دسته‌بندی نشده

روکش آسفالت چیست؟ روکش آسفالت خیابان و معابر

 

 

 

(چگونه از آسفالت در برابر آب و هوای زمستانی محافظت کنیم؟)

آسفالت چیست؟

آسفالت بهترین گزینه برای خیابان ها، جاده ها و پارکینگ ها است. به دلیل ترکیب آن، یک گزینه مقرون به صرفه و عالی است که به راحتی قابل تعمیر است و سال ها دوام خواهد آورد. آسفالت یک محلول روسازی پایدار است که از مخلوط سنگدانه ها، بایندر و پرکننده ساخته شده است. پایدار است زیرا قابل بازیافت و استفاده مجدد است و در واقع بازیافت آن می تواند در مقایسه با آسفالت جدید دوام بیشتری داشته باشد. سنگدانه ها از مواد معدنی فرآوری شده مانند سنگ خرد شده، ماسه، شن، سرباره یا مواد مختلف بازیافتی تشکیل شده اند. یک مخلوط منسجم زمانی تشکیل می شود که از چسب برای یکپارچه کردن سنگدانه های آن به یکدیگر استفاده شود، و این قیر است که بیشتر به عنوان چسب استفاده می شود. روسازی آسفالتی از لایه های متعددی تشکیل شده است.

کاربردهای آسفالت چیست؟

آسفالت کاربردهای مهم زیادی دارد، معمولاً برای آسفالت مسیرها، جاده ها و پارکینگ ها استفاده می شود. از آنجایی که به راحتی قابل تعمیر است و بسیار بادوام است، گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که به روسازی نیاز دارند. آسفالت همچنین یک گزینه سازگار با محیط زیست است. استفاده مجدد از آسفالت، نه تنها روشی پایدار است، بلکه از روسازی کاملاً جدید نیز بادوام تر است. همچنین چندین کاربرد غیر معمول از آسفالت وجود دارد. گاهی اوقات برای سدها، مخازن، زمین های بازی و پارک ها استفاده می شود. کشاورزان گاهی از آسفالت برای پوشش کف حوضچه های نگهداری آب خود استفاده می کنند که به عنوان خانه ای برای پرورش ماهی نیز عمل می کند. همچنین می توان از آن به عنوان راه حلی برای کنترل سیل و فرسایش خاک در برخی مناطق استفاده کرد.

آیا می‌دانستید شرایط آب ‌و هوایی اولین عاملی است که در فرسودگی آسفالت نقش دارد؟
در تمام طول سال باید از آسفالت محافظت و نگهداری کنید تا بتوانید از داشتن سطحی سالم، با کارایی طولانی مدت اطمینان حاصل کنید و بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرید.
جای تعجب نیست که زمستان چالش های خاص خود را برای روسازی های آسفالت به همراه دارد. اگرچه آسفالت در دماهای سرد به خوبی خود را حفظ می کند، به خصوص زمانی که به طور حرفه ای نصب شود، اما آب و برف و یخ زدگی همراه با آن می تواند در طول فصل صدمات قابل توجهی را ایجاد کند.

5 نکته برای محافظت از روسازی آسفالت در زمستان

هرچه بیشتر به سمت فصول سرد پیش می رویم، برداشتن گام های موثر در حفاظت از آسفالت مهم تر می شود. با بارش های متعدد برف، وجود دماهای زیر صفر و کولاک گاه به گاه، زمستان یکی از سخت ترین فصل ها در رابطه با انواع سنگفرش ها و روسازی های مختلف است. خوشبختانه، مقدار کمی تعمیر و نگهداری قبل از فصل زمستان و یا در طول فصل، کمک زیادی به آسفالت‌ می‌کند تا بدون آسیب از این فصل عبور کنند.
ما فهرستی از 5 نکته برای محافظت از آسفالت شما در برابر هوای زمستانی گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که روسازی‌ آسفالت شما سالم و بدون مشکل است.

1- درزگیری و تعمیر

اولین اقدامی که می توانید برای محافظت از آسفالت در زمستان انجام دهید، رفع ترک ها و چاله ها در اسرع وقت است. همانطور که آب حاصل از باران و برف ذوب شده به پیاده‌رو نفوذ می‌کند و یخ می‌زند، این مشکلات کوچک و ارزان تعمیر می‌توانند به مرور زمان به تعمیرات اساسی و گران قیمتی تبدیل شوند. چاله‌ها و ترک‌ها در معرض تجمع و ایستادن آب هستند که باعث گسترش خسارات در طول فصل می‌شوند.
در حالت ایده‌آل، این تعمیرات را قبل از شروع کاهش دما انجام دهید تا از آسیب تا حد امکان جلوگیری کنید، هر نقصی که در روسازی آسفالت وجود داشته باشد با ادامه فصل بدتر می شود، اما هیچ وقت دیر نیست.
روکش آسفالت به سطح یک خط دفاعی در برابر آب و هوای سخت می دهد. دور نگه داشتن آب از پیاده رو تا حد امکان، برای داشتن یک فونداسیون سالم بسیار مهم است. و اگر از آن غفلت کرده اید، متاسفانه باید تا ماه های گرمتر صبر کنید. یک پوشش روان آسفالتی به دمای حدود 50 درجه برای پخت نیاز دارد.

