افزودنی های بتن

آموزش ترمیم بتن یخ زده

ترمیم بتن کف سوله

نحوه تعمیر بتن آسیب دیده و آموزش ترمیم بتن یخ زده 

 سطوح بتنی در فضای باز، راهروها، حیاط ها در طول ماه های زمستان فضای باز شما تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرند. آب باران به هر نقص جزئی، فرورفتگی، نقص یا ترک مویی نفوذ می کند. سپس با کاهش دما، این آب به یخ تبدیل می شود. وقتی آب به یخ تبدیل می‌شود، منبسط می‌شود و به بتن فشار می‌آورد و شکاف‌ها را مجبور می‌کند بیشتر باز شوند. آن سوراخ کوچک کمی بزرگتر می شود و آن شکاف ها کمی گسترده‌تر می شوند. وقتی این بارها و بارها اتفاق می افتد، آسیب به سطح بتن شروع به محسوس شدن می کند.

در صورت آسیب دیدگی بتن بر یکپارچگی آن تأثیر میگذارد. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است کل بخش بتن نیاز به تعویض کامل داشته باشد. این به زمان، تلاش، زمان خرابی و هزینه بیشتری نیاز دارد. بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از این اتفاق یک تعمیر سطح انجام شود.

عواملی که در مورد چگونگی تعمیر بتن آسیب دیده در اثر سرمازدگی باید در نظر گرفت:

میزان یا نوع آسیب

ترک ها – دوغاب های تزریق رزین و دوغاب های قابل ریختن

سوراخ ها – مواد تعمیر بخش ضخیم‌تر

میلگرد در معرض – مواد ضد خوردگی / ضد کربناته

سنگدانه شل – قبل از انجام تعمیرات آن را بردارید

انواع میزان تردد در سطح بتن:

تردد سبک – بتن فقط در معرض ترافیک عابران پیاده است

تردد متوسط ​​- منطقه بتن آسیب دیده در معرض تردد عابر پیاده و لیفتراک است

تردد سنگین – منطقه آسیب دیده دائماً مورد استفاده ، بارهای سنگین و غیرعادی حمل و نقل می شود

انتخاب مواد تعمیر صحیح باید مطابق با محدودیت های عملیاتی باشد

اگر یک منطقه باید در اسرع وقت به بهره‌برداری بازگردانده شود، یک محصول تعمیر بتن که به سرعت درمان می شود ضروری است. اگرچه هزینه مواد ممکن است گران‌تر از سایرین باشد، اما این هزینه با هزینه عملیاتی نشدن یک منطقه برای مدت طولانی‌تر و کاهش بهره‌وری مرتبط جبران می‌شود.

راهنمای گام به گام برای تعمیر بتن آسیب دیده یخ زده، راهروهای بتنی و محوطه های کالا

مرحله 1: آماده‌سازی

تقریباً همه محصولات شما را ملزم می کنند که تمام بتن های سست را از ناحیه آسیب دیده جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار، کثیفی، گریس یا هر گونه آلودگی مانند روغن و بنزین وجود ندارد.

برخی از محصولات نیاز دارند که سطح بتن آسیب دیده با آب اشباع شود، در حالی که برخی دیگر روی سطح مرطوب کار نمی کنند. حتی اگر محصول نیاز به سطح اشباع داشته باشد، اگر آب ساکن روی سطح باقی بماند، تعداد بسیار کمی به طور مؤثر عمل می کنند. هر گونه آب سطحی باید حذف شود مگر اینکه در برگه اطلاعات محصول به گونه دیگری ذکر شده باشد.

اگر رطوبت بیش از حد در بتن وجود داشته باشد سایر محصولات شکست خواهند خورد، بنابراین دوباره – حتماً برگه اطلاعات را بررسی کنید.

علاوه بر این، برخی از محصولات ممکن است به شما نیاز داشته باشند که بریدگی در اطراف ناحیه بتن آسیب دیده و شکستگی تا بیشترین عمق آسیب دیده شود. و بسیاری از محصولات نیاز به ترمیم سطح دارند تا ساییده شود تا اطمینان حاصل شود که کلید خوبی برای تعمیر مواد تعمیری وجود دارد.

هنگام تعمیر سطوح بزرگ، بهتر است با قالب های چوبی، منطقه را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید – قالب همچنین باید در بالای درزهای حرکتی و محیط های ترک خورده استفاده شود.

مرحله 2: پرایمر زیر کار

بسیاری از مواد تعمیر بتن نیاز به پرایمر بتن دارند، اما نه همه آنها. پرایمرها معمولاً مایعات یا دوغاب هایی هستند که روی سطح سالم بتنی که آماده کرده اید اعمال می شود. پرایمر به چسبندگی و اتصال بین سطح موجود و مواد تعمیر کمک می کند.

مرحله 3: مخلوط کردن

مواد تعمیر را مطابق با برگه اطلاعات محصول مخلوط کنید. برخی از مواد بسیار حساس هستند و ضروری است که نسبت دقیق اجزاء طبق دستورالعمل مخلوط شوند. Steely tiss بهترین ملات جهت تعمیر می باشد

بسته به نوع ماده و محصول خاص، کاربرد ترمیم سطح حیاط بتن آسیب دیده از یخ زدگی روش اجرا متفاوت است.

همچنین برگه اطلاعات محصول را برای حداقل و حداکثر ضخامت کاربرد و/یا تعداد لایه ها یا لایه های مورد نیاز / مجاز بررسی کنید. بعلاوه، مطمئن شوید که محصول می تواند در شرایط آب و هوایی دقیقی که می خواهید مواد تعمیری را در آن قرار دهید استفاده شود.

بازگشت به لیست