دسته‌بندی نشده

انواع عایق رطوبتی ساختمان؛ عایق رطوبتی پی ساختمان، سقف، کف و داخل ساختمان

(انواع عایق رطوبتی ساختمان؛ عایق رطوبتی پی ساختمان، سقف، کف و داخل ساختمان)

 

مواد ضد آب چیست؟ همه انواع، کاربردها و ویژگی ها
یکی از مهمترین کاربردها در یک ساختمان، عایق رطوبتی است. قیمت عایق ساختمانی به گونه است که مقرون به صرفه می باشد و نسبت به قیمتش کاربردهای فراوانی دارد. این محصول دوام بسیاری از سطوح مختلف را در ساخت و ساز بهبود می بخشد. علاوه بر این، مواد عایق رطوبتی باید به منظور اطمینان از راحتی خانه یا محل کار استفاده شود. بنابراین، ایده آل ترین مواد ضد آب کدامند؟ کدام عایق رطوبتی برای کدام قسمت از خانه باید استفاده شود؟ می توانید پاسخ این سوالات را در مقاله ما بیابید.

عایق آب چیست؟
قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که انواع عایق کدام است، باید معنای عایق آب را از خود بپرسیم.
عایق رطوبتی فرآیندی است که در آن یک شی یا سازه، در برابر آب مقاوم یا ضد آب می شود. به لطف این فرآیند، ماده یا ساختار عایق شده، هنگامی که تحت تأثیر آب قرار می گیرد سالم باقی می ماند، یا در شرایطی که رطوبت با میزان مشخصی وجود دارد، در برابر نفوذ آب مقاومت می کند. چنین عایق هایی ممکن است در محیط های مرطوب یا در اعماقی مشخص استفاده شوند مانند فونداسیون ساختمان ها. حتی برای افزایش راحتی ساختمان ها، بر روی سطوحی مانند بالکن یا انباری که تصور می شود با آب در تماس خواهد بود نیز استفاده می شوند. این سوال که مواد عایق رطوبتی چیست باید متناسب با منطقه مورد استفاده ارائه شود.
عایق رطوبتی در ساختمان ها عبارت است از ایجاد یک مانع نفوذ ناپذیر بر روی سطوح پی، سقف، دیوارها و سایر عناصر سازه ای، برای جلوگیری از عبور آب از این سطوح. پس از پایان عایق کاری رطوبتی، سطوح ساختمان در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و گاهی ضد آب نیز هستند.
به عبارت دیگر، عایق رطوبتی یک اقدام محافظتی است که ساختمان را در برابر آب های سطحی مقاوم می کند، یا از نفوذ ناخواسته مایعات تحت فشار سایر نیروهای خارجی مانند فشار هیدرواستاتیک و مویرگی جلوگیری می کند. این فرآیند، امکان نصب یک سیستم پیوسته با استفاده از پوشش های الاستیک و بادوام را فراهم می کند. این تکنیکی است که در صنایع ساختمانی و طراحی به منظور کاهش اثر نفوذ مایع بر سیستم ها استفاده می شود. عایق بندی باعث افزایش دوام سطوح بتنی در ساختمان می شود.

روش های ضد آب کردن در مکان های مختلف

روش های ضد آب در مناطق روستایی و شهری متفاوت است. بنابراین پاسخ به این سوال که عایق های رطوبتی ایده آل کدامند نیز در مناطق روستایی و شهری تغییر می کند.

مناطق روستایی
از آنجایی مصالح مورد استفاده در نواحی روستایی معمولا ثابت و یکنواخت و بوم آور هستند و ممکن است استفاده از سبک های ساخت و ساز جدید، مشکلاتی بدلیل شرایط آب و هوای طبیعی منطقه ایجاد کند. از این رو استفاده از مواد طبیعی و محلی در دسترس، کار را بسیار ساده تر می کند. در روستاها بعد از خرید عایق معمولا  در سطح عمومی،  نه به صورت حرفه ای و تخصصی عایق کاری را انجام می دهند تا مشکلاتی که ممکن است رخ دهد را برطرف کند.

