دسته‌بندی نشده

عایق بندی استخر چیست؟ عایق استخر آب کشاورزی، عایق ضد آب استخر باغ

عایق آبندی استخر چیست؟

عایق استخری،(عایق بندی استخر) یک پوشش بر پایه رزین اکریلیک پایه آب است که ضد آب بودن را بهبود می بخشد و ترک های ریز را پر می کند و پوششی یکنواخت برای عایق بندی سطوحی که در مجاورت دائمی آب و رطوبت هستند ارائه می دهد. عایق استخر با چسبندگی، کشسانی و مقاومت بالا در برابر محلول های شیمیایی، مطمئن ترین عایق ضد آب با پایه نانو است. عایق نانو استخر غیرقابل اشتعال، غیر سمی، بی بو، ضد قارچ، ضد جلبک و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح می باشد. عایق رطوبتی استخر جایگزین پوشش قیری، ورق های پلیمری و سایر مواد سنتی برای عایق استخر و مخازن آب می شود. عایق استخر بهترین گزینه برای رنگ آمیزی مخازن آب آشامیدنی و رفع نشتی در تمامی سطوح در کمترین زمان و کمترین هزینه می باشد. به همان اندازه که تمیزی، مقدار pH و نگهداری آب در استفاده از استخر مهم است، ضد آب بودن استخر نیز موضوع بسیار مهمی است. از آنجایی که سیستم های استخر در تعامل دائمی با آب هستند، عایق کاری استخر باید به خوبی انجام شود.

علاوه بر این، از آنجایی که گردش آب در استخر به طور مداوم وجود دارد، موادی که برای عایق کاری استخر مورد استفاده قرار می گیرند، باید برای این منظور طراحی شوند. آنها باید عایق رطوبتی قوی ایجاد کنند و تحت تأثیر تشکیلات بیولوژیکی قرار نگیرند که ممکن است در سازه هایی که در تماس با آب هستند مانند جلبک ها ایجاد شود.

 

نحوه اعمال رنگ استخر:

  1. سطوح بتنی و سیمانی باید به مدت 28 روز دست نخورده باقی بمانند تا خشک و سفت شوند.
  2. ترک ها باید با پرکننده های مخصوص پر شوند.
  3. سطوح قدیمی، کثیف یا گرد و غباری را با فشار آب تمیز کنید و صبر کنید تا خشک شوند.
  4. با استفاده از قلم مو، غلتک یا تفنگ اسپری روی سطح اجرا کنید.
  5. از اعمال بر روی سطوح داغ، یخ زده یا مرطوب خودداری کنید.

وقتی صحبت از مواد عایق استخر می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد مواد شیمیایی ضد آب است. مواد شیمیایی ضد آب، مواد ضد آب هستند که بین بتن و کف استخر در حالی که استخر هنوز در حال ساخت است اعمال می شود.

این مواد عموماً مواد ضد آب بر پایه سیمان هستند. به لطف فرمول شیمیایی خود، آنها یک لایه ضد آب را در زیر کف و سرامیک تشکیل می دهند. آنها همچنین در برابر مواد شیمیایی، کلر و محلول های نمک موجود در خاک مقاوم هستند. این مواد باید انعطاف پذیر باشند.

 

کاربرد رنگ استخری (عایق نانو):

  1. جایگزینی برای پوشش های قیری و روش های سنتی.
  2. تعویض فیلم استخر و استخر پلیمری.
  3. بهترین عایق برای استخرهای بتنی و سیمانی
  4. ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی و میگو.
  5. ذخیره سازی آب شرب شهری و استخر تصفیه آب.
  6. ایزولاسیون، ترمیم ترک و رفع نشتی استخرهای قدیمی.
  7. رنگ آمیزی مخازن آب، آبنما، استخر، جکوزی و سونا.
  8. عایق رطوبتی سطوح در معرض آب و رطوبت.
بازگشت به لیست