بتونه ها ودرزگیرها

پودر بندکشی چیست؟ بهترین نوع پودر بندکشی در ساختمان

پودر بندکشی چیست؟

 

در جواب سؤال پودر بندکشی چیست؟ باید بگوییم پودربندکشی ملات یا خمیری برای پر کردن شکاف بین کاشی ها یا سطوح است. پودر بندکشی معمولاً مخلوطی از سیمان، ماسه و آب یا مواد شیمیایی است که برای پر کردن شکاف ها استفاده می شود.

پودر بند کشی چیست؟ و انوع پودر بندکشی

 پودر بندکشی که یکی از انواع ملات آماده می باشد. میتواند سنباده خور یا بدون سنباده باشد و می تواند رنگی یا آب بند اپوکسی داشته باشد. انتخاب نوع مناسب برای پروژه شما به میزان فضای بین کاشی ها بستگی دارد. در ادامه انواع پودر بندکشی را برای شما آورده ایم:

1.پودر بندکشی سنباده‌ای: پودر بندکشی سنباده‌ای قوی‌تر از سمباده‌نشده است و دوام و ضخامت کاشی‌هایی را با شکاف‌هایی بیشتر از یک هشتم اینچ را پر میکند. می توانید از پودر بندکشی سمباده شده برای کاشی های کف یا کاشی های حمام استفاده کنید.

2.پودر بندکشی سمباده نخورده: کاشی هایی با فاصله کمتر از یک هشتم اینچ از پودر بندکشی سمباده نشده استفاده می کنند. ضخامت کمتری نسبت به پودر بندکشی سنباده‌ای دارد و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، اما در طول زمان دوام کمتری دارد. اگر خطوط پودر بندکشی به اندازه کافی کوچک هستند، می‌توانید از پودر بندکشی سمباده‌نشده روی کار استفاده کنید.

3.پودر بندکشی رنگی: پودر بندکشی ها مدرن در رنگ‌های مختلف، از سفید روشن تا مشکی زغالی عرضه می‌شود. تمیز نگه داشتن رنگ‌های تیره آسان‌تر است، زیرا لکه‌ها کمتر دیده می‌شوند و همچنین تمایل دارند رنگ‌های روشن‌تر کاشی را برجسته کنند. پودر بندکشی روشن‌تر می تواند با کاشی های روشن ترکیب شود یا تضاد چشم نوازی را با کاشی های تیره‌تر ایجاد کند.

پودربندکش رنگی

4.پودر بندکشی اپوکسی: پودر بندکشی اپوکسی یک پودر بندکشی از پیش مهر و موم شده است که پس از اجرا به درزگیر اضافی نیاز دارد. اپوکسی رزینی است که به سرعت خشک می شود و یک سد ضد آب تشکیل می دهد و از این نوع پودر بندکشی در برابر کپک و قارچ محافظت می کند و آن را در برابر لکه مقاوم تر می کند.

نحوه مخلوط کردن پودر بندکشی

(پودر بندکشی)پودر بندکشی به شکل خشک است و باید با آب مخلوط شود تا محیط صاف و قابل پخش برای پر کردن شکاف‌های بین کاشی‌ها ایجاد شود. انواع و مارک های مختلف دستورالعمل های متفاوتی در مورد مخلوط کردن پودر بندکشی دارند، از جمله اینکه چه مقدار آب باید استفاده شود. این اما مراحل کلی را برای مخلوط کردن پودر بندکشی را برای شما توضیح می دهیم:

  1. یک سطل آماده کنید. یک سطل به اندازه کافی بزرگ داشته باشید که حاوی پودر بندکشی خشک و حجم آبی باشد که استفاده می کنید. به خاطر داشته باشید که فقط باید به اندازه ای که فکر می کنید می توانید در مدت زمان نیم ساعت استفاده کنید، پودر بندکشی تهیه کنید. بعد از سی دقیقه شروع به خشک شدن می کند و کار با آن را سخت می کند و محصول نهایی را به خطر می اندازد.
  2. پودر بندکشی را اضافه کنید و در آب مخلوط کنید. ابتدا پودر بندکشی خشک را در ظرف خود بریزید و سپس آب را اضافه کنید. استفاده از حدود یک چهارم آب کمتر از آنچه در برچسب توصیه شده است می تواند مفید باشد، زیرا مخلوط کردن آن در ابتدا آسان تر است و به شما کنترل بیشتری بر محصول نهایی می دهد.