مناطق شهری
وجود تغییرات کلان اقلیمی، آلودگی بیش از حد، استفاده بیش از حد از خاک، کمبود فضای سبز، استفاده بی رویه از گازهای گلخانه ای، جاده ها و تردد دائم خودروها، از مهم ترین عواملی است که بر شرایط آب و هوایی، دمای مناطق شهری، و نوع مواد معلق در هوا تاثیر گذار هستند. و در نهایت همه این عوامل بر انتخاب نوع مواد عایق رطوبتی تأثیر می گذارد. این وضعیت باعث می شود که مواد عایقی انتخاب شوند که بتوانند در مقابل ضعیف شدن به دلیل تغییرات زیاد، و ایجاد ترک در برابر تغییرات دمایی بالا مقاومت کند. با این حال، در اغلب ساخت و سازهای مدرن، از مواد و روش های پیشرفته استفاده می شود که کنترل و بهبود آن آسان تر است.

عایق رطوبتی چگونه در ساختمان ها اعمال می شود؟

یکی از دلایلی که از خود می پرسید مواد عایق رطوبتی چیست این است که می توانید از این مواد در ساخت و سازها بهره مند شوید. در این مورد، باید به نحوه اعمال عایق رطوبتی در سازه ها دقت کنید.
کاربردهای ساختمان، یکی از مواردی است که عایق آب به طور مکرر با آن مواجه می شود. عایق رطوبتی با استفاده از غشاها و پوشش‌ها در جهت حفظ ساختار، محتویات و یکپارچگی کل سازه حاصل می‌شود.

مزایای عایق رطوبتی
برای پاسخ درست به این سوال که مواد عایق رطوبتی چیست، ابتدا باید دلیل نیاز به عایق را درک کنیم. هر ساختمان در صورتی که به درستی نگهداری نشود در معرض تخریب قرار می گیرد. به این ترتیب برخی از عوامل طبیعی مانند آب و هوا، باد و رطوبت قابل کنترل می شود. اگر از سازه ای در مقابل آب محافظت نشود، ممکن است با مشکلاتی مانند فرسودگی یا آسیب به سازه از فونداسیون تا گچ مواجه شود. در برابر عوامل زیر، ساختمان ها باید در برابر آب عایق شوند:
• فرسایش طبیعی
• حوادث آتش سوزی غیرمنتظره
• آب – باران و رطوبت
• طوفان های شدید
• زلزله های بزرگ
• عوامل غیر طبیعی
• خرابی سازه در ساختمان ها
اعمال عایق رطوبتی ساختمان فرآیندی است که برای جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان طراحی شده است. به طور کلی، اقدامات ضد آب گسترده ای برای کنترل رطوبت ساختمان در طول ساخت و ساز اضافه می شود و همچنین می توان عایق رطوبتی را پس از ساخت ساختمان اعمال کرد و یا بعد ها به عنوان بخشی از فرآیند بهسازی یا نوسازی ساختمان آن را انجام داد.

روش های عایق رطوبتی

به منظور جلوگیری از نشت آب و یا تجمع آب، عایق رطوبتی به صورت لایه ای در فونداسیون، بالای سازه و یا جداره ها با حفظ ویژگی های تنفسی آن انجام می شود. در داخل، محتوای آب موجود در سازه را حذف می کند و از بیرون یک ساختار محافظ در اطراف خود ایجاد می کند. به طور معمول، سیستم ضد آب ساختمان با ایجاد تعدادی موانع ساخته می شود تا آب نتواند وارد ساختمان شود.
توسعه این لایه های عایق چندگانه، ساختاری یکنواخت بین لایه ها را در اطراف ساختمان همراه با مصالح و مواد داخل آن تشکیل می دهد. بوسیله ی جلوگیری از خروج گرمای بیش از حد به بیرون، این سازه را می توان به عنوان یک ملک پایدار، یا نمونه ای برای ساختمان سبز در نظر گرفت. این منظور را می توان با اعمال انواع رنگ ها، پوشش ها و سایر مواد پوششی که به ایجاد انتقال بین دمای خارجی و داخلی کمک می کند، انجام داد.
وجود حداقل اختلاف دما بین دمای داخلی و خارجی ساختمان، باعث بروز کمتر علائم سایش و محافظت بیشتر از سازه می شود. به گونه ای که اثر انقباض یا انبساط در مواد مختلف ساختمان، هنگام تطبیق یا یکسان سازی دمای اتاق و دمای بیرون کاهش می یابد.
سیستم عایق رطوبتی، تعداد فرآیندهایی را که ساکنان برای متعادل کردن دمای اتاق استفاده می کنند را کاهش می دهد. این کاهش را می توان در مصرف برق، مصرف آب و سایر صرفه جویی ها در مصرف منابع به حساب آورد. این امر باعث سبزتر شدن ساختمان می شود.

