دسته‌بندی نشده

ترکیبات ژل میکروسیلیس

ترکیبات ژل میکروسیلیس:

ژل میکروسیلیس بهترین شکل استفاده از دوده سیلیسی هست که در بتن های پر مقاومت، نفوذ ناپذیر و بادوام مورد استفاده قرار میگیرد.
این ماده از جمله افزودنی های پرکاربردی هست که در بتن، ملات و تمام محصولات پیش ساخته بتنی نظیر سنگ مصنوعی، موزاییک پلیمری، نیوجرسی، استوپر، کفپوش، دیوار پیش ساخته و … مورد استفاده قرار می گیرد.
این افزودنی در اختلاط با بتن، خلل و فرج مربوط به بتن را میپوشاند و به عنوان جایگزین مناسب بسیاری از افزودنی های بتن، به کار گرفته می شود.
اصلی ترین قسمت تشکیل دهنده ژل میکروسیلیس، میکروسیلیس (بین ۴۰ تا ۵۰ درصد) هست. ژل میکروسیلیس دارای pH در محدوده 5.0 تا 8.5 هستند.

میکرو سیلیس (نام علمی Microsilica یا دوده سیلیس)، در بخش ذوب فروسیلیکون و سیلیکون صنعتی، از طریق اکسیداسیون بخار دودکش، جمع آوری گرد و غبار سیلیس مخصوص برای جمع آوری پودر آمورف SiO2 طراحی شده است. اندازه متوسط ​​ذرات پودر میکرو سیلیکون 0.15-0.20μm است، سطح ویژه 15000-20000 m2/kg است که فعالیت سطحی بسیار قوی دارد. تعداد زیادی میکرو سیلیس عمدتاً در افزودنی سیمان یا بتن، به منظور بهبود عملکرد سیمان یا بتن، آماده سازی با مقاومت بالا (بیش از C80)، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر فرسایش، مقاومت در برابر خوردگی، ضد نفوذپذیری و مقاومت در برابر یخ زدگی استفاده می شود. بتن ویژه با مقاومت اولیه، برای سدهای بزرگ، مخازن، نیروگاه های آبی، اسکله، پل های راه آهن، بزرگراه فرودگاه، باند، تونل و مهندسی ساختمان های بلند استفاده می شود.

1. خواص فیزیکی میکروسیلیس

(1) رنگ: میکرو سیلیس کاهش محصول جانبی است که توسط کوارتز خالص بالا در کوره، کک و خاک اره در فرآیند تولید فروسیلیکون و فلز سیلیکون ایجاد می شود، ماده اصلی SiO2 است، رنگ میکرو سیلیس بین خاکستری روشن و خاکستری تیره است. SiO2 خود بی رنگ است، رنگ آن عمدتاً به محتوای کربن و اکسید آهن بستگی دارد، هر چه محتوای کربن بالاتر باشد، رنگ تیره است. علاوه بر این، رنگ دود سیلیس رمزگذاری تیره از پودر سیلیس طبیعی است.

(2) اندازه: پودر میکرو سیلیکون اندازه متوسط ​​ذرات 0.15-0.20μm است، 1/100 قطر ذرات سیمان است، بنابراین دود سیلیکون می تواند به شدت روی بتن پراکنده شود، ذرات سیمان را پر کرده و چگالی را بهبود بخشد، در حالی که میکرو سیلیس می تواند سریعتر و به طور کامل واکنش اکسیژن و هیدروژن با سیمان رخ دهد.

(3) سطح ویژه: 15000-20000 متر مربع / کیلوگرم.

(4) نسبت چگالی:
دود سیلیس دارای دو شکل اصلی عرضه می باشد، یعنی حالت اولیه میکرو سیلیس و پودر سیلیکون چگالی.

حالت اولیه میکرو سیلیس

A، حالت اولیه میکرو سیلیس، مستقیماً از طریق جمع کننده گرد و غبار جمع آوری می شود، حجم شل حدود 150-300 کیلوگرم بر متر مکعب است، حالت اولیه استفاده عمومی کیسه ای است، زیرا چگالی کوچک است، راندمان حمل و نقل از راه دور کم است، و میکرو سیلیس را در میکسر بتن بریزید، گرد و غبار زیاد محیط کاررا الوده میکند،و راندمان کاررا پایین می اورد.

استفاده از میکروسیلیس به عنوان یک افزودنی افزایش دهنده مقاومت در سیمان هیدرولیک، بتن، دوغاب و موارد مشابه شناخته شده است. و به عنوان یک معرف پوزولانی عمل می کند و با آهک موجود در آن واکنش می دهد! ترکیب سیمان برای ارائه خواص بهبود یافته. به طور خاص، استحکام فشاری، چگالی، و نفوذ ناپذیری ترکیب مجموعه ممکن است به طور قابل توجهی با افزودن میکروسیلیس افزایش یابد.
برای استفاده تجاری در مقیاس بزرگ در صنعت بتن، تهیه میکروسیلیس به شکل ایمن و به راحتی قابل حمل و نقل ضروری است، به عنوان مثال. با پمپاژ، و می توان به راحتی در ساخت دوغاب بتن توزیع کرد. این الزامات به آسانی با تهیه میکروسیلیس به شکل ژل به راحتی برای تهیه مخلوط بتن حمل و توزیع می شوند.
برای به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی، استفاده از ژل میکروسیلیس با غلظت مواد جامد بالا، یعنی حاوی حداقل 50 درصد وزنی ذرات میکروسیلیس، مطلوب است. علاوه بر ملاحظات هزینه فوق، چنین غلظت های بالایی به طور مطلوب حجم دوغاب مورد نیاز برای یک کاربرد معین را به حداقل می رساند و در نتیجه منجر به حداقل تغییر در پارامترهای مخلوط بتن می شود.
به خوبی شناخته شده است که ژل های میکروسیلیس می توانندبه طور خاص، در غلظت‌های میکروسیلیس در محدوده 50 درصد یا بیشتر، ثابت شده است مواد فرعی میکروسیلیس با خلوص کمتر دشوار است. از آنجایی که استفاده در صنعت بتن به طور کلی مستلزم حمل و نقل و ذخیره سازی است، معمولاً بیش از چند هفته، ژل شدن نگرانی خاصی دارد. بنابراین، مایل به تهیه ژل های میکروسیلیس با غلظت بالا بوده‌اند که حداقل برای زمان‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی معمولی که در استفاده از ژل به عنوان یک افزودنی بتن با آن مواجه می‌شوند، پایدار باشند.
این محصول حداقل حدود دو هفته پس از آماده سازی دارای چنین پایداری بوده و معمولاً حداقل تا حدود 30 روز دارای چنین پایداری است.

بازگشت به لیست