دسته‌بندی نشده

عایق رطوبتی آسفالت، روکش محافظ آسفالت و بتن

(آسفالت و روکش آسفالت)

آسفالت ماده ی چسبناک سیاه، معروف است که قرن برای راه سازی استفاده می شود. اگرچه ذخایر طبیعی آسفالت یا سنگ آسفالت وجود دارد، اما امروزه بیشترین میزان آسفالت مصرفی را در صنعت پالایش نفت تولید می‌کنند. آسفالت جزء اصلی بیشتر مواد نفتی است و از طریق فرآیند تصفیه و تقطیر جداسازی می شود.

آسفالت را ماده قیری می نامند، زیرا حاوی قیر است که خود یک ماده هیدروکربنی محلول در دی سولفات کربن است. قطرانی که از تقطیر مخرب زغال سنگ نرم بدست می آید نیز حاوی قیر است. هر دو ماده ی آسفالت نفتی و قطران زغال سنگ به عنوان مواد قیر شناخته می شوند. با این حال، آسفالت نفتی را نباید با قطران زغال سنگ اشتباه گرفت چرا که خواص آنها بسیار متفاوت است. محتوای قیر در قطران زغال سنگ نسبتاً کم است، در حالی که آسفالت نفتی تقریباً به طور کامل از قیر تشکیل شده است. این دو ماده باید به عنوان موجودیت هایی جداگانه در نظر گرفته شوند.

یکی از ویژگی ها و مزایای آسفالت به عنوان یکی از  مصالح ساخت و ساز مهندسی ، تطبیق پذیری زیاد آن است. اگرچه آسفالت در دماهای معمولی نیمه جامد است، اما ممکن است با گرم کردن آن، یا حل کردن آن در حلال ها، و یا امولسیون کردن آن، به مایع تبدیل شود. آسفالت یک ماده ی روان و چسبناک قوی است که به راحتی می چسبد و بسیار ضد آب و بادوام است، و به ویژه در راهسازی بسیار مفید است. همچنین در برابر عملکرد اکثر اسیدها، قلیاها و نمک ها بسیار مقاوم است.

آسفالت با پوشش بیش از 90 درصد از بزرگراه های آسفالت شده، پرمصرف ترین مصالح روسازی در کشور است. برای تطبیق پذیری، دوام و سهولت ساخت، هیچ ماده ای با آن برابری نمی کند.

مصالح

سنگدانه ها (یا همان سنگدانه های معدنی)، مواد سخت و بی اثری مانند ماسه، شن، سنگ خرد شده، سرباره یا ذرات سنگ هستند. سنگدانه های انتخاب شده و دانه بندی شده، با آسفالت معتدل و روان مخلوط می شوند تا روسازی ها را تشکیل دهند. سنگدانه ها اجزای اصلی تحمل بار در روسازی آسفالت هستند. آنها در مجموع 90 تا 95 درصد از مخلوط را از نظر وزنی، و 75 تا 85 درصد را از نظر حجمی تشکیل می دهند.

طبقه بندی سنگدانه ها

سنگدانه های روسازی آسفالت بر اساس منبع خود یا روش تهیه شان طبقه بندی می شوند. شرح مختصری از طبقه بندی ها در ادامه می آید.

سنگدانه های پیت یا بانکی

هم سنگریزه و هم شن و ماسه معمولاً سنگدانه های طبیعی یک توده و گودال طبیعی هستند. آنها معمولاً اول به اندازه مناسب غربال می شوند، و سپس قبل از استفاده در روسازی آسفالت، برای حذف آلودگی شان شسته می شوند.

مصالح فرآوری شده

هنگامی که سنگدانه های طبیعی گودال یا توده ای ابتدا خرد و سپس غربال می شوند، تا برای روسازی های آسفالت آماده شوند، به عنوان یک مصالح فرآوری شده در نظر گرفته می شوند. خرد کردن معمولاً با زاویه دارتر کردن ذرات گرد، شکل و عملکرد ذرات را بهبود می بخشد. خرد کردن همچنین اندازه و توازن سنگدانه ها را بهبود می بخشد.

