ملات های آماده

ترمیم بتن کف سوله، پارکینگ و سالن با ملات ترمیمی بتن

ترمیم بتن کف سوله

ملات ترمیمی بتن

 از ملات ترمیمی میتوان برای ترمیم بتن کف سوله  بهره برد،مرمت بتن آسیب دیده یکی از رایج ترین کارها در میراث معماری موجود است. زمان، تاثیر عوامل جوی و اقدامات مکانیکی به تخریب ساختمان ها کمک می کند. آنها نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب و مکرر دارند. مشکلات و نیازها در این زمینه همیشه متفاوت است نتیجه این است که اغلب انتخاب محصولات مناسب آسان نیست. ترمیم بتن معمولاً با استفاده از تعمیرات وصله دستی، ریخته گری مجدد با بتن یا اعمال بتن یا ملات با پاشش انجام می شود.

طیف وسیعی از محلول ها از ملات برای ترمیم و پوشش تشکیل شده است. ملات برای ترمیم برای بازسازی قسمت های آسیب دیده بتن استفاده می شود.

رایج ترین کاربرد ملات ترمیمی، ترمیم پوسته پوسته شدن ناشی از خوردگی آرماتور در سازه های بتنی با ورود کلرید است. این یک صنعت بزرگ با قراردادهای تعمیر بزرگ در حال پیشرفت در سراسر جهان است. محصولات انحصاری حاوی سیمان، جایگزین های سیمان، و نرم‌کننده ها، و افزودنی های جبران کننده انقباض به صورت پیش مخلوط عرضه می شوند.

توضیحاتی درباره تعمیر پایه :

در تعمیر پایه در یک ساختار بحرانی باید به حذف کلریدهای آلوده و پوسته پوسته شدن بتن، به ویژه در پشت میله، باید دقت زیادی کرد. سپس میله تقویت کننده با شات بلاست تمیز می شود و برای اطمینان از اینکه از دست دادن بخش در اثر خوردگی برای سازه حیاتی نیست، بازرسی می شود. سپس دوغاب همانطور که نشان داده شده است ریخته می شود یا ممکن است در انتهای تعمیر پمپ شود. دوغاب باید ضریب انبساط حرارتی مشابهی با بتن اصلی داشته باشد تا از جدا شدن باند در هوای گرم یا سرد جلوگیری شود، بنابراین گروت سیمانی عموماً به اپوکسی ها ترجیح داده می شوند. یک مشکل تعمیرات این است که دوغاب جدید باعث تشکیل یک کاتد قوی می شود و این ممکن است منجر به “آندهای اولیه” در لبه های تعمیر شود که باعث خوردگی سریع می شود. حفاظت کاتدی ممکن است برای جلوگیری از این امر ضروری باشد. پخت خوب برای تعمیر ضروری است. پخت هوا به ندرت کافی است.

مسائلی که ممکن است با آن  در ساختمان های قدیمی روبرو شوید:

1.بتن شکسته شده:

 از بتن شکسته گرفته تا ترک خوردگی، خوردگی آرماتور یا حمله شیمیایی.

2.بتن لایه لایه شده:

بتن توخالی یا لایه لایه شده به دلیل خوردگی آرماتور به میلگرد فولادی سطحی.

3.آسیب فیزیکی:

 آسیب یخ زدگی و ذوب به بتن با کیفیت روسازی یا آسیب ضربه.

4.خوردگی آرماتور:

خوردگی آرماتور به دلیل کربناته شدن، پوشش کم بتن و نسبت آب به بتن بالا، منجر به پوسته پوسته شدن بتن و از بین رفتن مقطع به عنصر بتن مسلح می شود.

5.آسیب ضربه:

بتن آسیب دیده در اثر برخورد وسیله نقلیه یا آسیب مکانیکی که میلگرد فولادی را در معرض دید قرار می دهد و از دست دادن مقطع.

بازگشت به لیست