دسته‌بندی نشده

اثر نامطلوب افزودنی بتن

اثرات نامطلوب ناشی از کاربرد نامناسب افزودنی بتن: مواد افزودنی به طور گسترده برای تولید بتن با کارایی بالا، با استحکام بالا و عملکرد بالا و با دوام بالا و با حداقل هزینه استفاده می شوند. با این حال، این افزودنی ها با احتیاط مورد استفاده قرار نمی گیرند و با دانش ضعیف مهندسین در محل، اثرات نامطلوب زیر را بر روی بتن ایجاد می کنند.

از دست دادن سریع اسلامپ: این اثر به طور کلی در مخلوط های غنی با محتوای سیمان بیشتر مشاهده می شود و می توان با افزودن دوزهای تقویت کننده در فواصل زمانی مختلف، آن را کاهش داد.

آب افتادگی شدید بتن: این اثر معمولاً در مخلوط‌های با محتوای سیمان کم(بتن کم مایه) مشاهده می‌شود و به دوز مخلوط بستگی دارد. این اثر را می توان با کاهش دوز افزودنی و یا با افزایش محتوای ریز در بتن به حداقل رساند.

دیرگیری بیش از حد بتن: این اثر زمانی که ماده افزودنی فراتر از دوز تعیین شده اضافه می‌شود، مشاهده می‌شود و بر برنامه ساخت تأثیر می‌گذارد و منجر به توسعه با مقاومت کم در عمر اولیه بتن می‌شود. با این حال مقاومت نهایی بتن ثابت می ماند.

انقباض پلاستیک: این امر به طور کلی در دال های کف بزرگ این مقاطع مشاهده می شود. و این اثر به دلیل تبخیر آب اضافی از سطح بتن در دماهای بالا به طور مداوم جریان دارد. با این حال ترک های انقباض پلاستیکی برای سازه ها مضر هستند.

 

گردآوری شده توسط تیم ترجمه شرکت سفید بام کرمانیان.

بازگشت به لیست