 

  1. از یک ماله مخصوص برای بندکشی استفاده کنید. ماله شما باید مسطح مستطیل شکل با دسته باشد که بتوانید برای مخلوط کردن، پخش کردن و تمیز کردن پودر بندکشی به شما کمک کند.

نحوه بندکشی کردن کاشی

تزریق پودر کشی بین کاشی شامل مقداری دانش در مورد مواد و کمی تکنیک است. با آماده‌سازی و راه‌اندازی مناسب، می تواند یک کار ساده باشد. برای پودر بندکشی کاشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سطح را برای پودر بندکشی آماده کنید. اگر پودر بندکشی قدیمی، دارید و میخواهید آن را ترمیم کنید قبل از استفاده از پودر بندکشی جدید باید پودر بندکشی قدیمی را از سطح بردارید.اطمینان حاصل کنید که این فضاها که اتصالات پودر بندکشی نامیده می شوند، تا حد امکان برای استفاده از پودر بندکشی جدید تمیز باشند.
  2. از گوشه فضای پروژه خود شروع کنید. مقداری پودر بندکشی آماده شده را روی قسمت کوچکی از بند کاشی کاری خود بریزید. بهتر است که از گوشه ای از فضای پروژه خود شروع کنید و از آن نقطه به سمت بیرون کار کنید.
  3. پودر بندکشی را پخش کنید. هنگامی که پودر بندکشی روی سطح قرار گرفت، از ماله پودر بندکشی خود استفاده کنید تا آن را در طول شکاف پخش کنید. ماله پودر بندکشی خود را در زاویه 45 درجه نگه دارید تا پودر بندکشی به راحتی بدون ناهموار شدن پخش شود و از فرو رفتن لبه ماله در پودر بندکشی نرم جلوگیری شود.
  4. روی شکاف ها به صورت مورب کار کنید. برای جلوگیری از گود شدن یا حفاری و برای اطمینان از اجرای یکنواخت، با یک حرکت ثابت و روان حرکت کنید.
  5. منطقه پروژه را تمیز کنید. هنگامی که تمام شکاف ها را با پودر بندکشی پر کردید، زمان تمیز کردن است. می توانید از شناور پودر بندکشی خود برای پاک کردن هر نوع پودر بندکشی اضافی روی سطح کاشی خود استفاده کنید.
  6. با یک اسفنج مرطوب روی کاشی بکشید. بعد از اینکه پودر بندکشی شما بیشتر خشک شد، دو سطل آب آماده کنید. و پودر بندکشی اضافی روی سطح کاشی های خود را با اسفنج پاک کنید. می‌توانید دور دوم این فرآیند اسفنج‌زنی را حدود سه ساعت پس از تکمیل مرحله اولیه انجام دهید تا مطمئن شوید که کاشی‌های شما تمیز و عاری از پودر بندکشی هستند.

کاشی کاری

 پودر بندکشی سیمانی

این نوع پودر بندکشی عموماً برای سازه‌های فولادی، برج‌ها، کشتی‌ها، پمپ‌های کوچک و کلیه ماشین‌آلات غیر ارتعاشی است، اما کاربرد دقیق نوع پودر بندکشی در هر مکان مشخص باید مطابق نقشه مربوط باشد.پودر بندکشی سیمانی غیرقابل انقباض و جریان آزاد با حداقل مقاومت فشاری حداقل برابر با مقاومت فشاری بتن باشد.

حداقل مقاومت فشاری پودر بندکشی باید 50 نیوتن بر میلی‌متر مربع در 7 روز و 60 نیوتن بر میلی‌متر مربع در 28 روز باشد.

مقاومت خمشی پودر بندکشی باید از 9 نیوتن بر میلی‌متر مربع در 28 روز تجاوز کند.

ویژگی های پودر بندکشی

  • استفاده آسان (پودر آماده مخلوط کردن)
  • مخلوط کردن آسان است، فقط آب اضافه کنید
  • قوام قابل تنظیم
  • ویژگی های جریان بسیار خوب
  • چسبندگی عالی به بتن
  • مقاوم در برابر ضربه و لرزش
  • غیر خورنده
  • غیرقابل اشتعال، غیر سمی
  • اتصال عالی برای بین کاشی ها
بازگشت به لیست