر ممکن است مانند سطوح داخلی رنگ نشوند، زیرا محیط، محتوای مواد معدنی را شسته یا در آن نفوذ کرده است. همچنین هرگونه سنگدانه در بتن فرسوده رنگ را نمی پذیرد.

مواد شیمیایی که معمولا در رنگ آمیزی اسیدی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از اسید هیدروکلریک ، کلرید آهن و بی کربنات سدیم.

رنگ آمیزی بر پایه آب

لکه های مبتنی بر آب شبیه به لکه های اسیدی هستند به این معنا که هنوز می توان ظاهری شفاف مانند اسید بدست آورد. برخی از لکه‌ها می‌توانند به رنگ مات و یا اثری شفاف دست یابند. تفاوت اصلی این است که لکه های اسیدی به بتن واکنش نشان می دهند و ترکیب فیزیکی مواد بتن را تغییر می دهند، در حالی که لکه های مبتنی بر آب بیشتر یک “پوشش” هستند که با بتن پیوند می خورند. انواع مختلفی از لکه های مبتنی بر آب در صنعت بتن تزئینی وجود دارد که به روش های مختلف عمل می کند. برخی از آنها بر پایه پلیمر، اکریلیک و اپوکسی هستند.

همپوشانی

روکش های بتنی به دهه 1960 می رسد، زمانی که مهندسان شیمی از برخی از شرکت های شیمیایی بزرگتر و معروف شروع به آزمایش با رزین های رنگ اکریلیک به عنوان اصلاح کننده مخلوط سیمان و ماسه کردند. نتیجه یک ماده روکش سیمانی نازک بود که به سطوح بتنی می‌چسبد و پوشش تازه‌ای را برای بازیابی سطح فرسوده ایجاد می‌کند. پوشش ­های بتنی فاقد ویژگی­های عملکرد طولانی مدت رزین های اکریلیک بودند. رزین های اکریلیک مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشتند، اما فاقد مقاومت طولانی مدت در برابر آب و ویژگی های چسبندگی مورد نیاز برای ارائه یک راه حل طولانی مدت و دائمی بودند.

روکش سیمان پلیمری

ساخت روکش سیمانی پلیمری برای تغییر روکش آسفالت به بافت و رنگِ آجری برای ایجاد گذرگاه تزئینی و آرام سازی ترافیک در منطقه با میزان عابر پیاده بالا است.

    

روکش های سیمان پلیمری، متشکل از ترکیبی اختصاصی از سیمان پرتلند، سنگدانه های مختلف و رزین های پلیمری، بیش از 20 سال پیش معرفی شدند. هدف از افزودن رزین پلیمری به سیمان و سنگدانه، افزایش چشمگیر ویژگی های عملکرد و تطبیق پذیری سیمان ها، ملات ها و مصالح بتن معمولی است. بر خلاف سیمان و مخلوط های بتن معمولی، روکش های سیمان پلیمری را می توان به صورت نازک یا ضخیم بدون ترس از لایه برداری یا خرابی محصول معمولی اعمال کرد. علاوه بر این، روکش های سیمانی پلیمری در برابر آسیب های ناشی از نمک، مواد پتروشیمی، اشعه ماوراء بنفش، شرایط آب و هوایی سخت و فرسودگی ترافیک بسیار مقاوم تر هستند.

روکش های سیمانی پلیمری که در ابتدا برای استفاده به عنوان مواد ترمیم سطح نازک برای بسترهای بتنی در نظر گرفته شده بود، در اوایل دهه 80 در صنایع بتن معماری و کفپوش های تجاری معرفی شدند. متعاقباً استفاده از آن در این صنایع استاندارد شد. روکش های سیمانی پلیمری در ارائه نوسازی طولانی مدت و بادوام بدون نیاز به تعمیرات پرهزینه و مستمر مرتبط با تخریب سطوح بتنی مقرون به صرفه تلقی می شوند.