2- زباله ها را از آسفالت خود حذف کنید
زباله های روی آسفالت از دو جهت می توانند آسیب رسان باشند.
اول، زباله‌ها می‌توانند روی پیاده‌رو یخ بزنند و باعث ساییدگی آن منطقه در طول فصل شوند. برای جلوگیری از این امر، قبل از اینکه برف روی سطح انباشته شود، زباله ها را بردارید.
ثانیا، در هنگام برف روبی با روش های شخم زدن یا بیل زدن، تجمع مواد اضافی مانع کار شده و حتی باعث آسیب بیشتر به سطح می شود.
با تمیز کردن کامل سطح قبل از شروع به جمع شدن برف، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ زباله ای وجود ندارد. اگر روسازی آسفالت قابل توجهی مانند یک پارکینگ آسفالت شده دارید، بهتر است حتما زمانی را برای تمیز کردن آن در نظر بگیرید. این تمیز کردن همچنین فرصتی عالی برای انجام یک بازرسی کامل، و شناسایی هرگونه تعمیراتی که باید انجام شوند را فراهم می کند.

3- مراقب آب های راکد باشید
آب راکد دشمن آسفالت در تمام طول سال است، اما آب و هوای زمستان به دلیل یخ زدگی، اثرات بد را بیشتر می کند.
وقتی اجازه می‌دهید آب وارد پیاده‌روی شما شود و یخ بزند، ترک‌ها و چاله‌هایی ایجاد می‌شوند. هر چه مدت زمان بیشتری به مشکل رسیدگی نشود، آسیب ها بدتر خواهند شد.
داشتن یک روسازی سالم و عاری از ترک و چاله کمک می کند تا آب جایی برای تجمع نداشته باشد و نتواند باعث آسیب شود. اگر متوجه جمع شدن آب شدید، در اسرع وقت آن را رفع کنید تا خرابی روسازی خود را به حداقل برسانید.
آب پس از یخ زدن ازدیاد حجم پیدا می کند و منبسط می شود، در نتیجه به دیواره ی شکاف ها و ترک ها فشار آورده و آن ها را بزرگتر می کند. آب علاوه بر وارد شدن به سنگفرش شما و آسیب رساندن به آن از داخل، روی سطح نیز یخ می زند. یخ روی سطح نه تنها به خود آسفالت آسیب می رساند، بلکه برای کسانی که از آن عبور می کنند، خطر جدی ایجاد می کند. جلوگیری از تجمع و رفع آب گرفتگی فراتر از یک روش نگهداری ساده است. محافظت از افرادی که به خانه یا محل کار شما مراجعه می کنند، نیز یک عمل مسئولانه است.

4- برف روبی
اگرچه ممکن است کمترین بخش مورد علاقه شما در ماه های زمستان باشد، اما برف روبی مداوم برای محافظت از آسفالت شما در طول زمستان بسیار ضروری است. با ذوب شدن برف، آب به داخل پیاده‌روی شما نفوذ می‌کند و منجر به تمام مشکلاتی می‌شود که قبلاً ذکر کردیم.
اگر سطح آسفالت بزرگی دارید، برف روبی حرفه ای را در نظر بگیرید. برف روبی در صورت انجام نادرست می تواند به روسازی شما آسیب برساند.
ما می دانیم که پارو کردن برف سخت است، اما انجام مکرر آن، هم از آسفالت شما محافظت می کند، و هم اگر بطور مداوم انجام شود مانع تجمع زیاد برف شده و هر بار کمی آسان تر از قبل خواهد بود. انباشته شدن برف روز به روز باعث خرابی بیشتری می شود.

5- یخ زدایی
یخ زدایی یک عمل ضروری در جاهایی است که زمستان های سختی دارند. برای ایمنی عمومی و شخصی، بهتر است از اینکه پیاده روها روکش خوبی دارند اطمینان حاصل کنید تا از آسیب خود و یا احیانا مشتریان، کارمندان و مهمانانتان جلوگیری کنید.
یخ زدایی همیشه برای روسازی ها مضر نیست، اما باید حواستان به محصولاتی که استفاده می کنید باشد. اجتناب از بکارگیری مواد شیمیایی خشن، هم از نظر زیست محیطی مناسب است و هم روسازی شما را با شکلی مرتب حفظ می کند.

