دسته‌بندی نشده

عایق کاری شالوده، عایق کاری ستون فلزی

(عایق کاری شالوده، عایق کاری ستون فلزی)

 

استفاده از عایق های مایع، جهت عایق نمودن سازه های بتنی در برابر رطوبت

عایق رطوبتی مایع، به صورت مایع موجود است و توسط برس یا غلتک روی سطح بتن پاشیده یا اعمال می شود که در تماس با هوا یک پوشش بدون درز ضخیم ایجاد می کند.

 

مزایای پوشش ضد آب مایع نسبت به سایر روش های معمولی
مزایای این فرآیند در سادگی کاربرد آن است. فرآیند بدون اتصال مهم ترین مزیت آن است زیرا برخلاف روش رول یا ورق و سایر روش های ضد آب، در این عایق های رطوبتی مایع امکان بسیار کمی برای نشت آب وجود دارد. همچنین پیمانکار می تواند در یک روز مساحت بیشتری را پوشش دهد و در صورت اعمال، روز بعد می تواند شروع به همپوشانی با اسپری غشای ضد آب کند.

 

پوششی که به این ترتیب تشکیل می شود باید ضخامت مناسبی داشته باشد، زیرا غشای نازکتر می تواند خراب شود، باید تحت مراقبت نصاب و مهندس مسئول باشد.

 

ویژگی های پوشش ضد آب مایع کاربردی
این سیستم‌های کاربردی مایع، دارای ویژگی‌ های زیادی مانند: پوشش‌هایی با دوام، انعطاف‌پذیری عالی، ضد سایش، و با مقاومت شیمیایی بالا هستند، که می توانند یک نصب موفقیت‌آمیز را تضمین کنند. غشای ضد آب مایع عملکرد بهینه و همچنین از همه مهمتر طول عمر بالایی را فراهم می کند. بنابراین این روش عایق رطوبتی باعث صرفه جویی در زمان می شود و همچنین نیازی به تعطیلی سایر کارها نیست، به گونه ای که اگر صبح اعمال شود تا بعد از ظهر خشک و مقاوم می شود. این روند باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی کار می شود و در عین حال حداکثر کیفیت را ارائه می دهد. در حالی که ورق‌ها و سایر غشاها در طول زمان تخریب می‌شوند، عایق‌های رطوبتی اعمال‌شده با مایع، اثراتی بسیار طولانی‌مدت دارند. هنگامی که بر روی سطح بتن اعمال می شوند، ترک های بتن را پر می کنند و یک سیستم مانع بخار ایجاد می کنند، تا عمق 20 میلی متر در بتن نفوذ می کنند و آب بندی را بطور کامل را حفظ می کنند و در نتیجه سطح محافظت از بتن افزایش می یابد.

 

کاربردهای عایق های ضد آب مایع
در بسیاری از کشورها، مانند ایالات متحده و انگلستان، این پوشش ضد آب بر روی دیوارهای خارجی نیز اعمال می شود. برخی از انواع آن در رنگ های مختلف موجود است تا با رنگ دیوار همخوانی داشته باشد.

همچنین می تواند روی پل های بتنی اجرا شود. هنگامیکه بتن منبسط و منقبض می شود، باعث ایجاد ترک در دماهای بالا یا پایین می شود که باعث نشت آب می شود، غشای ضد آب مایع دارای خاصیت جذب اشعه ماوراء بنفش است و بنابراین در چنین شرایطی از آسیب بتن جلوگیری می کند. غشای ضد آب مایع را می توان بر روی پل های فولادی عرشه فلزی که دارای سیستم اتصالات فضادار هستند نیز اعمال کرد. که از نشت بین مفاصل جلوگیری می کند، طول عمر پل را افزایش می دهد، و زمانی که پل بعد از 10 تا 15 سال بازسازی می شود، تاثیر این عملکرد به چشم می خورد.

پوشش ضد آب مایع نه تنها از ترک خوردن جلوگیری می کند، بلکه از خوردگی مواد داخلی، میله های فولادی و اتصالات نیز جلوگیری می کند. این غشا ترک ها را تا عرض 1.3 میلی متر آب بندی می کند و می تواند تا 0.4 میلی متر انبساط را تحمل کند و همچنین پل در کمتر از 6 ساعت آماده استفاده برای تردد است.

 

آماده سازی سطح برای استفاده از عایق ضد آب مایع
سطحی که قرار است ضد آب شود باید خشک و تمیز و از آلودگی پاک باشد. نباید هیچ گونه لکه شلی روی سطح وجود داشته باشد، بنابراین پیمانکار باید قبل از اجرا، از آماده سازی مناسب سطح اطمینان حاصل کند.

