دسته‌بندی نشده

عایق بام چیست؟

 

 عنوان:

«عایق بام چیست؟»

 

ضد آب کردن سقف شما احتمالاً مهمترین مرحله در فرآیند نصب سقف است زیرا از موادی که خانه شما با آن ساخته شده است و همچنین از همه آن چیزهایی که در داخل نگهداری می کنید محافظت می­کند. جلوگیری از جمع شدن نشتی در سقف یک امر پیشگیری است. یادگیری در مورد آنچه که برای ضد آب کردن سقف لازم است مهم است تا بتوانید ببینید که آیا سقف شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد یا اینکه نشتی به درستی تعمیر شده است.

 

عایق رطوبتی سقف چیست؟

عایق رطوبتی سقف لایه ای محافظ است که به سقف شما اضافه می شود که تضمین می کند آب وارد خانه شما نشود یا باعث پوسیدگی دیوارها یا تیرهای نگهدارنده نشود. دلایل زیادی برای نشتی سقف وجود دارد که عایق رطوبتی ناکافی سقف در بالای این لیست قرار دارد.

 

 

 

چرا به عایق رطوبتی سقف نیاز دارید؟

سقف های بتنی بخشی جدایی ناپذیر از معماری مدرن برای دهه های متوالی بوده است. اما انتخاب بتن به عنوان یک ماده برتر برای سازه های مسکونی و تجاری، به این معنی نیست که این ماده در معرض آسیب ناشی از عناصر نیست.

استفاده از عایق رطوبتی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از بروز آسیب زودتر از حد انتظار بتن جلوگیری کنید و به دوام طولانی‌تر سقف شما کمک می‌کند. افزودن عایق رطوبتی به سقف شما یک راه عالی برای محافظت از ساختمان شما است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

اقداماتی را برای پیشگیری از تخریب سقف بتنی انجام دهید، تخریب بتن می تواند بسیار هزینه بر باشد، اما چه چیزی باعث آن می شود؟ این امر به خودی خود برای انواع مشکلات مرتبط با بتن تعبیه شده با فولاد مهم تر است.

در طول ساخت و ساز، بتن با میله های فولادی یا در برخی موارد مشبک تقویت می شود. به عنوان یک فلز، فولاد پس از قرار گرفتن در معرض عناصری مانند آب یا هوا می تواند خورده شود. فولادی که در حال خوردگی است مجبور به انبساط می شود. این انبساط باعث ترک خوردن و حتی شکستن بتن اطراف خود می شود. ترک خوردن بخش بیشتری از فولاد را در معرض دید قرار می دهد که منجر به افزایش اکسیداسیون و آسیب بیشتر به بتن می شود.

این باور که میله های فولادی به دلیل احاطه شدن توسط بتن با آب در تماس نیستند، کاملا اشتباه است. درک این نکته مهم است که بتن متخلخل است و می تواند آب را جذب کند. همچنین، عدم ضد آب شدن کافی می تواند احتمال تخریب بتن را افزایش دهد. به همین دلیل ضروری است که اقدامات احتیاطی مناسب برای جلوگیری از تخریب بتن انجام شود .

 

مراحل تخریب عناصر بتنی از جمله یک سقف بتنی

طبق انجمن تعمیرات بتن استرالیا (ACRA) چهار مرحله پیشرفت تخریب بتن وجود دارد. به طور کلی، هزینه تعمیر بتن، در هر کدام از این مراحل، تقریباً پنج برابر مرحله قبل می شود. گاهی اوقات از آن به عنوان “قانون پنج” یاد می شود.

  • طراحی، ساخت و عمل آوری بتن
  • خوردگی آغاز شده است، اما انتشار آسیب آغاز نشده است.
  • تخریب از طریق بتن شروع به انتشار می کند.
  • تکثیر تخریب پیشرفته بتن و آسیب قابل توجه.

در مرحله چهارم، تخریب کامل سازه ممکن است تنها راه حل باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که زودتر اقدام کنید.

 

مواد مورد استفاده برای عایق رطوبتی سقف

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که ناودان و کاشی‌های سقف‌شان تمام چیزی است که برای جلوگیری از چکه‌کردن سقف‌شان در اولین نشانه‌ی باران لازم است، در حالی که اینها در واقع اولین خط دفاعی در برابر هر آب و هوای شدید هستند.

