دسته‌بندی نشده

انواع آسفالت سرد و گرم، آسفالت سرد چیست؟

 

 

درک بهتر اینکه آسفالت از چه چیزی ساخته شده است، به دانستن اصول صحیح کاربرد آسفالت کمک می کند. به زبان ساده، آسفالت یک ماده ی نفتی، به شکل مایع یا نیمه جامد و بصورت لزج ، سیاه و بسیار چسبناک است. هفتاد درصد از کل آسفالت موجود، توسط پیمانکاران روسازی برای راهسازی استفاده می شود. خواص آسفالت با دما تغییر می کند، به همین علت یک محدوده خاص دمایی وجود دارد که در آن، آسفالت بعنوان آنچه ما به طور سنتی “روسازی” می نامیم قابل استفاده است. اگر دما خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، تراکم مناسب مورد نیاز برای کارآیی آسفالت نمی تواند به دست آید.

آسفالت چگونه ساخته شده است؟

دانستن اینکه آسفالت چگونه ساخته می شود در درک نحوه استفاده از آن، و چگونگی تبدیل شدن به یک آسفالت تخصصی بسیارمهم است. آسفالت به عنوان یک محلول روسازی پایدار طبقه بندی می شود که از مخلوطی از پرکننده، سنگدانه ها و بایندر تشکیل شده است. سنگدانه ها از مواد معدنی فرآوری شده شامل سنگ خرد شده، ماسه، شن، سرباره و سایر مواد مختلف بازیافتی تشکیل شده اند. از بایندر برای یکپارچه کردن سنگدانه ها استفاده می شود تا بتوان یک مخلوط منسجم تشکیل داد. هنگامی که از آسفالت برای ساخت روسازی استفاده می شود، لایه های متعددی وجود دارد که شامل مواد چسبانده نشده و قیری است که به عنوان پایه ای برای بتن آسفالتی که روی آن ریخته می شود، عمل می کند.

انواع آسفالت

آسفالت انواع مختلفی برای مصارف مختلف دارد. عواملی مانند آب و هوا و نوع روسازی که انجام می شود به تعیین بهترین آسفالت برای هر موقعیتی کمک می کند. سه نوع اصلی آسفالت عبارتند از: آسفالت داغ، مخلوط سرد MC وUPM .

آسفالت گرم (آسفالت داغ)

آسفالتی است که بیشتر در سایت های ساختمانی یا سنگفرش های تجاری مشاهده می کنید. این نوع آسفالت همانطور که از نامش پیداست زمانی که درجه حرارت آن بسیار بالاست و بلافاصله پس از ساخت کار می شود. این آسفالت دائمی‌ترین آسفالت از این سه نوع آسفالت است، به همین دلیل است که از آن برای روسازی تجاری استفاده می‌شود. هر چه آسفالت داغ سردتر شود، کار با آن نیز دشوارتر می شود زیرا در نهایت مانند سنگ سخت می شود.

آسفالت سرد(مخلوط سرد MC)

این نوع آسفالت در دماهای سردتری مورد استفاده قرار می گیرد و البته گیرش آن دیرتر است. این آسفالت فقط باید برای راه های موقت استفاده شود، زیرا نمی تواند در مناطق پرتردد مقاومت کند.

UPM

UPM مشابه مخلوط سرد MC  است که در دماهای پایین تر استفاده می شود، و می تواند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کند، اما UPM در مقایسه با مخلوط سرد MC  راه حل دائمی تری محسوب می شود. و راه حلی عالی برای سوراخ های مرطوب یا خشک است که آن را برای هر آب و هوایی مناسب می کند. UPM بلافاصله پس از فشرده شدن آماده تردد است.

آیا کیفیت آسفالت مهم است؟

کیفیت آسفالت مورد استفاده مستقیماً در مدت زمان ماندگاری آن و نوع ترافیکی که می تواند تحمل کند اثرگذار است. کیفیت نه تنها باعث دوام بیشتر روسازی می شود، بلکه ایمن تر و کارآمدتر است.