سنگ خرد شده نیز یک مصالح فرآوری شده است. زمانی ایجاد می‌شود که تکه‌های سنگ بستر و سنگ‌های بزرگ خرد می‌شوند به طوری که تمام سطوح و ذرات آن شکسته می‌شوند. بوسیله غربالگری، تنوع در اندازه ذرات سنگ به دست می آید. سنگدانه هایی که غربالگری کمی دریافت کرده اند یا اصلاً غربالگری نشده اند به عنوان سنگ شکن شناخته می شوند. این سنگدانه ها عموماً مقرون به صرفه تر از سنگدانه های غربال شده هستند و در بسیاری از موارد می توانند در روسازی های آسفالت مورد استفاده قرار گیرند.

در فرآوری سنگ آهک خرد شده، ذرات بسیار ریز سنگی که بوجود آمده، از سنگدانه های خرد شده دیگر جدا می شود و ممکن است به عنوان ماسه خرد شده یا به عنوان پرکننده معدنی در روسازی های آسفالت استفاده شود.

سنگدانه های مصنوعی، سنگدانه هایی هستند که با تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی یک ماده ی اصلی و پایه تولید می شوند. این سنگدانه ها، سنگدانه های مصنوعی یا مرکب نامیده می شوند. برخی از آنها به طور خاص برای استفاده به عنوان سنگدانه تولید و فرآوری می شوند، و برخی دیگر محصول فرعی تولید و فرآیند نهایت سوختن هستند، مانند سرباره کوره بلند.

خواص مطلوب سنگدانه ها

انتخاب مصالح سنگدانه برای استفاده در روسازی آسفالت، به میزان در دسترس بودن آن ها، هزینه و کیفیت مصالح، و همچنین نوع ساخت و سازی که برای آن در نظر گرفته شده اند بستگی دارد. برای تعیین اینکه آیا یک سنگدانه برای استفاده در ساخت و ساز آسفالت مناسب است یا خیر، آن را از نظر خواص زیر ارزیابی کنید:

1. اندازه و درجه بندی: حداکثر اندازه یک سنگدانه، کوچکترین اندازه الکی است که 100 درصد مواد از آن عبور می کنند. چگونگی استفاده از آسفالت، نه تنها حداکثر اندازه سنگدانه ها، بلکه درجه بندی مورد نظر را نیز تعیین می کند.

. پاکیزگی: مواد خارجی آلوده و مضر، ترکیب مصالح را برای مقاومت یک روسازی خوب نامناسب می کنند.

  1. سرسختی: چقرمگی یا سختی، میزان توانایی سنگدانه برای مقاومت در برابر له شدن یا متلاشی شدن در حین اختلاط، یا تحت بارگیری ترافیک، و یا هنگام اعمال و فشرده سازی است.
  2. سلامتی: شبیه به چقرمگی است، اما میزان سالم بودن و توانایی سنگدانه، برای مقاومت در برابر آسیب ناشی از عناصر طبیعی مانند آب و هوا را شامل می شود.
  3. شکل ذرات: شکل ذرات سنگدانه بر استحکام و کارایی کلی مخلوط آسفالت، و همچنین چگالی بدست آمده در طول تراکم تأثیر می گذارد. در هنگام فشرده شدن، ذراتی با شکل نامنظم، مانند سنگ خرد شده تمایل دارند به هم قفل شوند و در برابر جابجایی مقاومت کنند.
  4. بافت سطح: میزان کارایی و استحکام روسازی تحت تأثیر بافت سطحی است. یک بافت خشن و سنباده ای استحکام بالاتری نسبت به بافت صاف دارد. اگرچه سنگدانه های صاف نهایتا به راحتی با یک لایه آسفالت پوشانده می شوند، اما معمولاً به خوبی سطوح ناهموار نیستند. برای آسفالت، چسبیدن به سطح صاف سخت تر است.
  5. جذب: تخلخل مصالح به سنگدانه ها اجازه می دهد تا آسفالت را جذب کنند، و بین ذرات و آسفالت پیوند محکمی ایجاد کنند. درجه مشخصی از تخلخل برای مصالح آسفالت مناسب است، اما سنگدانه هایی که جذب بسیار بالایی دارند معمولاً استفاده نمی شوند.
  6. لایه برداری: هنگامی که لایه آسفالت، به دلیل اثر آب از سنگدانه جدا می شود، به آن لایه برداری می گویند. سنگدانه هایی که با گرد و غبار بیش از حد پوشیده شده اند می توانند باعث اتصال ضعیف شوند و منجر به جدا شدن شوند. سنگدانه های سستی که به آسانی در معرض کنده شدن هستند نیز معمولاً برای مخلوط های روسازی آسفالتی مناسب نیستند مگر اینکه از یک عامل ضد لایه برداری استفاده شود.