بسته به اینکه از چه موادی برای ساخت اجزای مختلف سقف استفاده شده است ، و اینکه سقف چقدر قدیمی است، کاشی ها ممکن است ترک بخورند یا بیفتند، و ناودان ممکن است پیچ خورده، فرسایش یابد، پوسیده شود یا از هم پاشیده شود. این شما را با یک مشکل آشکار روبرو می کند، به همین دلیل است که مواد زیربنایی مانند عایق رطوبتی بسیار مهم هستند.

 

     

تفاوت اصلی بین عایق رطوبتی و ضد آب

برای افراد ناآگاه، عایق رطوبتی و ضد آب ممکن است یکسان به نظر برسند. در واقع، افراد متعددی وجود دارند که هر روز این دو را با هم اشتباه می گیرند. اگرچه ممکن است این اشتباه بزرگی به نظر نرسد، اما اشتباهی است که نه تنها زمان بر است، بلکه در دراز مدت می تواند هزینه بر هم باشد. تفاوت های اصلی بین این دو، تفاوت های فیزیکی بین مصالح ساختمانی است که در آن ها استفاده می شود. نه تنها این، بلکه ضخامت اعمال شده و شرایط کاربرد نیز از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است.

 

آشنایی با عایق رطوبتی

مصرف عایق رطوبتی به گونه ای است که عایق مورد نظر مانند قیر یا مواد آسفالتی اصلاح نشده و… بوسیله دست اعمال می‌شوند یا به سطح بیرونی دیوار پاشیده می‌شوند. هدف اصلی از این فرآیند متوقف کردن مراحل انتقال و یا عدم انتقال رطوبت زمین از طریق بتن است. حال ضخامت این پوشش بسته به شدت موقعیت و منطقه می تواند متفاوت باشد. اکثر مناطق از پوششی با ضخامت حدود ده میلی متر استفاده می کنند.

عایق بندی رطوبتی فرآیندی نیست که تماما نفوذ آب را حفظ کند. نه، این فرآیندی است که به طور خاص برای متوقف کردن رطوبت طراحی شده است. بنابراین دقیقاً این کار را با مسدود کردن سطوحی مثل ستون های بتنی برای کند کردن نفوذ آب انجام می دهد.

یکی دیگر از تصورات غلط در مورد عایق رطوبتی این است که ترک های بزرگتر، سوراخ های بزرگ یا هر سطح آسیب دیده دیگری را مهر و موم نمی کند. در صورتی که اگر عایق رطوبتی را با یک سیستم زهکشی مناسب و نصب شده ترکیب کنید، می‌توانید امنیت خانه یا ساختمان خود را با ماندگاری محافظت در برابر رطوبت تامین کنید.

 

 

 

آشنایی با ضد آب   

از سوی دیگر، عایق کاری ضد آب فرآیندی است که به طور خاص برای جلوگیری از نفوذ آب از طریق سازه های بتنی طراحی شده است. موادی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند، توانایی پر کردن کامل درزها و شکاف‌های بزرگ‌تر را دارند، در حالی که مواد عایق رطوبتی اینطور نیستند. اینجاست که سردرگمی های زیادی به وجود می آید. نه تنها این، بلکه موادی که برای عایق رطوبتی استفاده می شوند عموماً همه کاره تر هستند. این به این دلیل است که آنها ماهیتی انعطاف پذیر و کشسانی دارند.

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین این دو عایق، ضخامت مواد مورد استفاده است. در بالا یاد گرفتید که در اکثر شرایط عایق رطوبتی، پیمانکاران از مواد با ضخامتی تا 10 میلی متر استفاده خواهند کرد. اما در مورد ضد آب این گونه نیست. در کاربرد این عایق، پیمانکاران از مصالحی استفاده خواهند کرد که حداقل چهل میلی متر باشند. زیرا این مواد به توان مقاومت در برابر فشار هیدرواستاتیک و همچنین مقاومت در برابر رطوبت نیاز دارند. برخی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای این فرآیند محصولات کریستالیزاسیون، محصولات مبتنی بر خاک رس، پوشش‌های آسفالت لاستیکی، پوشش‌های اورتان، ورق‌های لاستیکی بوتیل و سایر پوشش‌های مبتنی بر لاستیک هستند.