عامل اصلی که بر کیفیت تأثیر می گذارد، مصالح سنگدانه ای است که استفاده می شود. بهتر است که مواد مناسب از ابتدا تا انتها با مدیریت جمع آوری و پردازش شوند. سنگدانه های بادوام و زاویه دار به کاهش سایش و پارگی زودرس کمک می کنند. کیفیت این سنگدانه ها همیشه در شرایط سخت آزمایش می شود و با بالاترین استانداردهای ممکن در صنعت سنجیده می شود. این به معنای بهترین کیفیت آسفالت برای یک روسازی است.

تولید آسفالت

استفاده از منابع جایگزین مواد خام برای آسفالت ممکن است راه را برای آینده “هموار کند”. مواد جدید نه تنها برای محیط زیست بهتر خواهند بود، بلکه ماندگاری بیشتری نیز خواهند داشت. به عنوان مثال، انواع درزگیر ترک آسفالت که با پلیمر اصلاح شده اند، و همچنین بسیاری از اصلاح کننده های آسفالت دیگر محبوبیت پیدا خواهند کرد. این اصلاح کننده ها به کنترل شیارهای روسازی، ترک خوردگی، آسیب آب و اکسیداسیون آسفالت کمک می کنند. علاوه بر دوام بیشتر، یک آینده “آسفالت هوشمند” را خواهند ساخت که به رانندگان کمک می کند تا ایمن بمانند. ویژگی های یک آسفالت می‌تواند بوسیله ی اصلاح‌کننده‌های اصطکاک، برای سطوح دارای رطوبت کم یا زیاد تغییر کند. این امر باعث می شود روسازی برای بسیاری از شرایط جاده ای مختلف، و نه فقط خشک، ایمن باشد.

بازیافت آسفالت

اخیراً آزمایشاتی با امواج مایکروویو برای شکست کامل روسازی انجام شده است. مایکروویوها از گرما برای خرد کردن سنگ‌ها استفاده می‌کنند که در نتیجه گرمای ناشی از سنگ‌های خرد شده، به جای سوزاندن مواد چسبنده در روسازی، آن را گرم می‌کند. وقتی روسازی به درستی شکسته شود، بسیار راحت تر قابل بازیافت است و در نتیجه برای محیط زیست بهتر است.

چگونه آسفالت را تخریب کنیم و چگونه از آن محافظت کنیم

روسازی آسفالتی یک گزینه عالی برای هر جاده، پارکینگ، راهرو یا سطوح سنگفرش شده دیگر است. هنگامی که به درستی نصب شود و به روش صحیح نگهداری شود، می تواند سال ها دوام بیاورد. با این حال، چندین دلیل وجود دارد که آسفالت را در طول زمان از بین می برد و یا به آن آسیب می زند. اگر از مشکلات آگاه نباشید، ممکن است به تعمیرات و تعویض پرهزینه منجر شود.

آسفالت چگونه از بین می رود

آسفالت اگر به درستی نگهداری نشود، آسیب دیده و از بین می رود. دانستن دلایل مختلفی که ممکن است باعث شود این اتفاق بیفتد مهم است. اعمال راه حل مناسب در شرایط مختلف می‌تواند به اندازه ی هزینه بین تعمیرات و یا یک تعویض پرهزینه و یا داشتن سال‌ها روسازی بادوام تفاوت داشته باشد. برخی از رایج ترین دلایل خرابی آسفالت عبارتند از اشعه ماوراء بنفش، اکسیداسیون، وسایل نقلیه سنگین، آب و لکه های روغن.

اشعه UV

موادی که آسفالت (سنگ، ماسه و سنگدانه ها) را در کنار هم نگه می دارد مانند نوعی چسب عمل می کند. هنگامی که روسازی در مدت طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، بایندر شروع به تجزیه می کند. هنگامی که هیچ چیزی سنگ، ماسه و سنگدانه ها را کنار هم نگه نمی دارد، در سطح روسازی سطحی مانند سطح یک سنگ فرش ایجاد می شود. اولین علامتی که نشان می دهد آسفالت شما در حال خراب شدن است، تجمع شن شل است.

اکسیداسیون

زمانی که آسفالت شما تازه است رنگ زغالی مشکی دارد و قابلیت خم شدن در زیر بارهای ترافیکی مختلف را دارد. با گذشت زمان، هنگامی که در معرض اکسیژن قرار می گیرد، آسفالت شما از سیاه به خاکستری تبدیل می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آسفالت سخت می شود و بخشی از انعطاف پذیری خود را از دست می دهد که به آن اجازه می دهد در زیر ترافیک سنگین عملکرد خوبی داشته باشد.