از روکش های سیمانی پلیمری برای کاربردهای داخلی و خارجی در موارد زیر استفاده می شود:

روکش مجدد بتن با روکش اسکیم یا جاروب – بتن آسیب دیده، حفره دار، پوسته پوسته شده و لکه دار را به ظاهر یک سطح بتنی جدید بازگردانده و محافظت می کند.

تطبیق و تسطیح بتن – سطوح بتنی ته نشین شده را تعمیر و تراز می کند.

بازسازی و نوسازی زیرلایه موجود – ظاهر بسترهای بتنی یا چوبی موجود را از طریق اعمال پوشش‌های “نازک مهر شده” یا “لکه‌دار نازک” تغییر داده و بافت، رنگ و طرح‌های جدید ایجاد می کند. برای استفاده در عرشه استخرهای تجاری یا مسکونی، اغلب به شکل “بافت های پاشیده” یا “خرابی” است که در آن سیمان پلیمری بر روی بستر بتنی موجود در سطحی با بافت متوسط (ضخامت متوسط 1/8 اینچ) اعمال می شود. در الگوهای مختلف اغلب، بافت با ماله بریده می شود تا ظاهر و احساس کار نهایی را کمی تغییر دهد.

پوشش های مهر شده

ابزارهای چاپ لاستیکی (مهرها) اندکی پیش از قرار گرفتن، در مواد روکش بتنی نازک از پیش مخلوط شده قرار می گیرند تا بافت های سنگ طبیعی یا آجرمانند ایجاد شود. این ابزارهای چاپ لاستیکی از قالب های ساخته شده از سنگ یا چوب اصلی تولید می شوند. از عوامل رها کننده برای کمک به رهاسازی مهرها از بتن بدون چسبندگی استفاده می شود. مواد رهاسازی به صورت مایع یا پودر هستند و در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند.

پوشش اپوکسی

برای آب بندی و محافظت روی قسمت رنگ آمیزی شده با اسید، رنگ ها و یا روکش ها اعمال می شود. برخی از اپوکسی ها نیز رنگی هستند.

پرداخت

بتن را می‌توان با آسیاب‌های مکانیکی و لنت‌های الماسی به اندازه‌ دانه های شن پرداخت کرد. بالشتک های الماسی در اندازه های زیادی از شن و یا توری وجود دارند. سایزهای معمول با سنگ ریزه 6 شروع می شوند و می توانند تا 8500 سنگ ریزه برسند، اگرچه بتن فقط می تواند درخشندگی حدود 800 سنگ ریزه را حفظ کند، اما می توان با افزودن یک سخت کننده بتن مانند سیلیکات سدیم یا سیلیکات لیتیوم به بتن، اجازه داد درخشنگی بتن از 1800 تا 3000 حفظ شود. براق 3000 گریت. این کار در چند مرحله با عبور از روی بتن با بالشتک های الماسی متوالی انجام می شود تا زمانی که یک پوشش شیشه ای سخت پیدا کند. هم لکه های اسیدی و هم رنگ های بتن را می توان در طول فرآیند پرداخت بوجود آورد.

حکاکی

بتن موجود را می توان با برش خطوط و شیارها در سطح آن بازسازی کرد. طرح های پیچیده مانند آرم یا متن را می توان با استفاده از سیستم حکاکی بتن قابل حمل CNC حکاکی کرد.

بتن همچنین می تواند توسط یک سیستم مسیریاب CNC بازسازی شود.

الگوهای هندسی، خطوط مستقیم یا منحنی و طرح های سفارشی را می توان مستقیماً در سطح بتن برش داد و ظاهر کاشی، سنگ فرش، قلوه سنگ و بسیاری دیگر از الگوهای سطح رایج را ایجاد کرد. این امر معمولاً با استفاده از ابزارهایی مانند آسیاب زاویه‌ای مجهز به تیغه‌های الماسی به دست می‌آید، اما می توان با استفاده از ابزارهای تخصصی که به‌طور خاص برای برش طرح‌ها در بتن طراحی شده‌اند، به‌طور مؤثرتری آن را انجام داد.

