چسب ها

چسب کفپوش چیست؟ انواع چسب کفپوش

چسب کفپوش چیست؟

انواع اصلی چسب های کفپوش 

در این مقاله به شما توضیح انتخاب چسب مناسب بسیار مهم است، زیرا یکی از عواملی است که تاثیر نهایی عالی را در دراز مدت تعیین می کند و تضمین می کند که کفپوش شما هم پایدار است بنابرین بهتر است ویژگی های چسب کف پوش خوب را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی هنگام خرید انجام دهید.  یکی از مهم ترین ویژگی یک چب کف پوش  داشتن دوام طولانی مدت است. چسب های کف با ایجاد یک پیوند بین زیرلایه و خود کف از طریق یک واکنش شیمیایی کار می کنند. در طی این واکنش، چسب از حالت مایع به جامد تغییر می کند. بسته به عامل حامل یا کاتالیزوری که واکنش ها را فعال می کند، انواع مختلفی از چسب ها وجود دارد. در این مقاله سه نوع عمده چسب کاشی و کفپوش را به شما معرفی می کنیم. اینها عبارتند از: پایه آب، بر پایه حلال و بر پایه یورتان.

معرفی چسب های پایه آب

چسب های پایه آب دوستدار محیط زیست‌ترین انتخاب در بین همه چسب ها هستند. آنها حاوی هیچ حلال نیستند و برای نصب بی خطر هستند. اما برای هر نوع نصبی مناسب نیستند (مناسب بودن آنها بستگی به نوع کف و زیر طبقه دارد).

معرفی چسب های بر پایه حلال

چسب های مبتنی بر حلال دومین نوع عمده چسب ها هستند که برخلاف گزینه اول که در بالا توضیح داده شد، می توانند با طیف وسیعی از نصب ها استفاده شوند. با این حال، آنها حاوی حلال هایی هستند که خطرناک نیستند و پس از چند هفته نصب تبخیر می شوند.

معرفی چسب های برپایه اورتان

و سومین امکان چسب های مبتنی بر اورتان که چسب های مرطوب‌کننده نیز نامیده می شوند. آنها همه‌کاره ترین هستند و بیشترین طیف کاربردی را ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها بیشترین ماندگاری را تضمین می کنند.

همانطور که در مورد اکثر تصمیماتی که می گیرید، چسب های کفپوش باید آگاهانه انتخاب شوند، پس از بررسی مزایا و معایب هر گزینه، باید بهترین کیفیتی را که می توانید انتخاب کنید. هرگز فقط با در نظر گرفتن فاکتور قیمت به دنبال ارزان‌ترین محصولات نباشید – با به خطر انداختن کیفیت چسب کفپوش خود، می توانید نتیجه نهایی رضایت بخشی نداشته باشید.

بازار دارای انواع چسب ساختمانی است. همچنین بسیاری از برندهای چسب کفپوش چوبی محصولاتی را ارائه می دهند که از نظر کیفیت و قیمت متفاوت هستند. به نظر ما بهتر است آنها را از نظر سه ویژگی اصلی بررسی کنیم، از جمله استحکام، دوام و سازگاری. اولین مورد – استحکام باید یک پیوند پایدار بین کفپوش و کف زیرین را تضمین کند. دوام تعیین می کند که آیا چسب داده شده در آزمون زمان مقاومت می کند یا خیر. و جنبه سوم – سازگاری تضمین می کند که چسب برای هر دو ماده ای که باید بچسبد مناسب باشد.

چسب کفپوش T.FG 660 (چسب ویژه)

از چسب کفپوش جهت چسباندن پارکت، انواع کفپوش، سنگ آنتیک، کاشی های بزرگ، متوسط و کوچک بر روی کلیه ی سطوح و روی صفحات سمنت برد، کفپوش پی وی سی، گچ برگ و کلیه دیوارهای پیش ساخته استفاده می شود. این چسب ضمن چسباندن کاشی،جهت عایق رطوبتی استخرها و سرویس های بهداشتی و مخازن آب نیز میتوان استفاده نمود.

این چسب به رنگ سفید است و برخلاف چسب های صنعتی آتش زا نیست.

بازگشت به لیست