آسفالت مایع

آسفالت در انواع و گریدهای مختلف، از جامدات سخت و شکننده گرفته تا مایعاتی با غلظت نزدیک به آب تولید می شود. فرم نیمه جامد آن، معروف به «آسفالت مایع» ماده اساسی مورد استفاده در روسازی های آسفالت است. آسفالت مایع زمانی تولید می شود که آسفالت نیمه جامد، با تقطیرهای نفتی، مخلوط یا “بریده شود” و یا بوسیله آب و یک عامل امولسیون کننده شل و روان شود. محصولات آسفالت مایع ممکن است برای مصارف و کاربردهای مختلف تولید شوند.

برخی از انواع و ویژگی های آسفالت در جدول زیر ذکر شده است.

جدول 2-1. انواع آسفالت، مشخصات و مصارف عمومی

نوع مخلوط محل نوع کریدور قوام دهنده آسفالت
سطح مخلوط (sp125 یا SMA) و اولین ارتفاع دهنده های پایه آسفالت تمام عمق کلاس کار سنگین V-VI PG 70-22
سایر ارتفاع دهنده ها PG 64-22
همه مخلوط ها روکش آسفالت PG 70-22
همه مخلوط ها عمق کامل و پوشش ها کلاس کار متوسط III-IV PG 64-22
همه مخلوط ها پوشش های عمقی کلاس کار سبک I-II PG 64-22
کاربردهای عمومی دمای کاربردی نقطه فلاش (حداقل) نفوذ (حداقل حداکثر) انواع-درصد کاهش درصد آسفالت (حداقل) نوع / درجه
چسب 70- 160 در دمای 180 درجه فارنهایت می جوشد

100-200 آب 43 57 SS- 1
چسبندگی، درمان سطح دوغاب 70- 160 40-90 آب 43 57 SS-1 H
چسب 70- 160 100-250 آب 43 57 CSS- 1
چسبندگی، درمان سطح دوغاب 70-160 40-90 آب 43 57 CSS-1 H
پوشش قیری مهر و موم 70-140 100-200 آب 45 55 RS-1
پوشش قیری مهر و موم 125-185 100-200 آب 37 63 RS-2
پوشش قیری مهر و موم 125-170 100-250 آب 40 60 CRS-1
پوشش قیری مهر و موم 125-170 100-250 آب 35 65 CRS-2
  چسبناکی
چسب 80°F 70-140 نفتا 45 55 RC-70
آغازگر 70-150 100°F 120-250 نفت سفید 45 55 MC-30
بیت، پوشش مهر، چسب، مخلوط سرد، مخلوط پچ 145-165 100°F 70-140 نفت سفید 45 55 MC-70
بیت، پوشش مهر، چسب، مخلوط سرد، مخلوط پچ 165-200 150°F 250-500 نفت سفید 33 67 MC-250
بیت، پوشش مهر، چسب، مخلوط سرد، مخلوط پچ 175-255 150°F 800-1600 نفت سفید 25 75 MC-800
پوشش قیری مهر و موم 215-290 150°F 3000-6000 نفت سفید 20 80 MC-3000

توجه: نقطه اشتعال لزوماً نشان دهنده نقطه سوختن یا انفجار نیست. با این حال، در هنگام گرم کردن تمام آسفالت های RC و MC باید احتیاط کرد، زیرا هنگام تقلیل مواد استفاده شده مانند بنزین، مواد واکنش نشان می دهند. برای جلوگیری از خسارت تقلیل که باعث سفت شدن مخلوط قبل از استفاده می شود، تمام مواد مورد استفاده به عنوان وصله سرد باید در کمترین دمای ممکن مخلوط شوند.

شفته آسفالت

شفته آسفالت با نام های مختلفی شناخته می شود: مانند آسفالت مخلوط گرم، مخلوط کارخانه ای، مخلوط قیری، شفته قیری و بسیاری دیگر. و ترکیبی از دو ماده اولیه – سنگدانه و آسفالت مایع است. سنگدانه ها در مجموع 90 تا 95 درصد وزن کل مخلوط را تشکیل می دهند. آنها را با آسفالت مایع 5 تا 10 درصد مخلوط می کنند تا شفته آسفالت تشکیل شود.

سنگدانه ها و آسفالت، در یک کارخانه تولید موثر، با قابلیت تولید مواد مشخص، ترکیب می شوند. تجهیزات کارخانه شامل:

سطل های سرد برای نگهداری سنگدانه های درجه بندی شده.