کاربردهای ضد آب در پشت بام
یکی از اصلی ترین قسمت هایی که عایق رطوبتی در ساخت و سازها در آن اعمال می شود، اسکلت اصلی ساختمان است. این اسکلت قاب اصلی ساختمان و نیز سقف ساختمان را پوشش می دهد و از ساختمان در برابر باران، برف و یخبندان محافظت می کند. مصالح بام معمولاً برای تخلیه بهتر آب، از مواد مقاوم در برابر آب طراحی می شوند. در برخی موارد آنها همچنین مجهز به سیستم دفاع از ساختمان در برابر یخ زدگی هستند. به همین دلیل هم سقف ها و هم موقعیت جغرافیایی خانه از جنبه های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر خانه در مکانی است که بارندگی دائمی دارد، سقف آن باید مطابق با آن طراحی شود. پاسخ به این سوال که بهترین مواد عایق رطوبتی برای سقف چیست، ارتباط مستقیمی با این ویژگی ها دارد.

بهترین عایق های رطوبتی برای پشت بام:

1- عایق بام Tiss RT 260
این نوع عایق بام بصورت مایع غلیظ امولسیونی بر پایه رزین های اکریلیک است و با توجه به کارایی بسیار عالی آن در عایق نمودن ساختمان وکاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی بهترین جایگزین به جای محصولات عایق کاری قدیمی از قبیل ایزوگام، قیرگونی ، آسفالت و غیره است. عمدتاً جهت عایق کاری رطوبتی برای پشت بام های سیمانی، آسفالت، ورق های گالوانیزه، نمای ساختمان و دیوارهای رو به باران، دیوارها، کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب و باغچه ها، عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری ها، دامداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. عایق بام TISS RT260 با فرمولاسیون خاص خود بهترین محصول جهت عایق نمودن سطوح در تماس با رطوبت می باشند.

عایق بام Tiss RT 260

• ایزولاسیون رطوبتی پشت بام و عایق کاری پی ساختمان
• پوشش روی ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام تا سه برابر و عدم نرم شدن ایزوگام در اثر گرما و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان
• ایزولاسیون رطوبتی سرویسهای بهداشتی، حمام، استخر، سونا، جکوزی، پشت بام، آشپزخانه و گنبد مساجد
• ایزولاسیون حرارتی سردخانه ها، سقف سردخانه ها، سوله ها و مرغداریها، کانال های کولر و کانکس ها
• عایق کاری دیوارها، سقف و جلوگیری از تبادل حرارت در مناطق گرمسیری به داخل ساختمان

2- عایق بام نانو آبگریز T.RI262
عایق بام نانو آبگریز تیس بر پایه رزین های اکریلیک و مواد نانو می باشد که سطح را کاملا آبگریز می کند. این عایق می-تواند در جاهای بسیار زیادی کاربرد داشته باشد و یکی از صد کاربردی که عایق رطوبتی نانو دارد، عایق نمودن پشت بام است.
عایق رطوبتی نانو پلیمر از انواع جدید عایق کاری نانو محسوب می شود که علاوه بر عایق نمودن سطح از تبادل انرژی جلوگیری کرده و در تابستان از گرم شدن داخل ساختمان جلوگیری میکند و درصورت اجرا بر روی نمای ساختمان آنرا آبگریز و ضد غبار میکند. به علت کارایی و بازدهی عالی عایق نانوآبگریز تیس جهت عایق نمودن انواع سطوح در تمام قسمت های ساختمان کاربرد دارد.