وسایل نقلیه سنگین

وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون های حمل و نقل یا کامیون های زباله، وزن و فشار زیادی را بر روی آسفالت وارد می کنند. اگر اکسیداسیون شروع شده باشد، آسفالت شما پس از تحمل این بارهای سنگین، ترک خواهد خورد.

آب

آب راه های زیادی برای ورود به شکاف های روسازی آسفالت دارد. خواه آب باران، ذوب برف و یا آب ناشی از شستن ماشین‌ها باشد، وقتی یکپارچگی آسفالت شما به خطر بیفتد، مسیر پیاده‌روی شما نیز آسیب می‌بیند. زهکشی از آبهای زیرزمینی نیز یکی از عوامل موثر است. هنگامی که این موارد رخ می دهد، توانایی روسازی شما برای عملکرد خوب در زیر بارهای سنگین بسیار کاهش می یابد. و اگر آسیب ساختاری پیدا کند، برای رفع دائمی مشکل، نیاز به بازسازی مجدد آسفالت خواهد بود.

لکه های روغنی

از خودروهای پارک شده گاهی ممکن است روغن نشت کند. لکه های روغن باقی مانده آسفالت شما را می خورد و تخریب می کند. مهم است که به موقع به این موضوع رسیدگی کنید، زیرا لکه های روغن ممکن است اشباع شده و ترمیم آنها بسیار سخت باشد.

چگونه محافظت کنیم

آسفالت در مقایسه با بتن، پوسته پوسته نمی شود و بنابراین احتمال ترک خوردن آن کمتر است. اما باز هم راه هایی وجود دارد که می تواند به آن آسیب بزند. محافظت از آسفالت در برابر این تهدیدات بالقوه بسیار مهم است. انجام این مراقبت ها منجر داشتن یک روسازی قابل اعتماد و بادوام برای سالیان متمادی خواهد شد.

پوشش آب بندی

آب بندی کاری است که باید حدود 2 سال پس از نصب اولیه آسفالت انجام شود. آب بندی عمر روسازی شما را طولانی تر می کند و یکپارچگی آسفالت شما را برای سال های آینده تضمین می کند. پوشش مهر حاوی خواص شیمیایی است که از سایش و پارگی طبیعی جلوگیری می کند، بنابراین از میان موارد زیادی که وجود دارد، بهترین گزینه است. آسفالت یک روسازی منعطف است که برای حرکت ساخته شده است و پوشش آب بندی به حفظ این ویژگی ها کمک می کند. از پوشش درزگیر و پر کردن ترک گرفته تا یک روکش کامل.

تعمیر ترک و سوراخ آسفالت

هنگامی که ترک یا سوراخ مشاهده می شود، باید آنها را تعمیر کرد. به همین سادگی. برای تعمیر هر گونه ترک و سوراخی که ممکن است مشاهده کنید، در اسرع وقت با یک پیمانکار متخصص روسازی تماس بگیرید. اگر آنها به درستی پر نشوند، می توانند گسترش پیدا کنند و منجر به مشکلات بسیار بزرگ تری شوند که هزینه بیشتری را در پی خواهند داشت. هر وسیله نقلیه ای که از روی ترک های آسفالت عبور کند آن را ضعیف تر می کند و احتمال اینکه نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد افزایش می یابد. جدای از پر کردن ترک ها، آن قسمت از آسفالت را مسدود می کنیم تا هیچ وسیله نقلیه ای از روی آن عبور نکند تا زمانی که 100٪ مطمئن شویم که ایمن است.

تعبیه حوضچه آبگیری

آب دشمن سنگفرش شماست. ایجاد یک حوضه آبگیری احتمال آسیب آب را تا حد زیادی کاهش می دهد. حوضچه های آبگیر به طور استراتژیک، مهندسی شده و جاگذاری می شوند تا اطمینان حاصل شود که آب به موقع از منطقه خارج می شود.

