عایق ها

عایق رطوبتی استخر سیمانی، خرید رنگ عایق استخر سیمانی

عایق رطوبتی استخر سیمانی

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت استخر بتنی انتخاب نوع مناسب عایق رطوبتی است. بتن یک بستر متخلخل است که مستعد نفوذ آب است. بنابراین، برای حفظ آب در استخر، علاوه بر جلوگیری از خروج آب زیرزمینی، که اغلب فراموش می شود، باید آب بندی شود.

هر استخر یا آب نما باید به هر طریقی ضد آب باشد. گاهی اوقات این سازه‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و اغلب به دلیل نفوذهای مختلف موجود در طراحی برای قرار دادن عناصری مانند روشنایی، لوله‌کشی و زهکشی، ضد آب هستند. امروزه محصولات مختلفی برای آب بندی کردن استخرها در بازار وجود دارد. قبل از تصمیم گیری نهایی، اطلاعات زیر به آسان تر شدن انتخاب مواد و افزایش نرخ موفقیت کمک می کند.

 

قبل از عایق بندی بهتر است انواع عایق را خوب بشناسید. پوشش سیمانی و محصولات ضد آب تمایل به اتصال بهتری به بسترهای بتنی دارند زیرا از نظر ترکیب شیمیایی مشابه هستند و توسط عوامل پیوند پلیمری تقویت می شوند. این محصولات همچنین گزینه های مختلف تکمیل را امکان‌پذیر می کنند. گچ، روکش ها و چسب ها به جای پوشش ضد آب پلیمری خالص، بهتر به لایه های سیمانی چسبانده می شوند.

هنگامی که با ساخت و ساز جدید استخر سروکار داریم، پوشش های سیمانی در معرض شکست ناشی از انتقال بخار رطوبت نیستند، که سرعت عبور بخار آب از ماده در دما و رطوبت نسبی مشخص است. این پوشش‌ها قابلیت تنفس دارند، بنابراین می‌توان آن‌ها را تنها چند روز پس از ریختن بتن یا قرار دادن گنیت اعمال کرد که منجر به چرخش سریع‌تر می‌شود. در مقایسه، سیستم های پلیمری خالص به بتن نیاز دارند تا حداقل 28 روز عمل کنند تا از خرابی بتن جلوگیری شود.

در موارد بازسازی استخر معمولاً خشک کردن کامل بستر قبل از اعمال عایق رطوبتی دشوار است. سیستم های پوشش پلیمری خالص را نمی توان روی بسترهایی که کاملاً خشک نیستند اعمال کرد، در حالی که محصولات سیمانی مقاوم به رطوبت هستند. در واقع، بسیاری از تولیدکنندگان حتی نیاز به خیس کردن بستر قبل از اعمال دارند.

هنگام انتخاب یک پوشش برای مثال، استخرهای با روکش وینیل، اگر شکل غیر استانداردی داشته باشند، کار با آنها دشوارتر است. با این حال، سطوح بزرگ‌تر را می‌توان با استفاده از تجهیزات اسپری، بر خلاف استفاده از ماله یا برس پوشش داد.

در صورت اعمال یک پوشش ضد آب بر روی یک بستر نامنظم، (مثلاً سنگ کاری مصنوعی در حوضچه یا ویژگی آبشار)، امکان اعمال پوشش از طریق قلم مو یا غلتک، اطمینان از پوشاندن تمام گوشه ها و شکاف ها را آسان تر می کند. علاوه بر این، پوشش هایی که می توانند با دست اعمال شوند، نیازی به سمپاش های پرهزینه یا کمپرسورهای هوا ندارند.

از آنجایی که کاشی ها و گچ استخر ضد آب نیستند، استفاده از غشای ضد آب در زیر آنها برای افزایش عمر مفید استخر بسیار مهم است.

هنگامی که از یک محصول ضد آب استفاده نمی شود، پتانسیل نشت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. نشتی می تواند منجر به از دست دادن آب شود، باعث آسیب به محیط اطراف (اگر استخر معلق باشد) و پوشش گچ را خراب کند. علاوه بر این، میلگرد/فولاد تقویت کننده در استخر بتنی یا گنیت نیز ممکن است آسیب ببیند.

محصولات شرکت سفید بام کرمانیان

ملات آب بندی و عایق اپکس Tiss Apex 1042

نوعی لایه پوششی آب بند و محافظت کننده دو جزئی بر پایه سیمان و رزین و در دو رنگ خاکستری و سفید به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سازه و محافظت آن در برابر رطوبت است. ملات آب بند و عایق اپکس۱۰۴۲ tiss spقدرت ارتجاعی، دوام طولانی و چسبندگی بسیار زیاد به بتن و لوله های فلزی و سایر مصالح ساختمانی از خواص این ماده است. ملات آماده مصرف کاملاً ضدآب، مقاوم در برابر فشار مثبت و منفی آب، جهت عایق کاری استخرها، سپتیک ها، منهول ها، دیوارهای زیرزمین، چاله های آسانسور به کار می رود. و نیز جهت عایق نمودن تصفیه خانه های آب و فاضلاب – طبقات منفی ساختمان – حوضچه های ذخیره مواد سوختی استفاده می شود.

بازگشت به لیست