 

تعمیر و نگهداری کم
این روش، خدمات تعمیر و نگهداری پایین را با عمری طولانی ارائه می دهد. این یک جایگزین هوشمند مادام العمر نسبت به سایر روش های مرسوم است. اگر پل به مدت 200 سال دوام بیاورد، بنابراین عایق رطوبتی نیز کار می کند. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه پرکننده و سیلرها و سایر موادی می شود که در آینده برای ترمیم ترک ها استفاده خواهند شد و همچنان یک راه حل موقت باقی می ماند.

 

بهترین عایق های رطوبتی مایع

عایق رطوبتی بتن و اسکلت فلزی؛ ایزو پاستاTiss EP 820

یکی از بهترین غشاهای رطوبتی مایع، محصول پلیمری بر پایه رزین های آکرلیک است، که به میزان بسیار زیادی با بتن و نیز با اسکلت های فلزی سازگار بوده و باعث جلوگیری از سولفاته شدن و اثار منفی رطوبت می شود. رزین های اکرلیک ماهیت یونی داشته که پس از خشک شدن بر روی بتن پوششی کاملاً ضد آب که خاصیت تنفس پذیری داشته و بتن می تواند در هر شرایطی هیدراتاسیون خود را کاملاً انجام دهد بوجود می آورد. شرکت سفید بام کرمانیان مفتخر است که اولین و تنها تولید کننده انحصاری این محصول در ایران و کشورهای همجوار بوده و این محصول را با برترین کیفیت و همچنین مشاوره تخصصی به پیمانکاران و شرکت ها ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره و خرید این محصول یا سایر محصولات TISS، می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

ایزو پاستاTiss EP 820

 

موارد کاربرد:
• موجب کاهش شدید نفوذ پذیری و افزایش دوام بتن است، و علاوه بر اینکه مناسب ترین گزینه برای عایق رطوبتی فونداسیون بشمار می رود، جهت استفاده در انواع مخازن، تونل ها و سازه های آب بندی بتنی عملکرد بسیار عالی دارد. توجه داشته باشید که بر خلاف عایق های قیری، عایق رطوبتی فونداسیون ایزو پاستاTiss EP 820، به هیچ عنوان دچار خوردگی و جداشدن ازلایه بتنی زیرین خود نمی شود.
• قابلیت تحمل بالای فشارهای مثبت و منفی در پی ساختمان ها، که به راحتی با استفاده از برس و یا با استفاده از دستگاه پمپ و بصورت پاششی قابل اجراست.
• جهت عایق کاری سازه های بتنی که در معرض کاویتاسیون و حمله سولفات ها هستند بهترین گزینه است.
• قابلیت انعطاف پذیری تا دمای صفر درجه سانتی گراد و گزینه ای بسیار مناسب برای عایق دیوارهای روبه باران است.
• سازه های بتنی را به خوبی در برابر محیط اسیدی و قلیایی مقاوم می کند.
• بعنوان یک عایق رطوبتی سطوح بتنی مدفون در خاک، بهترین و مناسب ترین گزینه است و قطعا افزایش عمر سازه های بتنی را در پی دارد.
• جهت عایق نمودن تیرهای برق بتنی نیز مناسب است.

 

عایق بام Tiss RT 260

این عایق بصورت یک مایع غلیظ امولسیونی از جدیدترین عایق های پشت بام در بازار محسوب می شود، که بر پایه رزین های اکریلیک بوده و با توجه به کارایی بسیار عالی آن در عایق نمودن ساختمان وکاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی بهترین جایگزین برای محصولات عایق کاری قدیمی، مانند ایزوگام، قیرگونی، آسفالت و غیره است. اکثرا جهت عایق کاری رطوبتی پشت بام های سیمانی، دیوارهای رو به باران، آسفالت، ورق های گالوانیزه، کف سرویس های بهداشتی، نمای ساختمان و دیوارها، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب و باغچه ها، عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری و دامداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. عایق بامTISS RT260 با فرمولاسیون خاص خود بهترین محصول برای عایق نمودن سطوح در تماس با رطوبت است.

عایق بام Tiss RT 260

ویژگی های کاربردی

ایزولاسیون رطوبتی پشت بام و عایق کاری پی ساختمان

عایق کاری دیوارها، سقف و جلوگیری از تبادل حرارت در مناطق گرمسیری به داخل ساختمان

پوشش روی ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام تا سه برابر و عدم نرم شدن ایزوگام در اثر گرما و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان

ایزولاسیون حرارتی سردخانه ها، سقف سردخانه ها، سوله ها و مرغ داری ها، کانال های کولر و کانکس ها

ایزولاسیون رطوبتی سرویس های بهداشتی، حمام، استخر، سونا، جکوزی، پشت بام، آشپزخانه و گنبد مساجد

 

منبع:
theconstructor.org

 

«گردآوری شده توسط تیم ترجمه سفیدبام کرمانیان»

بازگشت به لیست