عایق ها

عایق بام سفید چیست؟ عایق رطوبتی نانو برای پشت بام

عایق سفید بام

عایق سفید بام

استفاده از رنگ سفید برای بام ساختمان ها یک راه محبوب برای کمک به کاهش افزایش گرما در ساختمان یا خانه در آب و هوای جنوبی است که بیشتر اوقات گرم می ماند. همانطور که پوشیدن لباس‌های سفید یا رنگ روشن می‌تواند به خنک‌تر ماندن شما در روزهای آفتابی کمک کند،عایق سفید بام  نیز می‌تواند به خنک‌تر ماندن ساختمان و کاهش بار روی واحد تهویه مطبوع کمک کند و هزینه‌های خنک‌کننده را کاهش دهد. جهت صرفه جویی در انرژی و خنک ماندن ساختمان بهتر است بهترین عایق سقف را بشناسید.

سقف‌های معمولی در شرایط آفتابی تابستانی ممکن است به دمای بسیار بالا (150 درجه فارنهایت یا بیشتر) برسند. اما سقف‌هایی که با عایق سفید بام پوشیده شده‌اند، می‌توانند دمایی بیش از 50 درجه فارنهایت (28 درجه سانتیگراد) خنک‌تر از سقف‌های معمولی نگه داشته شوند. این ویژگی از طریق کاهش جذب تابش خورشیدی و افزایش بازتاب نور خورشیدی از سطح سقف به دست می‌آید.

با پوشاندن سقف با عایق سفید بام، میزان جذب حرارت از طریق سقف کاهش می‌یابد و در نتیجه نیاز به استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان کاهش می‌یابد. این عمل به صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای خنک کردن ساختمان و کاهش هزینه‌های مربوط به تهویه مطبوع منجر می‌شود. علاوه بر این، عایق سفید بام می‌تواند به تعدیل دمای داخلی ساختمان در طول فصل گرما کمک کند و به راحتی تطابق پیدا کند.

عدم استفاده از عایق سفید بام در ساختمان‌ها ممکن است باعث افزایش مصرف انرژی، ایجاد بار حرارتی بیشتر در ساختمان و افزایش هزینه‌های مربوط به تهویه مطبوع شود. با اعمال تکنولوژی عایق سفید بام، می‌توان بهبود قابل توجهی در کارایی انرژی ساختمان‌ها و کاهش هزینه‌های مربوط به سیستم‌های تهویه مطبوع داشت.

مزایای عایق سقف شیروانی

  • کاهش قبوض انرژی با کاهش نیاز به تهویه مطبوع.
  • انقباض و انبساط ناشی از انواعسقف را تحمل می کند و دچار ترک خوردگی نمی شود.
  • غیرقابل اشتعال است، زیرا بر پایه آب ساخته می شود.
  • وزن آن بسیار سبک است و لایه ای نازک بر سطح ایجاد می کند.
  • از قابلیت نفوذناپذیری ایده آل در برابر نم و رطوبت برخوردار است.
  • این عایق هیچ نوع مواد شیمیایی و مضر از خود نشت نمی دهد، از این رو برای عایق کاری لوله های آب استفاده می شود.
  • نوعی پوشش تعمیری برای لایه زیرین محسوب می شود.
  • عایق پلیمری در برابر تابش اشعه های خورشید و گرد و غبار مقاومت بالایی دارد و به مرور زمان مقاومت و کیفیت خود را از دست نخواهد داد.
  • این عایق دوستدار محیط زیست است.
  • امکان کوچک کردن تجهیزات تهویه مطبوع جدید یا جایگزین، صرفه جویی در هزینه و افزایش بالقوه راندمان خنک‌کننده
  • کاهش دمای سقف، که عمر سقف را نیز افزایش می دهد
  • اوج تقاضای برق را کاهش دهید، که می تواند به جلوگیری از قطع برق کمک کند
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیروگاه ها با کاهش تقاضای انرژی برای خنک سازی ساختمان ها.

 

انتخاب بهترین رنگ عایق بام

محصول عایق بام در زیر نور خورشید خنک می ماند و حدود 60 تا 90 درصد نور خورشید را منعکس می کند. با این حال، از آنجایی که تقریباً نیمی از نور خورشید به صورت تابش «نزدیک مادون قرمز» نامرئی می‌رسد، می‌توانیم بازتاب خورشیدی مواد تیره را با استفاده از رنگدانه‌های خاص (رنگ‌ها) که ترجیحاً این نور نامرئی را منعکس می‌کنند، افزایش دهیم. چنین محصولاتی با رنگ های سرد معمولاً حدود 30 تا 60 درصد نور خورشید را منعکس می کنند و نسبت به محصولات رنگی معمولی خنک تر می مانند (البته نه به خنکی سفید).

نکات مهم قبل از اجرای عایق سفید بام:

1.شست و شوی سطح زیرین و پاک نمودن آن از هر گونه آلودگی

2.ترمیم قسمت های آسیب دیده سقف

3.ترمیم قسمت های فرورفته

4.استافده از پلی استر برای پوشاندن دور لوله ها،هواکش،نورگیر و…

بازگشت به لیست