عایق بام نانو آبگریز T.RI262

• آبگریز و ضد غبار نمودن نما
• عایق کاری پشت بام و پی ساختمان
• پوشش روی ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام تا سه برابر و عدم نرم شدن ایزوگام در اثر گرما و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان
• ایزولاسیون رطوبتی سرویسهای بهداشتی، حمام، استخر، سونا، جکوزی، پشت بام، آشپزخانه و گنبد مساجد
• ایزولاسیون حرارتی سردخانه ها، سقف سردخانه ها، سوله ها و مرغداریها، کانال های کولر و کانکس ها
• عایق کاری دیوارها، سقف و جلوگیری از تبادل حرارت در مناطق گرمسیری به داخل ساختمان

عایق رطوبتی روی دیوارها
هنگامی که به دنبال پاسخ به این سوال هستید که مواد عایق رطوبتی چیست، باید به ویژگی های مکانی که در آن عایق رطوبتی را اعمال می کنید توجه کنید. مواد عایق رطوبتی مورد استفاده برای سقف، و مواد عایق رطوبتی عایق شده برای دیوار یکسان نخواهند بود. به این دلیل که این عملکرد سطوح با آبی که در معرض آن قرار دارند متفاوت است. دیوارها باید دارای موانع بخار یا موانع هوا باشند.
گاهی اوقات با اینکه عایق رطوبتی در خانه ها ، و روی دیوارهایی با مصالح متفاوت انجام شده، اما ممکن است باز هم مشکلات رطوبتی را مشاهده کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که ماده مناسبی برای عایق رطوبت انتخاب نشده است. در چنین مواردی، پاسخ به این سوال که مواد عایق رطوبتی چیست اهمیت بیشتری پیدا می کند. نوع مواد عایق رطوبتی یکی دیگر از جنبه های عایق رطوبتی است. دیوارهای سازه با یک لایه مقاوم در برابر رطوبت برای جلوگیری از افزایش رطوبت ساخته می شوند، و بتن در پایه ها و زیرزمین مرطوب، توسط یک پوشش مایع، یا پوشش ضد آب عایق می شوند. به این ترتیب هیچ مشکل رطوبتی وجود ندارد.

بالکن و تراس
یکی دیگر از مناطقی که نیاز به عایق رطوبتی خاصی دارد، تراس ها و بالکن ها هستند.
در انتخاب مواد عایق رطوبتی برای بالکن و تراس باید به چند نکته توجه کرد. اولین مورد تأثیر انبساط و انقباض بر سیستم های عایق رطوبتی سقف ها و تراس ها است. تراس به طور مداوم در طول تغییرات دما حرکت می کند و سیستم های عایق آب تحت فشار هستند. یکی از دلایل اصلی خرابی سیستم تراس ضد آب، جابجایی زیرلایه ها است که فشار زیادی به پوشش ها وارد می کند و باعث از کار افتادن سیستم می شود. برای جلوگیری از این امر، استفاده از پوشش ضد آب مناسب، زهکشی و شیب بندی خوب و مصالح ساختمانی مناسب ضروری است.

روش های مختلف ضد آب

مواد عایق رطوبتی ایده آل برای یک مکان چیست؟ برای پاسخ محکم به این سوال، باید نگاهی دقیق تر به مواد عایق رطوبتی بیندازیم.

1- روش ضد آب بر اساس سیمان
بیایید با یکی از پاسخ های سنتی به این سوال که مواد عایق رطوبتی چیست شروع کنیم، عایق رطوبتی بر پایه سیمان ساده ترین روش عایق رطوبتی در ساخت و ساز است. مواد عایق رطوبتی مبتنی بر سیمان به راحتی در دسترس تامین کنندگان مختلف هستند و به راحتی مخلوط و اعمال می شوند.
این روش اغلب در مناطق مرطوب خانگی مانند حمام و توالت استفاده می شود. معمولاً یک نوع عایق رطوبتی کامل و نیمه انعطاف پذیر است که در مناطقی که نور خورشید یا شرایط آب و هوایی متغییر وجود ندارد استفاده می شود.
عایق رطوبتی بر پایه سیمان در سازه های زیر استفاده می شود:
• تصفیه خانه های آب
• تصفیه خانه های فاضلاب
• پل ها
• بند ها
• سیستم های راه آهن و مترو
• بندر و اسکله باری دریایی
• کانال رودخانه و دایک های بتنی
• سازه های پارکینگ
• تونل ها
در این مناطق از عایق رطوبتی بر پایه سیمان استفاده می شود.