در پایان هر پروژه، مواد ضد آب باید بتوانند سه کار متفاوت را انجام دهند. آنها باید نفوذ و حرکت بخار آب را متوقف کنند، آب تحت فشار هیدرواستاتیک را متوقف کنند، و شکاف ها را بپوشانند. عایق ضد آب در همه خانه‌ها و ساختمان‌ها ضروری است، اما در مناطقی که سطح آب بالا و بارندگی قابل توجهی وجود دارد، اهمیت بیشتری خواهند داشت.

 

مواردی که باید قبل از عایق رطوبتی یا عایق ضد آب در نظر بگیرید

 به جرات می توان گفت، هیچ مالک ملکی وجود ندارد که بخواهد با خسارت آب مقابله کند. یک زیرزمین مرطوب یا فضای نمناک فقط مشکلات را زیاد می کند. ناگفته نماند که وقتی آب به داخل خانه نفوذ کرد، از بین بردن آن دشوارتر است. بنابراین، بهتر است در وهله اول از تعبیه و طراحی آن زیرزمین مرطوب مخوف اجتناب کنید. متأسفانه، این ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد، به خصوص اگر خانه یا ساختمانی دست دوم می خرید. با این حال، اگر در این زمینه آگاه شوید، کارهایی وجود دارد که می توانید در همان اول از ایجاد رطوبت و آب جلوگیری کنید.

 

روش­های عایق ضد آب

اولین چیزی که باید بدانید این است که تعداد زیادی تکنیک ضد آب وجود دارد، اما معمولاً از سه روش اصلی استفاده می شود. که شامل درزگیرهای داخلی، زهکشی و عایق رطوبتی بیرونی می باشد. همچنین باید در وهله اول علت آسیب احتمالی آب را بررسی کنید. این قطعا به شما کمک می کند تا بهتر تشخیص دهید کدام روش برای شما و املاک و مستغلات شما مناسب تر است.  

 

همیشه از آب راکد دوری کنید

هر زمان که درجایی از خانه جمع شدگی آب دارید باید فورا اقدام کنید. شما نمی خواهید دور بنشینید و اجازه دهید آب تبخیر شود زیرا در بیشتر موارد به سرعت منجر به مشکلات جدی می شود. آب راکد نه تنها ظاهر و بوی بدی دارد، بلکه می تواند باکتری بسازد و مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. بنابراین، شما باید بلافاصله اقدام کنید. کارشناسان توصیه می کنند که هر زمان که آب از دیوارها، کف ها یا سقف ها نفوذ کرد، در طی حداقل 24 تا 48 ساعت پس از حادثه، در حذف آن تردید نکنید. این کار از رشد قارچ یا باکتری در خانه جلوگیری می کند. همیشه باید به یاد داشته باشید که کپک ها و قارچ ها می توانند مشکل ساز باشند، زیرا می توانند در این شرایط مرطوب رشد کنند. با این وجود، فقط به این دلیل که شما آنها را نمی بینید یا بو نمی کنید، به این معنی نیست که آنها در آنجا وجود ندارند.

 

ضرورت استفاده از عایق

انجام عایق بندی رطوبتی بر روی فونداسیون یک اصل است و از آنجایی که استفاده از عایق های رطوبتی برای ضد آب نمودن و جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان کاربرد اساسی دارد می توان از محصولاتی مانند قیر و ایزوگام و نیز ایزوپاستا استفاده کرد که باید روی سطح بیرونی فونداسیون اعمال شوند. ایزو پاستاTiss EP 820  یک محصول پلیمری بر پایه رزین های آکرلیک می باشد که کاملاً با بتن سازگار بوده و باعث جلوگیری از سولفاته شدن و نفوذ رطوبت به داخل بتن می شود. همچنین دارای ماهیت یونی ست که پس از خشک شدن بر روی بتن پوششی کاملاً ضد آب ایجاد می کندکه خاصیت تنفس پذیری دارد و بتن می تواند در هر شرایطی هیدراتاسیون خود را کاملاً انجام دهد. برخلاف سایر محصولات موجود در بازار که از پایه قیر تهیه شده اند و قابلیت نفوذ در سطح بتن را ندارند ویا در اثر فشار رطوبت منفی از سطح جدا می شوند این محصول با سطح بتن یکی شده و می تواند هم فشار مثبت و هم فشار منفی را تحمل نماید.

