دسته‌بندی نشده

ژل میکروسیلیس دیرگیر

شرکت سفید بام کرمانیان

«اولین و بزگ ترین تولید کننده درجنوب شرق کشور»

عنوان:

(ژل میکروسیلیس دیرگیر)

امروزه استفاده از مواد افزودنی برای جایگزینی سیمان به منظور بهبود مخلوط های بتن به طور گسترده ای ارتقا یافته است. میکروسیلیس یکی از بهترین افزودنی خمیری روانساز و ضد آب کننده است که ازترکیب ، پودر میکروسیلیس ،ابر روان کننده پلی کربوکسیلات اتر و مواد دافع آب ، فیلرها و الیاف پلی پروپیلن و مواد کند گیر کننده می باشد . این ماده افزودنی برای ساخت انواع بتن های نفوذ ناپذیر و با دوام مورد استفاده قرار می گیرد . سوپر ژل میکروسیلیس یک سوپر پوزولان است و تأثیـر قابل ملاحظه ای در افزایش خواص مکانیکی و مقاومتی بتن دارد. ژل میکروسیلیس موجب افزایش خواص رئولوژیکی بتن در حالت خمیری و ارتقاء خواص بتن سخت شده خواهد شد. افزودن این ماده موجب پر شدن فضاهای خالی میان سنگدانه ها شده و بدین ترتیب تراکم و انسجام بتن افزایش یافته و نفوذپذیری کاهش می یابد. با کنترل گیرش بتن ومیزان مصرف ژل میکروسیلیس امکان بتن ریزی های حجیم و بتن ریزی در مناطق گرمسیری میسر می شود.

در واقع با افزودن ژل میکروسیلیس به طرح اختلاط بتن، پودر میکروسیلیس و روانساز پلی کربوکسیلاتی و الیاف پلی پروپیلن وارد بتن می شود و موجب بهبود بسیاری از خواص مکانیکی بتن می شود.وبه طور مطلوب به ویژگی های بتن کمک می کند، در صورتی که به درستی استفاده شود. نتایج به دست آمده نشان می دهد که استفاده از این افزودنی ها نه تنها در طول ساخت و ساز، کارآیی مناسب را فراهم می کند، بلکه منجر به افزایش مقادیرمقاومت کششی، مقاومت فشاری و خمشی برای بتن در طول اوایل سنین و همچنین در نهایت با کاهش نفوذ پذیری بتن و کاهش تخلخل و انسجام بتن همراه خواهد بود. علاوه بر این، باارزیابی آلودگی میکروبی ژل های ذکر شده مشخص شده که سطح آلودگی ناشی از آن در محدوده مجاز قرار دارد.و مانند پودر میکروسیلیس باعت آلودگی محیط زیست و ایجاد ناراحتی های تنفسی نمی شود.

مزایای ژل میکروسیلیس :

  • افزایش کارایی بتن
  • افزایش مقاومت بتن در برابر آبهای اسیدی و قلیایی
  • کاهش نفوذپذیری و افزایش مهر و موم بتن تا 95٪
  • کاهش نسبت آب سیمان 15 تا 20٪
  • افزایش قدرت فشاری بین 30 تا 50٪
  • افزایش مقاومت خمشی بتن
  • کاهش مصرف سیمان
  • غیر سمی و قابل استفاده در ساختارهای آب آشامیدنی
  • امکان جایگزینی سیمان نوع 2 با نوع 5
  • سهولت پمپاژ بتن
  • ارائه سلامت کارگران و بهداشت محل کار

کاربرد ژل میکروسیلیس:

  • تولید بتن بامقاومت سایشی و مقاومت فشاری بالا
  • تولید بتن نفوذ ناپذیر
  • تولید بتن برای مخازن نگهداری آب و مایعات
  • تولید بتن برای ساخت سدها و استخرها

عملکرد:

این ژل کارایی بتن را از طریق ترکیب باذرات سیمان افزایش می دهد. و با جایگزینی در خلل فرج و در فضاهای خالی به طور همزمان منجر به کاهش نفوذپذیری بتن می شود. اکسید سیلیکا مکمل واکنش دهنده با هیدروکسید کلسیم سیمان و سیلیکات کلسیم تولید می شود. تولید سیلیکات کلسیم باعث افزایش مقاومت فشاری و باعث تقویت بتن در برابر محیط های اسیدی و قلیایی و کاتالیزور می شود.

مقدار استفاده:

توصیه می شود از 5 تا 10 کیلوگرم محصول در هر 100 کیلوگرم سیمان استفاده کنید. بسته به روانی و مقاومت فشاری مورد نیاز بتن باید میزان مصرف را تعیین کرد. (آزمایش های کارگاه معیارهایی برای میزان مصرف دقیق می باشد)

 

محصولات ژل میکرو سیلیس شرکت سفید بام کرمانیان:

ژل میکروسیلیس Tiss GM.331

ژل میکروسیلیس GMS 331 نوع پیشرفته ای از افزودنی بتن است که برای ساخت بتن های توانمند، پر دوام، آب بند، نفوذ ناپذیر و هم چنین ارتقا نسبی مقاومت فشاری، کششی و خمشی فرموله شده است.

با وجود آب بند کننده در خود طی انجام عملیات اختلاط، فضاهای خالی خلل و فرج را پر نموده نفوذ پذیری بتن را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

مطابق با استاندارد BS EN 12390-8, BS EN 1881-122

میکروسیلیکا در هر دو نوع پودر و ژل برای بهبود ویژگی های مکانیکی بتن استفاده می شود. حمله سولفات عامل مهمی است که بر مقاومت فشاری و دوام بتن تأثیر می گذارد. ژل میکروسیلیس و یا همان مکمل بتن، نوعی افزودنی به بتن اصلاح شده پیشرفته می باشد که بر پایه روانسازی بتن، میکروسیلیس، سیلیس و الیاف پروپیلن است. از این نوع ژل برای تولید انواع بتن توانمند، بتن نفوذ ناپذیر، بتن آب بند، بتن با دوام استفاده می کنند‌.

اما برای چه از این نوع ژل در بتن ها استفاده می شود؟

در برخی از مناطق به دلیل آب و هوایی مهاجم مانند مناطق ساحلی و یا مناطق کویری برای آن که بتوان مقاومت بتن را افزایش داد و بتوان آن را نفوذ ناپذیر کنیم و یا جذب آب بتن را کاهش بدهنداز ژل میکروسیلیس استفاده می کنند .

میکروسیلیس در حین فرایند اختلاط تمام فضا های خالی و خلل های موجود را پوشش می دهد که سبب می شود نفوذ پذیری بتن به اندازه ی چشم گیری کاهش پیدا کند.

به همین دلیل است که می توان گفت ژل میکروسیلیس جایگزین خوبی برای انواع افزودنی ها به بتن مانند: روان کننده ها، فوق روان کننده ها و آب بند کنند ها است.

در واقع ژل میکروسیلیس در واکنش نهایی می تواند با جذب آهک آزاد و تبدیل ان به سیلیکات کلسیم با بازده ای موثر سبب می شود که ویژگی های بتن بهتر شود و کیفیت بتن افزایش پیدا کند. همچنین می توان با استفاده از ژل میکروسیلیس الیاف دار به عنوان بهترین روش برای کاهش ترک های پلاستیکی و افزایش و بالا بردن مقاومت های فشاری و کششی بتن استفاده کرد.

                      

بازگشت به لیست