روکش آسفالت در مقابل. تعویض آسفالت

آسیب آسفالت

دو نوع آسیب آسفالت وجود دارد: ترک خوردگی و شیار. ترک خوردن می تواند اشکال و آثار مختلفی داشته باشد. این اشکال می تواند شامل انقباض، انبساط، ترک در لبه ها و یا لغزش آسفالت باشد. ترک ها در اثر نفوذ آب، اکسیداسیون، نور خورشید، یخ زدگی و ذوب شدن و یا ساختار اولیه ضعیف در آسفالت، ایجاد می شوند. همانطور که قبلا گفته شد، زمانی که ترک ها شروع به شکل گیری می کنند، مهم است که آنها را در اسرع وقت مهر و موم کنید زیرا این ترک ها در نهایت می توانند به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند.

نوع دیگر آسیب آسفالت به نام شیار شدن شناخته می شود. شیار شدن زمانی است که روسازی، در اثر بار چرخ ها دچار ساییدگی و پارگی می شود. اگر روسازی فرورفتگی ها یا شیارهایی را نشان دهد، می توانید متوجه شوید که روسازی شما دچار این آسیب شده است. اینها خطرناک هستند، زیرا اگر باران شروع به باریدن کند، شیار باعث می شود راننده به راحتی کنترل وسیله نقلیه خود را از دست بدهد. به عنوان یک مسئول و یا صاحب کسب و کار، شما باید بدانید که در صورت بوجود آمدن شیارهای عمیق چه زمانی باید آن را جایگزین کنید. اگر عمق آن کمتر از ⅓ اینچ باشد، تعمیر فوری آن ضروری نیست. اماگر عمق آن از ⅓ اینچ بیشتر است، به شما توصیه می کنیم که آن را تراز کرده و مجدداً سطح را اجرا کنید.

چه زمانی باید روکش سطح انجام شود؟

روکش مجدد زمانی است که شما آسفالت جدیدی را در بالای لایه قدیمی قرار می دهید تا به سادگی ترک ها را بپوشانید. علائمی وجود دارد که باید هنگام اقدام به آن ها توجه کرد. برخی از معیارهایی که به شما کمک می کند بدانید چه زمانی باید سطح را اجرا کنید، هنگامی ست که عرض شکاف ها یک چهارم اینچ باشد و همزمان نیز عمق ترک ها هم بیش از یک سوم اینچ باشد. اگر متوجه شدید که سطح شما با این دو معیار مطابقت دارد، ما به شدت توصیه می کنیم که مجددا سطح را اجرا کنید. هنگامی که تصمیم می گیرید آیا باید مجدداً روکش را اجرا کنید، عوامل دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که آیا فونداسیون از نظر سازه ای سالم است یا خیر. اگر روسازی کمتر از 20 سال قدمت داشته باشد، کمتر از 25 تا 30 درصد آن نیاز به تعمیر دارد. به مرور زمان به دلیل آب و هوا و کاربری، آسفالت مستهلک شده و فرسوده می شود. وقتی باران می بارد، آب می تواند به سوراخ ها نفوذ کند. این می تواند مشکل ساز شود زیرا اگر دما کاهش یابد، آب یخ می زند و منبسط می شود. این ترک ها را بدتر از قبل می کند. زمستان زمانی است که آسفالت ها بیشترین آسیب را خواهند دید و در این ماه ها باید آسفالت را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.

چه زمانی آسفالت باید تعویض شود

اجرای مجدد روکش آسفالت سناریوی ایده آل برای یک صاحب کسب و کار است. مقرون به صرفه است و تعمیر آن زمان نمی برد. اما مواقعی وجود دارد که باید گزینه های دیگری مانند تعویض آسفالت را بررسی کنید. اگر بیش از 25 تا 30 درصد آسفالت شما نیاز به تعمیر دارد، و ترک ها چند اینچ عمق دارند، و نیز روسازی بیش از 20 سال قدیمی بوده و یک فونداسیون ناپایدار است، لذا باید به دنبال تعویض باشید.

تعمیرات جایگزین

در حالی که مهم است بدانید که چه زمانی باید دوباره روکش مجدد و یا تعویض کلی انجام دهید، همچنین باید بدانید که راه هایی برای مقرون به صرفه بودن در حین محافظت از آسفالت خود وجود دارد. پر کردن ترک یک روش متداول برای نگهداری آسفالت ها است. این روش برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به زیر سطح آسفالت شما است. همچنین برای جلوگیری از رشد گیاهان از طریق شکاف ها مفید است. آب بندی ترک بخش مهمی از روند تعمیر و نگهداری است زیرا ترمیم تمام ترک ها و سوراخ های موجود، به سطح بندی مجدد متصل می شود و با آن ارتباط مستقیم دارد.