نصب عایق رطوبتی عموماً بر روی سطح بیرونی متمرکز است. برای دستیابی به حداکثر نتایج، بهتر است از متخصص در این زمینه کمک گرفته و عایق را بدرستی به کار ببرید.  

 

انواع عایق های رطوبتی کاربردی مایع

امروزه طیف گسترده ای از سیستم های عایق رطوبتی کاربردی مایع در دسترس است که تقریباً برای همه انواع سقف ها مناسب اند، از سقف هایی با شکل ساده و اندازه کوچک گرفته تا سطوح بزرگ و سقف هایی با ساختار پیچیده، با جزئیات متعدد، و غیره.

ترکیب شیمیایی هر سیستم مزایای خاص خود را دارد و در طیف کامل سیستم‌های مایع، سیستم‌هایی را خواهید یافت که برای تعمیرات سریع، مقرون‌ به ‌صرفه و آسان، ایده‌آل و مناسب برای سقف‌های مسکونی یا تجاری جدید هستند. 

 

انواعفناوریهایتوسعهیافتهدر زمینه عایق بام شامل مواردزیر است:

  • اکریلیک بر پایه آب
  • پلی اورتان یک جزئی
  • پلی اورتان دو جزئی
  • پلی متیل متاکریلات
  • فن آوری خنک کننده رطوبت پایان یافته با سیلان

که در ادامه به توضیح در مورد هر کدام خواهیم پرداخت.

 

1- اکریلیک بر پایه آب

فناوری اکریلیک مبتنی بر آب، دو مزیت مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست را با هم دارد.

ویژگی ها و مزایا

  • یک محصول ایمن و غیر خطرناک است. (تکنولوژی مبتنی بر آب)
  • سیستمی ست یک جزئی
  • مقرون به صرفه است.

 اکریلیک پایه آب چیست؟

اکریلیک پایه آب یک سیستم تک جزیی غیر خطرناک است که بیش از 30 سال است که برای کاربردهای سقف و عایق رطوبتی استفاده می شود.

در طول سه دهه گذشته، پوشش‌های اکریلیک مبتنی بر آب ثابت کرده اند که مقرون‌به‌صرفه‌ترین سیستم‌های ضدآب مایع هستند که انتظارات عملکردی و کاربری نهایی و نیز راه‌حل‌های سازگار با محیط‌ زیست را برآورده می‌کنند. پوشش اکریلیک پایه آب، زمانی که به درستی نصب شود، حفاظتی کاملا ضد آب از بستر ایجاد می کند.

کاربرد اکریلیک مبتنی بر آب

به عنوان یک محصول غیر خطرناک که بر اساس فناوری مبتنی بر آب توسعه یافته است، پاسخی ست به نگرانی های بهداشتی سقف ساختمان ها. و نیز برای ساکنان ساختمان هایی که در معرض خطرات مربوط به حلال قرار ندارند گزینه مناسبی است.

سیستم های اکریلیک مبتنی بر آب با توجه به ویژگی های خود، برای نصب بر روی پشت بام ها در دوره های هوای گرم بسیار مناسب هستند. پس از اعمال و در طول فرآیند پخت، آب از پوشش تبخیر می شود.

سیستم ها را می توان با اسپری بدون هوا، اسپری به کمک هوا، غلتک یا برس اعمال کرد.

 

2- پلی اورتان یک جزئی

در مقایسه با فناوری اکریلیک مبتنی بر آب، پلی اورتان یک جزئی یک محلول ضد آب است که با افزایش مقاومت در برابر آب، پوشش مناسبی در جهت رفع محدودیت های هوا و به طور کلی ( (UV، باران و غیره ارائه می دهد.

ویژگی ها و مزایا

  • مستحکم و مقاوم است.
  • سیستم یک جزئی دارد.
  • مقرون به صرفه است.