انواع عایق رطوبتی بر پایه سیمان

1- اپکس Tiss SP 1042
نوعی لایه پوششی آب بند و محافظت کننده دو جزیی بر پایه سیمان و رزین و در دو رنگ خاکستری و سفید به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سازه و محافظت آن در برابر رطوبت می باشد. ملات بسیار خوب برای آب بندی، قدرت ارتجاعی بالا، دوام طولانی و چسبندگی بسیار زیاد به بتن و لوله های فلزی و سایر مصالح، از خواص این ماده است. این ملات آماده مصرف است و کاملاً ضدآب، مقاوم در برابر فشار مثبت و منفی آب، جهت عایق کاری استخرها، سپتیک ها، منهول ها، دیوارهای زیرزمین، چاله های آسانسور به کار می رود. و نیز جهت عایق نمودن تصفیه خانه های آب و فاضلاب – طبقات منفی ساختمان – حوضچه های ذخیره مواد سوختی استفاده می شود.

اپکس Tiss SP 1042، جزء اول و دوم

ویژگی ها
• جهت آب بندی پشت بام، دیوارهای رو به باران و دیوارهای زیر زمین، آب بندی مخازن سنگی و آجری و بتنی
• جهت آب بندی انواع آب نماها، حوضچه های ذخیره نفت، بنزین،گازوئیل و روغن، کف کرسی به جای قیر و ایزوگام، چاله های آسانسور
• جهت آب بندی استخرهای شنا و کشاورزی، حوضچه های تأسیسات زیرزمین، فاضلاب و سپتیک ها (در محل اتصال دو دیواره افقی و عمودی حتما ماهیچه کشی انجام شود)
• ایزولاسیون سطوح تصفیه خانه های آب و فاضلاب، کف سرویس ها، حمام و آشپزخانه
• پوشش خطوط بتنی انتقال آب و فاضلاب
• رفع نشت و نم زدگی زیرزمین ها و بالکن ها و پارکینگ ها
• جهت ترمیم سازه های قدیمی و مقاوم کردن آنها در برابر خوردگی و نفوذ آب

2- اپکس سوپر TISS.SP1051
اپکس سوپر TISS.SP1051 بهترین عایق رطوبتی پایه سیمانی جهت ایزولاسیون پشت بام – سرویس های بهداشتی – استخر و مخازن نگهداری آب و… که کاملا انعطاف پذیر است و عمر آن به اندازه عمر سازه خواهد بود. بهترین مواد آب بندی جهت سازه های ساختمانی مانند زیر زمین ودیوارهای حائل ، تونل ها، سدها و پایه های پل است.
ویژگی ها
• عایق بندی استخرهای صنعتی – کشاورزی – تفریحی – پرورش ماهی و…
• عایق بندی وایزولاسیون پشت بام – فنداسیون – سرویس های بهداشتی – زیر زمین و…
• عایق بندی مخازن نگهداری آب – منهول ها – تونل ها و پایه های پل
• ±±عایق بندی دیوارهای زیر زمین – چاله های آسانسور و دیوار های حائل

2-روش پوشش ضد آب مایع
ایده آل ترین سوال، پاسخ به نوع مواد عایق آب و دیگری روش های عایق آب است. روش پوشش های عایق رطوبتی مایع یک پوشش نازک است که معمولاً از یک لایه آستر و دو لایه رویی با اسپری، غلتک یا ماله استفاده می شود. انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع عایق رطوبتی مبتنی بر سیمان دارد. بنابراین امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
چگونه می توان از پوشش ضد آب مایع استفاده کرد؟ خواص سطح پوشش داده شده می تواند تا 2000٪ موثرتر واقع شود. دوام پوشش ضد آب بستگی به نوع پلیمری دارد که سازنده در ساخت عایق رطوبتی مایع استفاده می کند.
پوشش عایق، ممکن است یک مایع اسپری شده باشد که از آسفالت اصلاح شده پلیمری تشکیل شده است. و یا می تواند اکریلیکی، هیبریدی یا پلی اورتان باشد و با ماله، غلتک یا اسپری قابل استفاده بوده و توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه گردد.

3- روش ضد آب پوشش قیر
پوشش قیری نوعی پوشش محافظ انعطاف پذیر است که برای عایق رطوبتی و مطابق با درجه فرمولاسیون و پلیمریزاسیون استفاده می شود. میزان انعطاف پذیری و محافظت آن در برابر آب می تواند تحت تأثیر کلاس پلیمری و همچنین تقویت فیبر باشد.
پوشش قیری را پوشش آسفالتی نیز می گویند. رایج ترین کاربردهای پوشش های قیری شامل نواحی زیر کف است. این یک پوشش محافظ عالی و مواد ضد آب بر روی سطوحی مانند پایه های بتنی است.
پوشش قیری از مواد پایه قیر ساخته شده است و برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نیست. تا زمانی که توسط مواد انعطاف پذیرتری مانند پلی اورتان یا پلیمرهای مبتنی بر اکریلیک اصلاح نشود، هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی بسیار شکننده می شود.
انعطاف پذیری محصولات نهایی همیشه به محتوای جامد پلیمری که به بیت اضافه می شود بستگی دارد.