خشک کن برای خشک کردن و گرم کردن مصالح تا دمای اختلاط مورد نیاز.

یک آسیاب پاگ برای ترکیب درجه بندی شده

سنگدانه گرم شده و آسفالت مایع طبق فرمول مخلوط مشخص

و مخازنی برای نگهداری آسفالت مایع.

شفته آسفالت با کامیون به محل سنگفرش منتقل می شود و در آنجا به ضخامت یکنواخت، با دستگاه روسازی مکانیکی یا دستگاه تکمیل پخش می شود. سپس مواد به میزان لازم توسط غلتک‌های سنگین و خودکششی متراکم می‌شوند، و در نهایت روسازی صاف و متراکم خوبی را ایجاد می‌کنند.

دستگاه روسازی یا تکمیل، شفته آسفالت را در دمای بالاتر از 225 درجه فارنهایت قرار می دهد. مواد باید قبل از اینکه دمای مخلوط به زیر 175 درجه فارنهایت کاهش یابد، متراکم شوند تا چگالی مناسب حاصل شود.

آسفالت سرد

آسفالت سرد، یا مخلوط سرد آسفالت، به طور کلی مخلوطی است که با آسفالت امولسیون شده یا تقلیل یافته ساخته می شود. آسفالت های امولسیون شده ممکن است از گریدهای آنیونی یا کاتیونی MS یا SS باشند. مصالح سنگدانه ممکن است هر چیزی باشد، از یک سنگدانه خرد شده متراکم گرفته تا خاک دانه ای که درصد نسبتاً بالایی از گرد و غبار دارد. در زمان اختلاط، سنگدانه می تواند به شکل مرطوب باشد؛ یا خشک شده در هوا، و یا به طور مصنوعی گرم و خشک شود. مراحل اختلاط نیز ممکن است هم روی جاده و کنار جاده، و یا در یک مرکز اختلاط ثابت انجام شود. و مخلوط های حاصل معمولاً در دمای اتمسفر پخش و متراکم می شوند.

در صورتی که روسازی به درستی طراحی شده باشد، می توان از آسفالت مخلوط سرد برای سطوح، پایه یا زیرپایه استفاده کرد. سطوح مخلوط سرد برای ترافیک سبک و متوسط مناسب است. اما با این حال، آنها معمولاً به یک پوشش آب بند یا روکش آسفالت داغ به عنوان محافظ سطح نیاز دارند. هنگامی که در پایه یا زیرپایه استفاده می شوند، می توانند برای همه انواع ترافیک مناسب باشند.

پایه سنگدانه قیری

پایه سنگدانه های تصفیه شده با قیر، یکی از انواع مخلوط سرد آسفالت می باشد. این نوع پایه می تواند شامل پردازش سنگ های خرد شده شن باشد، یا مخلوطی از شن و ماسه و مصالح سنگ خرد شده، که هر کدام با درصد مشخصی از آسفالت تثبیت شده اند. این مخلوط‌ها به ‌عنوان سطح پایه و سطح شانه تثبیت‌شده قرار می‌گیرند، اگرچه استفاده‌های دیگری با طراحی خاص نیز ممکن است به آنها اختصاص داده شود. در هر صورت همه کاربردها باید پوشش یا سطحی را برای محافظت در برابر سایش ترافیک و هوازدگی ارائه دهند.

نوع ساخت ASTM D2397

AASHTO M140

ASTM D2397

AASHTO M140

CSS-1h CSS-1 CMS-2h CMS-2 CRS-2 CRS-1 SS-1h SS-1 HFMS-2s MS-2h, HFMS-2h MS-2, HFMS-2 MS-1,HFMS-1 RS-2 RS-1
 

مخلوط آسفالت و سنگدانه:

 
برای پایه ها و سطوح روسازی: ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
مخلوط کارخانه ای (گرم) ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
مخلوط کارخانه ای (سرد) ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. …..
مجموع درجه بندی باز X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..
شن و ماسه با دانه بندی متراکم ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
 

مخلوط در محل:

 
مجموع درجه بندی باز ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. …..
سنگدانه های متراکم X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..
شن X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..
خاک ماسه ای X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..
آب بندی دوغابی X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..
 