جایگزین دیگری که هنگام نگهداری از سطح خود باید در نظر بگیرید، پوشش آب بندی است. هدف از آب بندی این است که آسفالت شما جدید به نظر برسد و ساختار اصلی را حفظ کند. فقط توجه داشته باشید که اگرچه اینها روش هایی جایگزین هستند، اما بیشتر شبیه چسب زخم عمل می کنند. به این معنی که این موارد فقط برای مدت کوتاهی کار می‌کنند، اما باید بسیار دقیق نظارت شوند تا از آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

Sealcoating چیست؟

ابتدا باید مشخص کنیم که پوشش مهر چیست. پوشش مهر و موم لایه ای محافظ است که از عناصری مانند آسیب آب، روغن ها و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند. هنگامی که شما یک راهرو یا یک پارکینگ آسفالت دارید، استفاده از یک پوشش آب بندی برای حفظ کیفیت آسفالت بسیار ضروری است. انجام منظم این کار، که هر 2 تا 3 سال یکبار است، از بروز بسیاری از مشکلات مانند ترک‌های بعدی در مسیرهای ورودی یا پارکینگ‌ها، و تغییر رنگ جلوگیری می‌کند. اعمال یک پوشش آب بندی می تواند هزینه های نگهداری از پارکینگ یا راهرو شما را آسان تر و ارزان تر مدیریت کند. بنابراین، تصور کنید که بدن شما راهرو یا پارکینگ است و پوشش درزگیر ضد آفتاب شما است. هدف این است که در 40 سالگی 20 ساله به نظر برسید. برای اینکه سالم و جوان به نظر برسید، باید مراقب نحوه مراقبت از پوست خود باشید. همین امر در مورد راهروی پارکینگ و آسفالت شما نیز صدق می کند.

Sealcoating چگونه ساخته می شود؟

پوشش آب بندی مخلوطی از مایعات و ذرات جامد ریز مانند دانه های ماسه است و وظیفه آن ارائه ویژگی های محافظتی و ترمیمی است. همانطور که قبلا ذکر شد، اگر شما صاحب روسازی آسفالت هستید، این چیزی است که باید به خرید آن فکر کنید. هنگام استفاده از مواد روان پوشش روی آسفالت، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به منظور تکمیل کامل فرآیند، دمای هوا و روسازی باید حداقل 40 درجه فارنهایت در هنگام اجرا باشد و مواد باید به مدت 8 ساعت روی سطح بنشیند. همچنین باید مطمئن شوید که قبل از آب بندی روسازی، سطح باید از هر نوع  زباله پاک شود. در نهایت، قبل از اضافه کردن پوشش مهر و موم، مطمئن شوید که چاله ها و شکاف ها را با مواد پرکننده بپوشانید.

انواع پوشش مهر و موم

انواع پوشش های مهر و موم برای نیازهای مختلف موجود است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. 5 نوع سیلر وجود دارد: امولسیون قطران زغال سنگ، امولسیون آسفالتی، پایه روغنی، تندگیر و اکریلیک.

امولسیون قطران زغال سنگ

این رایج ترین نوع و اولین انتخاب پوشش آب بندی است. دلیل محبوبیت آن نسبت به دیگر پوشش ها به دلیل مزایای فراوانی است که دارد. نه تنها بادوام‌ترین و بیشترین محافظت را ارائه می‌دهد، بلکه این نوع پوشش‌های مهر و موم به دلیل اینکه مبتنی بر نفت نیستند، قادر به مقاومت در برابر بیشتر آلاینده‌ها هستند. در برابر آب و اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و تا پنج سال دوام می‌آورند. این نوع پوشش معایب بسیار کمی دارد، اما باید به خاطر داشت که استفاده از این سیلر در برخی از شهرداری ها ممنوع است.