لاینر فرم

همچنین می توان بتن را با استفاده از آستر فرم اورتان به صورت طرح های منحصر به فرد و دقیق ریخت . این پروژه‌ها را می‌توان در سراسر جهان، معمولاً بر روی دیوارهای حائل یا صوتی، نمای بیرونی ساختمان‌ها و پل‌ها مشاهده کرد.

به طور کلی، این فرآیند با مجسمه سازی شروع می شود، که با استفاده از خاک رس، پلی اورتان یا موم، طرحی را ایجاد می کند تا در بتن مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که طرح اصلی کامل شد، با استفاده از مایع لاستیک مصنوعی، قالبی ساخته می‌شود و از این قالب‌ها، آسترهای فرم به شکل معکوس طرح اصلی تولید می‌شوند.

سپس لایه لایه به عنوان قالبی برای بتن عمل می کند. پس از گیرش بتن، لاینر قالب از سطح بتن سخت شده جدا می شود. بتن به طور دائمی با الگوی قالب لاینر بافت می شود.

انواع نماهای تولید شرکت سفید بام کرمانیان، با نام تجاری TISS

1- کنیتکس Tiss K 700

کنیتکسK700 TISS  یک پوشش نمای ساختمان  بر پایه رزین اکرلیک می باشد که دارای پوشش دهی بالا، پس از اجرا کاملاً قابل شستشو و دارای دوام رنگ بالاست. این محصول برای تزئین و محافظت از سطوح خارجی ایده آل می باشد. گزینه مناسبی جهت پوشاندن ترک ها و ناصافی های سطح می باشد و نیز باعث افزایش طول عمر سطوح سیمان اندود و بتن می شود. کنیتکس K700 به دلیل ویژگی­ های بالای خود قابلیت کاربرد درتمامی ساختمان­ های اداری، مسکونی و فروشگاهی را دارد.

 

موارد کاربرد:

  • جهت اجرا پوشش نمای خارجی، راه پله، پارکینگ و…
  • جهت اجرای پوشش برای داخل ساختمان

2- نمای پایه سیمانی ( T.PCF715 – T.PCF716 – T.PCF717 )

نمای پایه سیمانی در سه نوع تولید می شود:

  • نمای پایه سیمانی ماله ای با رزین PCF715
  • نمای پایه سیمانی پاششی PCF716
  • نمای پایه سیمانی ماله ای بدون رزین PCF717

نمایی با دوام بر پایه سیمان با چسبندگی بالا و ساختاری سخت و زیبا جهت نماسازی ساختمان می باشد. این محصول با ترکیب پیگمنت های رنگی می تواند رنگ مورد نظر مصرف کننده را ایجاد نماید و خاصیت ضدآبی و رنگ آمیزی را همزمان ایجاد نماید. جهت سهولت اجرا و کاربرد مناسب به دو صورت پاششی و ماله ای قابل عرضه می­ باشد. با توجه به اینکه این محصول پایه سیمان می باشد تنفس بتن را حفظ کرده و هیچگاه طبله و ورقه نمی شود.

مزایا:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی
  • چسبندگی فوق العاده به سطوح آجر، بتنی و انواع بلوک
  • اجرای بسیار سریع و آسان
  • دارای رنگ های بسیار زیبا و متنوع
  • قابل اجرا با ماله و یا به صورت پاششی
  • علاوه بر ایجاد نمای زیبا خاصیت عایق نمودن سطوح را داشته و از نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

3- نمای مینرال (سولار تیس)  Tiss S 720 

محصولی است کاملا ً ضدآب بر پایه سنگ های معدنی و رزین های اکریلیک که در شرایط جوی مختلف تغییر رنگ نمی دهد و کاملا ً قابل شستشو است. قابل اجرا جهت پوشش نهایی و دکوراتیو نمای خارجی و داخلی ساختمان می باشد.

