ملات های آماده

کفپوش اپوکسی چیست؟ کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و سه بعدی

کفپوش اپوکسی چیست

کفپوش اپوکسی چیست؟

 کف پوش اپوکسی، سطح کفپوشی است که شامل چندین لایه اپوکسی است که روی کفی با عمق حداقل دو میلی‌متر اعمال می شود. معمولاً هنگام مقایسه کفپوش اپوکسی و پوشش کف اپوکسی، سردرگمی ایجاد می‌شود. تفاوت بین این دو در عمق اپوکسی نهفته است همانطور که گفته شد، کف های اپوکسی به عنوان یک با ضخامت حداقل دو میلی‌متر طبقه‌بندی می شوند. هر کف کمتر از دو میلی‌متر ضخامت معمولاً به عنوان پوشش کف اپوکسی شناخته می شود.

هنگامی که نوبت به انتخاب سیستم های کفپوش جدید برای مصارف صنعتی، پوشش کف گاراژ یا هر سطح دیگری در فضای بسته می رسد، پوشش اپوکسی به دلایل زیادی از دیگر گزینه های کفپوش متمایز است. کفپوش اپوکسی که دیگر به عنوان کفپوش رزینی شناخته می شود، برای هر سطحی بسیار بادوام، قابل تنظیم، پایدار و تزئینی است. آنچه برای کفپوش اپوکسی جذابیت بیشتری دارد، مقاومت آن در برابر سایش زیاد است که آن را به مقاوم ترین گزینه کفپوش تبدیل می کند.

 

اپوکسی چیست؟ و مزایا استفاده از آن

یکی از جنبه های اصلی پوشش اپوکسی این است که از نظر شیمیایی از رنگ های معمولی کف متمایز است. کفپوش رزینی از یک سیستم اپوکسی دو قسمتی تشکیل شده است – ترکیبی از رزین های پلیمری و سخت‌کننده ها است که هنگامی که به درستی مخلوط شوند، رزین اپوکسی و هاردنر به یکدیگر واکنش نشان می دهند که منجر به ایجاد پیوند شیمیایی با هر ترکیب و با خود کف می شود. پیوند شیمیایی یک ماده پلاستیکی سفت را ایجاد می کند که بادوام، مقاوم در برابر تخریب است و به خوبی به بستر خود می چسبد.

انواع کفپوش اپوکسی و محل اجرای آنها:

کفپوش های اپوکسی خود تراز: از اپوکسی خود تراز  که کی از انواع ملات آماده محسوب می شود برای اعمال بر روی کف های بتنی جدید، قدیمی، ترک خورده یا آسیب دیده استفاده می شود تا بافتی صاف، بادوام و یکنواخت در سطح کف ایجاد کند. کف‌های اپوکسی خود تراز نه تنها ظاهری براق و بدون درز را ارائه می‌دهند، بلکه در رنگ‌های بسیار متفاوتی وجود دارند که برای فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی جذاب هستند.

محل استفاده از کفپوش های اپوکسی خود تراز شونده: ساختمان های تولیدی، انبارها، نمایشگاه ها، گاراژهای تجاری، آشپزخانه ها، امکانات ورزشی و موارد دیگر.

کفپوش ملات اپوکسی:

این گزینه کفپوش به عنوان دقیق ترین سیستم کف اپوکسی موجود برای استفاده طبقه‌بندی می شود. این کفپوش اپوکسی از 100% اپوکسی جامد و ماسه درجه بندی شده یا کوارتز تشکیل شده است. سیستم های ملات برای فضاهایی که نیاز به کفی بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارند و می توانند ضربه های زیادی را تحمل کنند، ایده آل هستند. این کفپوش اپوکسی را می توان برای ترمیم ترک ها قبل از اجرای نوع دیگری از کفپوش اپوکسی استفاده کرد.

محل استفاده از کف ملات اپوکسی:

فضاهای مکانیکی، انبارها، آشپزخانه های تجاری، رستوران ها، گاراژها، کارخانه های تولیدی.

کفپوش های اپوکسی پر شده با کوارتز:

کفپوش اپوکسی کوارتز ترکیبی از رزین پلیمری اپوکسی با کارایی بالا و دانه های کوارتز رنگ شده است. این اپوکسی باید برای فضاهای تزئینی که نیاز به ویژگی های بهداشتی و ضد لغزش دارند استفاده می شود.

محل استفاده از کفپوش های اپوکسی پر از کوارتز:

اتاق های رختکن، سرویس های بهداشتی، مدارس، کافه تریا، لابی ها، دفاتر، نمایشگاه ها و موارد دیگر.

کفپوش های اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن (کف های مقاوم در برابر شارژ الکترواستاتیک می تواند برای بسیاری از محیط های کاری خطرناک باشد. برای کاهش هر گونه خطر استاتیکی در فضاهای خود می توان از کفپوش های اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن استفاده کرد. این کفپوش اپوکسی معمولاً دارای یک ترکیب رسانا است که الکتریسیته ساکن را انباشته می کند که هرگونه تخلیه بالقوه را دفع می کند. محلول ضد الکتریسیته ساکن یک کفپوش اپوکسی بسیار توصیه شده برای فضاهایی است که حاوی مواد قابل اشتعال هستند.

محل استفاده از کفپوش های اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن:

تأسیسات تولید الکترونیکی، شیمیایی یا دارویی، تأسیسات مراقبت های بهداشتی یا هر فضایی که از گازها یا مایعات قابل اشتعال استفاده می کند که خطر تجمع گرد و غبار قابل احتراق را به همراه دارد.

کفپوش های پولکی اپوکسی:

این نوع کفپوش اپوکسی حاوی مواد پوسته رنگی است که برای ایجاد ظاهری پر جنب و جوش و چند رنگ در اپوکسی قرار می گیرد. تکه ها نه تنها ظاهری یکپارچه را ارائه می دهند، بلکه شیارهای ظریفی برای هر سطح برای کاهش هر گونه لغزش و افتادن ایجاد می کنند. کفپوش های اپوکسی فلیک دارای تنوع بی نهایتی در اندازه ها، رنگ ها، سبک ها و بافت ها هستند که برای هر فضایی قابل تنظیم است.

محل استفاده از کفپوش های اپوکسی فلیک (پرک شیشه) اتاق های رختکن، مکان های ورزشی، نمایشگاه ها، کلینیک ها، آشپزخانه های تجاری و موارد دیگر.

کفپوش اپوکسی یک راه حل شیمیایی همه‌کاره است که کاربردی، ماندگار، بسیار مقاوم در برابر ضربه و قابل تنظیم برای هر فضایی است. چه به یک ورودی زیبا برای رستوران نیاز داشته باشید و چه نیاز به یک سطح تسلیم ناپذیر برای مقاومت در برابر کارهای صنعتی داشته باشید – یک سیستم کف اپوکسی مناسب برای فضای شما وجود دارد.

بازگشت به لیست