امولسیون آسفالت

این پوشش مخصوصاً برای راهروها ساخته شده است. اما با این حال، بیشترین محافظت را ارائه نمی دهد. دلیل اصلی اینکه مردم این نوع پوشش را دریافت می کنند یکی به دلیل رنگ تیره تر آن است و دوم در جاهایی که از قطران زغال سنگ نمی توان استفاده کرد (عمدتاً معابر) جایگزین مناسبی است. اما عیبی که باید به آن توجه داشت این است که با اینکه این پوشش در برابر آب مقاوم است، اما در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست، به این معنی که خیلی سریع محو می شود و هر فصل نیاز به پوشش مجدد دارد.

بر پایه روغن

در حالی که پوشش های مبتنی بر روغن ممکن است مقرون به صرفه ترین پوشش مهر و موم باشند، اما آنها دارای معایبی نیز هستند. آنها نمی توانند در برابر اشعه ماوراء بنفش و یا فرآورده های نفتی محافظت کنند. این پوشش مانند چسب زخم عمل می کند: یک روش بسیار ارزان برای پوشش سریع یک منطقه کوچک است، اما نباید از آن برای پوشش دادن مناطق بزرگتر مانند پارکینگ ها استفاده کرد.

اکریلیک

پوشش اکرلیک گران ترین پوشش است. اکریلیک به دلیل مزایای بسیاری که دارد گران قیمت است. بادوام، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاوم در برابر آب و هوا و همچنین با محیط زیست سازگار است. همچنین در رنگ های مختلف فراتر از مشکی و خاکستری استاندارد موجود است. علاوه بر این، بسته به نوع استفاده، می تواند تا 7 سال یا بیشتر دوام بیاورد. هنگامی که می خواهید یک پارکینگ را با فضای پارک زیادی بپوشانید، این بهترین پوشش است.

کدام پوشش آب بندی مناسب است؟

این یک سوال پیچیده است و باید پاسخ مناسبی برای آن پیدا کرد. سوال اصلی این نیست که کدام را باید دریافت کنید، بلکه این است که کدام یک برای شما و وضعیت فعلی شما بهترین است. هنگام تصمیم گیری در مورد نوع پوشش محافظ آسفالت، باید این سوال ها را از خود بپرسید. آیا به دنبال آب بندی راهرو یا پارکینگ خود هستید؟ آیا یک سطح آسفالت جدید دارید؟ چند ساعت باید صبر کنید تا خشک شود؟ بهترین زمان از سال برای اعمال پوشش مهر و موم چه زمانی است؟ دمای ایده آل هنگام اجرای پوشش چقدر است؟ از چه شرایط آب و هوایی باید اجتناب کرد؟ هر چند وقت یک بار باید روسازی آسفالت را دوباره آب بندی کرد؟

همه اینها سوالات مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. اولین قدم این است که از کدام روکش مهر و موم استفاده کنید. از بین تمام روکش‌های فهرست‌شده، برخی برای مناطق بزرگ‌تر با ترک‌ها و تعمیرات زیاد ایده‌آل نیستند، درست برعکس تنها از برخی پوشش های آب‌بندی می‌توان برای راهروها استفاده کرد. سوال بعدی این است که آیا اخیراً آسفالت جدیدی را لایه گذاری کردید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید حداقل 6 ماه صبر کنید. این نکته مهمی است که در هنگام آب بندی باید در نظر گرفته شود زیرا آسفالت برای پخت نیاز به زمان دارد. به این معنی که وقتی آسفالت تازه ریخته می‌شود، قبل از اینکه بتوانید سیلر را اعمال کنید، روغن‌های داخل بایندر باید شسته شده و در برابر گرمای خورشید خشک شوند. فاکتور بعدی که باید در نظر گرفت بهترین زمان برای پوشش آب بندی است. هنگام گذاشتن مهر و موم، دما و رطوبت عوامل بزرگی برای خشک شدن و درمان کامل آن در نظر گرفته می شود. اما برخی از سیلرها بر خلاف هوای گرم‌تر، در هوای خنک‌تر بهتر عمل می‌کنند، به همین دلیل مهم است که با متخصصی مشورت کنید که بتواند بهترین زمان سال را بر اساس سیلر شما توصیه کند. آب بند هایی مانند امولسیون آسفالت، قطران زغال سنگ یا سیلر اکریلیک باید زمانی استفاده شود که دمای روسازی کمتر از 40 درجه فارنهایت نباشد.