 

 پلی اورتان یک جزئی چیست؟

فناوری پلی اورتان یک جزئی یک سیستم راه حل ضد آب قوی، با دوام و مقرون به صرفه را ارائه می دهد. در واقع، خواص آبگریز پلی اورتان ها آنها را به انتخاب خوبی برای کاربرد ضد آب تبدیل می کند. غشایی که توسط این عایق تولید شده در برابر ضربه مکانیکی، شیمیایی، حرارتی، UV  و عناصر طبیعی مقاوم خواهد بود. و یک غشای ضد آب بدون درز و انعطاف پذیر اما قوی است که برای آب بندی جزئیات سقف، ناودان ها، تراس ها و بالکن ها ایده آل است.

 

کاربرد پلی اورتان یک جزئی

محلول های مایع سرد بر پایه رزین پلی یورتان معمولاً در دو لایه همراه با مش تقویت کننده و یا بدون مش تقویت کننده، در یک فرآیند “مرطوب بر مرطوب” اعمال می شوند. این سیستم به طور کامل با بستر پیوند می‌یابد و هنگامی که پخت می‌شود یک غشای ضدآب بدون درز و مستحکم را تشکیل می‌دهد.

عایق رطوبتی مایع پلی یورتان یک جزئی محصولی آماده برای استفاده است که می توان آن را مستقیماً از ظرف بر روی بستر و بدون نیاز به اختلاط یا رقیق کردن استفاده کرد. که با رطوبت هوا ایمن می شود. این پوشش نسبت به بخار نفوذ ناپذیر است و برای استفاده در نوسازی ها و پروژه های جدید مناسب است. این به ویژه برای پروژه های کوچک مفید است زیرا مقرون به صرفه است و همچنین استفاده از آن سریع و آسان است.

 

3- پلی اورتان دو جزئی

در مقایسه با پلی اورتان یک جزئی ، سیستم پلی اورتان دو جزئی دارای مزیت بدون حلال بودن و ارائه زمان پخت کوتاه تر است.

ویژگی ها و مزایا

  • مستحکم و مقاوم است.
  • مقرون به صرفه است.
  • بدون حلال می باشد.
  • نسبت به بقیه عایق ها بوی کمتری دارد.

 

پلی اورتان دو جزئی چیست؟

پلی اورتان دو جزئی یک سیستم ضد آب بدون حلال و تقویت شده با مش و الیاف است. بنابراین، مقاومت عالی مکانیکی، شیمیایی و آب و هوایی پلی یورتان ها، همراه با مزیت مواد بدون حلال ، آن را به راه‌حلی ایده‌آل برای استفاده در پروژه‌های پایدار یا در مناطق حساس ساختمان‌های عمومی تبدیل میکند، ساختمان هایی که در آن دود یا بخار حاصل از محصولات مبتنی بر حلال می‌تواند مخرب باشد. این به ویژه برای پروژه های کاربردی در مهدکودک ها، مدارس، بیمارستان ها، موزه ها، کتابخانه ها و غیره توصیه می شود که در آن محلول های بدون بو ترجیح داده می شوند تا ساکنان یا مراجعان عمومی را اذیت نکنند.

 

4- پلی متیل متاکریلات

در مقایسه با فناوری پلی اورتان، پلی متیل متاکریلات، یک  ضد آب با زمان پخت به طور قابل توجهی کوتاه تر و خواص مکانیکی افزایش یافته تر، راه حل مناسب تری را نیز ارائه می دهد.

ویژگی ها و مزایا

  • پخت سریع (قابل تردد پس از تقریباً 1 ساعت)
  • کاربرد در دمای پایین (تا -5 درجه سانتیگراد)
  • محلول بدون حلال

 

 پلی متیل متاکریلات چیست؟

پلی متیل متاکریلات یک رزین اکریلیک مبتنی بر متیل متاکریلات دو قسمتی است که پس از افزودن کاتالیزور کمی قبل از کاربرد، خیلی سریع پخته می شود. از این رو، زمان برای هم نصاب و هم مشتری نهایی به حداقل می‌رسد. تنها در عرض یک ساعت پس از اعمال، سطح کاملاً ضد آب است و مدت کوتاهی پس از این زمان، تردد پا مجاز است.

عایق رطوبتی مایع پلی متیل متاکریلات یک سیستم سرد و بدون شعله است که از یک لایه پرایمر (در صورت نیاز)، پوشش رزین پلی متیل متاکریلات و یک تقویت کننده ساخته شده از پارچه پلی استر تشکیل شده است.