 

موارد کاربرد:

  • استفاده جهت پوشش نهایی و دکوراتیو نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح (سیمان، بتن، چوب، فلز، یونولیت، آجر و…)
  • جهت عایق کاری صوتی، رطوبتی و حرارتی

4- نمای گلدن   Tiss G 730 

نمای رنگی و دکوراتیو گلدن محصولی پایه آب و مقاوم در برابر شرایط بد جوی است. این نما بر پایه رزین اکریلیک پایه آب و پودر معدنی رنگی و سایر افزودنی ها، با دوام و ماندگاری بسیار زیاد و با کمترین مقدار جذب آلودگی می باشد و به گونه ای طراحی شده است که در برابر تغییرات شیمیایی بتن مقاوم است. این محصول برای تزیین و محافظت از سطوح خارجی ایده آل می باشد و باعث دوام و افزایش طول عمر سطوح سیمان اندود و بتنی می شود. مطابق با استاندارد ISO 3233:1998(E)

موارد کاربرد:

  • برای استفاده در فضاهای خارجی بر روی سطوح سیمان اندود، بتنی، آجری، سفت کاری شده، پانل های سیمانی
  • جهت پوشاندن ترک ها و ناصافی های سطح
  • رنگ آمیزی و عایق نمودن دیوارهای رو به باران
  • جهت رنگ آمیزی و عایق نمودن صفحات پیش ساخته سیمانی و گچ برگ

5- نمای دیاموند Tiss D 740 

نمای دیاموند D740 با توجه به ویژگی های عایق بودن و پوشش بالای بافتدار جهت نما سازی کلیه ساختمان های اداری، مسکونی و فروشگاهی مناسب می باشد . نمای دیاموند محصولی است پایه آب و کاملاً عایق در برابر شرایط بد جوی که دارای پودرهای معدنی رنگی می باشد. این نما با دوام و ماندگاری بسیار زیاد و با کمترین مقدار جذب آلودگی می باشد و به گونه ای طراحی شده است که در برابر تغییرات شیمیایی بتن مقاوم است. این محصول برای تزیین و محافظت ازسطوح خارجی ایده آل می باشد و باعث دوام و افزایش طول عمر سطوح سیمان اندود و بتنی می شود.

 

موارد کاربرد:

  • جهت باز سازی نماهای قدیمی واجرای نمای جدید
  • جهت رنگ آمیزی و عایق نمودن صفحات سمنت برد و گچ برگ
  • جهت اجرای پوشش نمای داخل و خارج ساختمان
  • جهت نماسازی فضاهای خارجی بر روی سطوح سیمان اندود، بتنی، آجری، سفت کاری شده، پانل های سیمانی
  • جهت پوشاندن ترک ها و ناصافی های سطح و محافظت از سطوح همراه تزیین و زیبا سازی سطح

6- نمای سیلور  Tiss S 750

نمای دکوراتیو سیلور مقاوم در برابر آب بر پایه رزین های پلیمری و پودرهای معدنی در رنگ های متنوع می باشد. می توان آن را به جای پلاستر نرمه بوسیله ماله اجرا کرد و بدلیل ضخامت اجرا و استفاده از دانه های ریز متخلخل در این نما قابلیت عایق حرارت و صوت بودن را نیز دارا می باشد .

موارد کاربرد:

  • استفاده جهت نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • جهت رنگ آمیزی و تزئین نما و عایق نمودن سطح در برابر حرارت و صوت به داخل ساختمان

منابع:

en.wikipedia.org

www.cupapizarras.com

گردآوری شده توسط تیم ترجمه سفید بام کرمانیان


همچنین لیست قیمت انواع نمای TISS تولید شرکت سفید بام کرمانیان را در اینجا ببینید.

بازگشت به لیست