 

کاربردهای سنگدانه آسفالت:

 
درمان و آب بندی:  
عملیات تک سطحChip Seal)) ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. X
عملیات چند سطحی ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. ….. ….. X X
مهر و موم شن و ماسه ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. ….. X X X
 

کاربردهای آسفالت:

 
(Fog  seal) مهر وموم مه شکن ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
سطح قابل نفوذ پوشش اولیه ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
کت/ پوشش چسبناک ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
چسب گرد و غبار ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
مالچ درمانی ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. ….. …..
پرکننده ترک X X ….. ….. ….. ….. X X ….. ….. ….. ….. ….. …..
 

ترکیب نگهداری و تعمیرات:

 
استفاده فوری X X ….. ….. ….. ….. X X X ….. ….. ….. ….. …..

 جدول 2.2. کاربردهای کلی آسفالت امولسیون شده

Aدرجه امولسیون غیر از FHMS-2h ، ممکن است در مواردی استفاده شود که به طور تجربی ثابت شده است که در آنجا عملکرد رضایت بخشی دارند.

B رقیق شده با آب توسط سازنده.

C با آب رقیق می شود.

D فقط در پرایم مخلوط می شود.

تکنیک های برتر حفاظت از آسفالت

اگر می خواهید سطح آسفالت شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، مهم است که با نگهداری و تعمیرات مناسب همراه باشد. با این حال، تحقیقات در مورد راه های محافظت از آسفالت هنوز کامل نیست و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. گزینه های بسیار عالی برای درزگیری وجود دارند که اثر بسیار مفیدی در حفظ آسفالت دارند. همچنین می توانید آسفالت خود را با آب بند های میکرو سرفیسینگ و دوغاب تمیز کنید. در ادامه تکنیک های بیشتری را در مورد نگهداری و حفاظت آسفالت بخوانید:

ترک ها را پر و آب بندی کنید: با گذشت زمان، ترک ها به راحتی می توانند مشکلات عمده ای برای سطح آسفالت شما ایجاد کنند. به همین دلیل مهم است که به محض مشاهده علائم، آنها را مهر و موم کنید. آب بندی مناسب ترک ها می تواند به جلوگیری از نفوذ آب و زباله کمک کند، که هر دو ممکن است منجر به چاله ها، خرابی پایه ها و آسیب های دیگر شود. برای مهر و موم کردن هر گونه ترک، ابتدا باید مطمئن شوید که داخل آن عاری از زباله است. سپس، از یک درزگیر با کیفیت بالا، مانند آسفالت لاستیکی، برای پر کردن ترک استفاده کنید. اجازه دهید درزگیر بنشیند و از راندن آن بر روی شکاف خودداری کنید تا زمانی که درزگیر زمان خشک شدن داشته باشد.

درمان های میکرو سرفیسینگ: یک درمان مبتنی بر امولسیون، میکرو سرفیسینگ می تواند به رفع هر گونه خرابی جزئی آسفالت کمک کند. این مخلوط دارای سنگدانه، امولسیون آسفالت اصلاح شده با پلیمر، آب و چندین افزودنی دیگر است. میکرو سرفیسینگ ارزان است و سرعت گیرش بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری برای درمان آسیب آسفالت خود از آن استفاده می کنند.

آب بندی با دوغاب: در مخلوط آب بندی دوغاب، سنگدانه و امولسیون با هم مخلوط می شوند. این دو به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کنند که همه چیز را در جای خود نگه می دارند. روش‌های آبکی دوغاب از این نظر که معمولاً از امولسیون اصلاح‌شده استفاده نمی‌کنند با روش‌های میکرو سطحی متفاوت هستند. هدف اصلی آب بند دوغاب محافظت از سطح آسفالت در برابر نفوذ رطوبت و رفع فرورفتگی های کوچکتر است.

آب بندی با تراشه ها: تراشه بند یکی دیگر از روش های آسفالت ارزان قیمت است که اغلب برای جلوگیری از نفوذ آب و ثابت کردن سطوح ناهموار اثر بسیار خوبی دارد. آنها حتی به افزایش اصطکاک بین برخی از سطوح کمک می کنند. تراشه بند از آسفالت مایع و سنگدانه های ریز ساخته شده است. اما از استفاده این روش، بر روی سطوح پوشیده از چاله ها یا سطوحی که ترک خوردگی ناشی از خستگی شدید دارند باید خودداری کرد.