کاربردهای ضد آب  پلی متیل متاکریلات

پوشش ضد آب پلی متیل متاکریلات یک غشای یکنواخت بدون درز ایجاد می کند و می تواند در فصول سردتر و در دمای پایین -5 درجه سانتی گراد اعمال شود. این پوشش به بسیاری از مصالح ساختمانی رایج و تقریباً به هر زیرلایه ای که به درستی آماده شده است مانند  فولاد، بتن، سقف قیر قدیمی و غیره می چسبد.این مدل عایق غشای ضد آب کاملاً بدون درز، بادوام و مقاوم را حتی در سقف های پیچیده و دشوار فراهم می کند.

رزین اکریلیک پلی متیل متاکریلات برای پاسخ به نیاز کاربردهای خاص بدون شعله فرموله شده است. نه تنها یک راه حل ایده آل برای سطوح سقف با هر شکلی است، بلکه به ویژه برای جزئیات، مانند نورگیرها، پنکه ها، بالکن ها، تکیه گاه های نرده ها، تراس ها یا سقف های با نفوذ زیاد مفید است. به دلیل مقاومت در برابر ویژگی های نفوذ ریشه می توان از آن برای آب بندی بام های سبز با موفقیت استفاده کرد.

ریشه های عایق رطوبتی کاربردی مایع پلی متیل متاکریلات

رزین های پلی متیل متاکریلات برای اولین بار در سال 1930 ساخته شدند و به سرعت راه خود را به سمت کاربردهای عملی باز کردند زیرا موادی فوق العاده بادوام هستند.

در اول برای استفاده به عنوان یک پوشش انعطاف پذیر، خیلی سفت و سخت بود، مدتی طول کشید تا در عایق رطوبتی سقف استفاده شود. در دهه 1970 بود که یک فرمول ویژه پلی متیل متاکریلات مطابق با استانداردهای عملکرد پوشش ضد آب انعطاف پذیر و ارتجاعی توسعه یافت.

در حال حاضر از  پلی متیل متاکریلات ، توسط سقف‌سازها و نصاب‌ها، در مشاغلی با دسترسی دشوار، سقف‌هایی با نفوذهای متعدد، مکان هایی که به عایق بدون شعله نیاز است و نیز زمان پخت کوتاه ضروری است، استفاده زیادی می‌شود.

محلول های سقف مایع پلی متیل متاکریلات همچنین برای مناطقی که نیاز به مقاومت در برابر مواد خاصی دارند که ممکن است روی محصولات سقف سنتی تأثیر منفی بگذارند، انتخاب مناسبی هستند، مانند مناطقی که دارای: روغن های گیاهی، آلودگی های محیطی، ترافیک پا، تاثیر UVو … هستند.

 

5- تکنولوژی سیلان خاتمه یافتن رطوبت

فناوری بدون حلال زمانی مفید می شود که عدم وجود خطر و بو برای نصاب و مالک ساختمان حیاتی باشد.

ویژگی ها و مزایا

  • محصول بدون خطر است، بدون حلال و نیز غیر قابل اشتعال است.
  • بوی کمی دارد.
  • نصب تک مرحله ای / سیستم تک جزء

 

 فناوری اصلاح شده سیلان چیست؟

توانایی سیلان ها به عنوان عوامل جفت کننده و عوامل اتصال عرضی به ویژه در محصولاتی مانند چسب ها و پوشش ها مفید است. محلول های ضد آب مایع مبتنی بر فناوری اصلاح شده سیلان ها، با چسبندگی بهبود یافته به بسترهای دشوار، آب گریزی و مقاومت شیمیایی مشخص می شوند. از این رو فناوری اصلاح شده با سیلان با موفقیت به عنوان راه حلی قابل اعتماد به عنوان عایق مایع و ضد آب در سقف ها استفاده می شود.

فناوری اصلاح شده سیلان، ترکیبی از مزایای سازگار با محیط زیست است. سیستم ضد آب مایع مبتنی بر این فناوری کاملاً بدون حلال بوده و حاوی هیچ گونه VOC (ترکیبات آلی فرار) نمی باشد. ویژگی هایی مثل: عدم وجود حلال یا مواد خطرناک و همچنین بوی کم ممکن است در حین استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند، به عنوان مثال زمانی که این سیستم بر روی یک ساختمان عمومی در حال نصب است هیچ اختلالی در کار ساکنان ساختمان پیش نمی آید.