عایق محافظ آسفالت و بتن Tiss LP 266

می دانیم که در مناطق گرم، امکان آسیب رسیدن به آسفالت در اثر نرم شدن آسفالت و جابجایی آن در اثر شیب یا رفت و آمد وسایل نقلیه وجود دارد. همچنین در مکان هایی مانند باند فرودگاه ها نیز این اثرا ت توسط هواپیماها بوجود می آید. در هنگام بارندگی امکان نفوذ آب به آسفالت، مخلوط زیر آسفالت و خاک بستر وجود دارد، که موجب کاهش حجم خاک زیرین و ایجاد حفره در زیر سطح آسفالت خواهد شد. این امر به مرور زمان و نیز در اثر عبور و مرور باعث ایجاد گودال ها یا پستی بلندی هایی در سطح آسفالت می گردد. عایق محافظ آسفالت و بتن Tiss LP 266 ،یک عایق محافظتی بسیار کاربردی، بصورت مایع غلیظ امولسیونی بر پایه رزین اکریلیک است، که جهت عایق کاری رطوبتی و حرارتی آسفالت بکار می رود. این عایق محافظتی مطابق با آخرین تکنولوژی روز آمریکا و اروپا در زمینه عایق تولید شده است؛ و در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی و نیز نفت، گازوییل و روغن، دارای مقاومتی بالا است و از آسیب آسفالت در اثر این مواد جلوگیری خواهد کرد.

ویژگی ها

  • مناسب ترین عایق برای عایق کاری رطوبتی و حرارتی است که در کلیه آسفالت ها مانند: باندهای پرواز فرودگاه، بزرگراه ها، بتن و آسفالت محوطه ها، پالایشگاه ها، آسفالت ها و بتن ریزی های گسترده، پارکینگ ها، نیرو گاه های سیکل ترکیبی، محوطه های دانشگاهی، پتروشیمی ها، سکوهای نفت، کارخانجات، خودرو سازی های وسایل ماشین الات سنگین و… کاربرد دارد.
  • چسبندگی فوق العاده به کلیه سطوح فلزی ، بتن، گالوانیزه، سنگی، چوبی، آسفالت، ایزوگام، موزائیک و… دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر لرزش های سطحی
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی 100+ تا 20- درجه ، عدم جاری شدن در اثر حرارتهای بالا، عدم ترک خوردن در اثر سرمای زیر صفر درجه
  • جلوگیری از یخ زدگی و فرسایش بتن و آسفالت و افزایش طول عمر آسفالت و بتن های گسترده و مقاوم در برابر نزولات جوی برف و تگرگ
  • اجرای بسیار سریع و آسان، قابل اجرا با برس و پمپ های airless و رولر
  • عدم جاری شدن در اثر گرما و مقاوم در برابر اشعهUV  خورشید
  • جلوگیری از خرابی و خوردگی سطح در اثر مواد شیمیایی اسیدی و بازی و نفتی مثل گازوییل و نفت، مقاومت در برابر نمک های معدنی آب
  • نسبت به سایر محصولات مشابه مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه های احتمالی و پارگی دارد.
  • بهداشتی، بدون آلودگی زیست محیطی، بدون بو و سبک، دارای رنگ های بسیار زیبا و متنوع

واضح است که شهرها به معابر آسفالتی نیاز دارند که از نظر بصری جذاب، تمیز و دارای سطحی هموار و بدون آسیب باشند. پوشش مهر و موم مناسب و حرفه ای فراتر از زیبایی شناسی است و در مسائل ساختاری آسفالت نیز اثر گذار است. پوشش بیش از حد آب بند می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و بریدگی شود، و زمانی که این اتفاق بیفتد، راهی برای بازگرداندن سطح به ارتفاع معقول و مناسب وجود ندارد.

پوشش آب بندی حاوی خواص شیمیایی است که از سایش و پارگی جلوگیری می کند. آسفالت یک روسازی منعطف است که برای حرکت ساخته شده است و پوشش آب بندی به حفظ این ویژگی ها کمک می کند. از پوشش درزگیر و پر کردن ترک گرفته تا روکش کامل، کارشناسان آموزش دیده ما در TISS می توانند نیازهای خاص شما را ارزیابی کرده و بر اساس آن بهترین محافظ ها را توصیه کنند.

بازگشت به لیست