4- پوشش مایع پلی اورتان
روش عایق رطوبتی مایع پلی یورتان برای قسمت سقف مسطح و در معرض شرایط آب و هوایی استفاده می شود. این روش ضد آب در مقایسه با روش های دیگر گران است.
پلی اورتان می تواند انعطاف پذیری بالاتری را ارائه دهد. پلی یورتان به رطوبت موجود بسیار حساس است، بنابراین لازم است در ارزیابی میزان رطوبت دال بتنی قبل از اجرا بسیار مراقب باشید، در غیر این صورت ممکن است پوشش ها پس از مدتی کنده شوند یا به همدیگر بچسبند.

کارآمدترین عایق رطوبتی برای بتن و فونداسیون

ایزو پاستا Tiss EP 820

یک محصول پلیمری بر پایه رزین های آکرلیک است، که به میزان بسیار زیادی با بتن سازگار بوده و باعث جلوگیری از سولفاته شدن و نفوذ رطوبت در داخل بتن می شود. رزین های اکرلیک ماهیت یونی داشته که پس از خشک شدن بر روی بتن پوششی کاملاً ضد آب که خاصیت تنفس پذیری داشته و بتن می تواند در هر شرایطی هیدراتاسیون خود را کاملاً انجام دهد بوجود می آورد. عایق فونداسیون تیس، برخلاف سایر محصولات موجود در بازار که از پایه قیر تهیه شده اند و قابلیت نفوذ بر روی سطح بتن را ندارند و در اثر فشار رطوبت منفی از سطح جدا می شوند این محصول با سطح بتن یکی شده و می تواند هم فشار مثبت و هم فشار منفی را تحمل نماید. شرکت سفید بام کرمانیان مفتخر است که اولین و تنها تولید کننده انحصاری این محصول در ایران و کشورهای همجوار بوده و این محصول را با برترین کیفیت و همچنین مشاوره تخصصی به شرکت ها و پیمانکاران زیادی ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره و خرید این محصول یا سایر محصولات TISS، می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

ایزو پاستاTiss EP 820

موارد کاربرد: بعد از خرید عایق ساختمانی باید درباره کاربردهای آن هم اطلاعات داشته باشید:
• موجب کاهش شدید نفوذ پذیری و افزایش دوام بتن است، و علاوه بر اینکه مناسب ترین گزینه برای عایق رطوبتی فونداسیون بشمار می رود، جهت استفاده در انواع مخازن، تونل ها و سازه های آب بندی بتنی عملکرد بسیار عالی دارد. توجه داشته باشید که بر خلاف عایق های قیری، عایق رطوبتی فونداسیون ایزو پاستاTiss EP 820، به هیچ عنوان دچارخوردگی و جداشدن ازلایه بتنی زیرین خود نمی شود.
• مقاوم کردن سازه بتنی در برابر محیط اسیدی و قلیایی
• در جهت عایق کاری سازه های بتنی که در معرض کاویتاسیون و حمله سولفات ها قرار دارند بهترین گزینه است.
• میزان تحمل بالای فشارهای مثبت و منفی در پی ساختمان ها، که به راحتی با استفاده از برس و یا با استفاده از دستگاه پمپ و بصورت پاششی قابل اجراست.
• جهت عایق نمودن تیرهای برق بتنی نیز مناسب است.
• بعنوان یک عایق رطوبتی سطوح بتنی مدفون در خاک، بهترین و مناسب ترین گزینه است و قطعا افزایش عمر سازه های بتنی را در پی دارد.
• قابلیت انعطاف پذیری تا دمای صفر درجه سانتی گراد و گزینه ای بسیار مناسب برای عایق دیوارهای روبه باران است.

منبع:

www.baumerk.com

گردآوری شده توسط سفیدبام کرمانیان

بازگشت به لیست