 

کاربرد فناوری اصلاح شده سیلان

راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اصلاح‌شده سیلان‌ها بسیار کاربردی هستند و بر نحوه حذف یا رویارویی آسان با چالش‌های کاربردی تمرکز می‌کنند مانند:  شرایط آب و هوایی سخت، بوهای نامطبوع یا سیستم‌های چند جزیی که در نصب سخت‌تر و زمان‌برتر هستند. در پاسخ به این چالش‌ها و برای رفع نیاز نصاب‌ها، راه‌حلی بسیار همه‌کاره و کاربرپسند نیز وجود دارد. این سیستم را می توان در یک مرحله روی طیف گسترده ای از بسترها در شرایط آب و هوایی بسیار متنوع اعمال کرد.

بدلیل قابلیت تطبیق پذیری بالای آن می توان آن را بر روی سقف های مسطح در هر شکل و اندازه، از سقف های کوچک در خانه های خصوصی گرفته تا ساختمان های مسکونی بزرگتر تا سقف های وسیع در پروژه های تجاری، اعمال کرد.

بسته به سیستم، در این محلول ممکن است یک پرایمر، پوشش مایع و یک پارچه تقویت کننده به همراه لوازم جانبی را ترکیب کند. هنگامی که به درستی بر روی بستر اعمال شود، خشک شده و یک غشای ضد آب بدون درز زیبا و بادوام را تشکیل می دهد.

   

 

عایق بام   Tiss RT 260

این محصول بصورت مایع غلیظ امولسیونی از جدیدترین عایق های پشت بام،  بر پایه رزین های اکریلیک می باشد. و با توجه به کارایی بسیار عالی آن در عایق نمودن ساختمان وکاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی بهترین جایگزین به جای محصولات عایق کاری قدیمی از قبیل ایزوگام، قیرگونی ، آسفالت و غیره می باشد  عمدتاً جهت عایق کاری رطوبتی برای پشت بام های سیمانی، آسفالت، ورق های گالوانیزه، نمای ساختمان و دیوارهای رو به باران، دیوارها، کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب و باغچه ها، عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری ها، دامداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. عایق بام TISS RT260  با فرمولاسیون خاص خود بهترین محصول جهت عایق نمودن سطوح در تماس با رطوبت می باشند.

 

 

 

موارد کاربرد:     

  • ایزولاسیون رطوبتی پشت بام و عایق کاری پی ساختمان
  • پوشش روی ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام تا سه برابر و عدم نرم شدن ایزوگام در اثر گرما و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان
  • ایزولاسیون رطوبتی سرویس­های بهداشتی، حمام، استخر، سونا، جکوزی، پشت بام، آشپزخانه و گنبد مساجد
  • ایزولاسیون حرارتی سردخانه ها، سقف سردخانه ها، سوله ها و مرغ­داری­ها، کانال های کولر و کانکس ها
  • عایق کاری دیوارها، سقف و جلوگیری از تبادل حرارت در مناطق گرمسیری به داخل ساختمان

 

 

منابع:

wtrproof.com

abcroofingcorp.com

icopal-liquids.eu

 

 

 

گرد آوری شده توسط تیم ترجمه سفید بام کرمانیان


 

پیشنهاد همکاری :

مجموعه بزرگ تیس با سابقه درخشان در صنعت عایق های رطوبتی مایع، افزودنی های بتن، نماهای داخلی و خارجی ساختمان آمادگی دارد با کارفرمایان محترم و شرکت ها در همکاری با پروژه های بزرگ و همچنین در زمینه مشاوره و آموزش رایگان در زمینه  استفاده از محصولات خود ، همراه با تضمین کیفیت برتر همکاری نماید. پروژه های شرکت سفید بام (تیس) را در اینجا ببینید.

 


مقالات پیشنهادی دیگر:

مواد افزودنی عایق رطوبتی برای بتن – نیاز، عملکرد، دوز و مکانیسم


 

همچنین می توانید قیمت انواع عایق ها و همچنین مشاوره و خرید عایق های سفید بام را در اینجا ببینید.

بازگشت به لیست