روکش های نازک: روکش های نازک یک راه عالی برای رفع ترک های کوچک و مسائل مشابه در سطوح آسفالتی هستند. آنها همچنین مقاومت در برابر لغزش را بهبود می بخشند، بنابراین سطح آسفالت را برای رانندگی ایمن تر می کنند. این فرآیند شامل نصب یک لایه نازک روسازی بر روی یک سطح تسطیح یا تراز شده است.

وصله کاری: وصله کاری یک راه سریع و آسان برای جلوگیری از آسیب بیشتر آسفالت است. این روش به ویژه در اصلاح چاله ها و سایر خرابی های سازه ای مفید است. چاله ها یک مشکل بزرگ هستند، زیرا اجازه می دهند رطوبت اضافی وارد سطوح مختلف آسفالت شود. آنها همچنین یک خطر در برابر ایمنی هستند.

بهترین عایق محافظ آسفالت

عایق محافظ آسفالت و بتن Tiss LP 266

  • این عایق محافظتی بسیار کاربردی، یک مایع غلیظ امولسیونی بر پایه رزین اکریلیک است، که جهت عایق کاری رطوبتی و حرارتی آسفالت بکار می رود. مطابق با آخرین تکنولوژی روز آمریکا و اروپا در زمینه عایق تولید شده است. در مناطق گرم امکان آسیب رسیدن به آسفالت در اثر نرم شدن آسفالت و جابجایی آن در اثر شیب یا رفت و آمد وسایل نقلیه وجود دارد. همچنین در باند فرودگاه ها نیز این اثرا ت توسط هواپیماها بوجود می آید. در هنگام بارندگی امکان نفوذ آب به آسفالت، مخلوط زیر آسفالت و خاک بستر وجود دارد، که موجب کاهش حجم خاک زیرین و ایجاد حفره در زیر سطح آسفالت خواهد شد. این امر به مرور زمان و نیز در اثر عبور و مرور باعث ایجاد گودال ها یا پستی بلندی هایی در سطح آسفالت می گردد.

این ماده محافظتی در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی و نیز نفت، گازوییل و روغن، دارای مقاومتی بالا است و از آسیب آسفالت در اثر این مواد جلوگیری خواهد کرد.

ویژگی ها

  • جهت عایق کاری رطوبتی و حرارتی کلیه آسفالت ها مانند: باندهای پرواز فرودگاه، بزرگراه ها، بتن و آسفالت محوطه ها، پالایشگاه ها، آسفالت های بتن ریزی های گسترده، پارکینگ ها، نیرو گاه های سیکل ترکیبی، محوطه های دانشگاهی، پتروشیمی ها، سکوهای نفت، کارخانجات، خودرو سازی های وسایل ماشین الات سنگین و… کاربرد بسیاری دارد.
  • جلوگیری از یخ زدگی و فرسایش بتن و آسفالت و افزایش طول عمر آسفالت و بتن های گسترده و مقاوم در برابر نزولات جوی برف و تگرگ
  • چسبندگی فوق العاده به کلیه سطوح فلزی ، بتن، گالوانیزه، سنگی، چوبی، آسفالت، ایزوگام، موزائیک و… دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر لرزش های سطحی
  • اجرای بسیار سریع و آسان، قابل اجرا با برس و پمپ های airless و رولر
  • جلوگیری از خرابی و خوردگی سطح در اثر مواد شیمیایی اسیدی و بازی و نفتی مثل گازوییل و نفت، مقاومت در برابر نمک های معدنی آب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی 100+ تا 20- درجه ، عدم جاری شدن در اثر حرارتهای بالا، عدم ترک خوردن در اثر سرمای زیر صفر درجه
  • عدم جاری شدن در اثر گرما و مقاوم در برابر اشعهUV  خورشید
  • بهداشتی، بدون آلودگی زیست محیطی، بدون بو و سبک، دارای رنگ های بسیار زیبا و متنوع
  • نسبت به سایر محصولات مشابه مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه های احتمالی و پارگی دارد.

می توان از انواع روش های مراقبت و نگهداری آسفالت همزمان استفاده کرد، همیشه بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. ارائه دهندگان حرفه ای از انواع روش های درزگیری و تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند تا از حداکثر محافظت سطح آسفالت اطمینان حاصل کنند. اگر می خواهید از حفظ سطح آسفالت خود برای چندین سال آینده اطمینان حاصل کنید، حتماً همین امروز با متخصصان ما تماس بگیرید. ما انواع خدمات با کیفیت بالا از جمله روکش آسفالت و آب بندی را ارائه می دهیم.

بازگشت به لیست