مناسب ترین عایق محافظ آسفالت

عایق محافظ آسفالت و بتن Tiss LP 266

این عایق کاربردی، یک مایع غلیظ امولسیونی بر پایه رزین اکریلیک است، و برای عایق کاری رطوبتی و حرارتی آسفالت بکار می رود. می دانیم که در مناطق گرم امکان آسیب به آسفالت در اثر نرم شدن و جابجایی آن وجود دارد. همچنین در باند فرودگاه ها جهت حفظ امنیت، یک روسازی کاملا سالم و بدون آسیب مورد نیاز است. در هنگام بارندگی امکان نفوذ آب به آسفالت، مخلوط زیر آسفالت و خاک بستر وجود دارد، که موجب کاهش حجم خاک زیر و نیز ایجاد حفره در زیر سطح آسفالت میشود. این امر به مرور زمان باعث ایجاد گودال ها و پستی بلندی هایی در سطح آسفالت خواهد شد. عایق محافظتی Tiss LP 266 در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی، و نیز نفت، گازوییل و روغن، دارای مقاومتی بسیار بالا است و از آسیب آسفالت در اثر این مواد جلوگیری خواهد کرد. این محصول مطابق با آخرین تکنولوژی روز آمریکا و اروپا در زمینه عایق تولید شده است.

عایق محافظ آسفالت و بتن Tiss LP 266

ویژگی ها
* چسبندگی فوق العاده به کلیه سطوح فلزی، بتن، گالوانیزه، سنگی، چوبی، آسفالت، ایزوگام، موزائیک و… دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر لرزش های سطحی
* جلوگیری از یخ زدگی و فرسایش بتن و آسفالت، افزایش طول عمر آسفالت و بتن های گسترده، مقاوم در برابر نزولات جوی برف و تگرگ
* جهت عایق کاری رطوبتی و حرارتی کلیه آسفالت ها مانند: باندهای پرواز فرودگاه، بزرگراه ها، آسفالت محوطه ها، پالایشگاه ها، آسفالت های بتن ریزی های گسترده، پارکینگ ها، نیرو گاه های سیکل ترکیبی، محوطه های دانشگاهی، پتروشیمی ها، سکوهای نفت، کارخانجات، خودرو سازی های وسایل ماشین الات سنگین و… کاربرد بسیاری دارد.
* جلوگیری از خرابی و خوردگی سطح در اثر مواد شیمیایی اسیدی و بازی و نفتی مثل گازوییل و نفت، مقاومت در برابر نمک های معدنی آب
* اجرای بسیار سریع و آسان، قابل اجرا با برس و پمپ های airless و رولر
* مقاومت بالا در برابر شرایط جوی 100+ تا 20- درجه و عدم ترک خوردگی در اثر سرمای زیر صفر درجه، همچنین در اثر حرارت های بالا جاری نمی شود و مقاوم در برابر اشعهUV خورشید.
* بهداشتی، بدون آلودگی زیست محیطی، بدون بو و سبک، دارای رنگ های بسیار زیبا و متنوع
* نسبت به سایر محصولات مشابه مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه های احتمالی و پارگی دارد.

تکنیک های دیگر حفاظت از آسفالت
علاوه بر روش های فوق، گزینه های بسیار عالی نیز برای درزگیری وجود دارند که اثر بسیار مفیدی در حفظ آسفالت دارند. تکنیک های دیگر در نگهداری و حفاظت آسفالت شامل موارد زیر هستند:
* پر کردن و آب بندی ترک ها
* درمان های میکرو سرفیسینگ
* آب بندی با دوغاب
* آب بندی با تراشه ها
* روکش های نازک
* وصله کاری
در مقاله عایق رطوبتی آسفالت، روکش محافظ آسفالت و بتن در مورد این موارد به طور مفصل بحث شده است.

برای محافظت از آسفالت خود دیر نیست
امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا از روسازی آسفالت خود در برابر هوای زمستانی و دیگر آسیب ها محافظت کنید. آخرین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای محافظت از روسازی آسفالت هیچ وقت دیر نیست!
هر چه بیشتر زمان بگذرد، مشکلات به شدت پرهزینه تر و زمان برتر می شوند. زمانی که روسازی شما آسیب دیده، به مرور آسیب پذیرتر هم خواهد شد، و در نتیجه مشکلات نیز بدتر می شوند. روسازی آسفالت سرمایه گذاری قابل توجهی است، اما تعمیر و نگهداری مناسب، به خصوص در ماه های سردتر، تضمین می کند که پول شما به خوبی خرج شده است.
اگر به کمک نیاز دارید، کارشناسان ما در TISS، اینجا هستند تا به شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره درباره کلیه خدمات و محصولات ساخت و ساز خود با ما تماس بگیرید، و یا اگر در مورد آسفالت یا مسائل مربوط به ساختمان سازی خود سؤال یا ابهامی دارید، دریغ نکنید. ما با افتخار به تمامی شرکت ها و پیمانکاران محترم از تمامی شهرها، تمامی خدمات محصولات شیمی ساختمان، انواع عایق های رطوبتی حرارتی و صوتی و نیز افزودنی های بتن، انواع نماهای ساختمانی و… خود را با کیفیتی بالا ارائه می دهیم. تمام محصولات برند TISS را می توانید در اینجا ببینید. مشاوران ما در بخش فروش پاسخگوی نیازشما خواهند بود، همچنین می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

مدیریت فروش: 09134472241
شماره شرکت: 6-33241664-034

منبع:
limitlesspavingandconcrete.com

گردآوری شده توسط تیم ترجمه سفید بام کرمانیان

بازگشت به لیست