دسته‌بندی نشده

ژل میکروسیلیس چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

شرکت سفید بام کرمانیان

«اولین و بزرگترین تولید کننده در جنوب و شرق کشور»

 

«ژل میکروسیلیس چیست؟ و چه مزایایی دارد؟»

آنچه در این مقاله می خوانید:

میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس چیست؟

نحوه عملکرد ژل میکروسیلیس در بتن

از ژل میکروسیلیس در چه مکان هایی استفاده میشود و چه مزایایی دارد؟

میکروسیلیس چیست؟

دوده سیلیس که با نام میکروسیلیس نیز شناخته می شود، یک پلی مورف آمورف از دی اکسید سیلیکون، سیلیس است. این محصول فرعی کاهش کربوترمیک کوارتز با خلوص بالا در کوره های قوس الکتریکی در تولید سیلیکون و آلیاژهای فروسیلیکون است. محصول به دست آمده یک پودر خاکستری با مساحت سطح حدود 20 متر مربع بر گرم و اندازه ذرات در محدوده 100 تا 200 نانومتر، تقریباً یک صدم ذرات سیمان است. هنگامی که دوده سیلیس به بتن سیمان پرتلند اضافه می شود، مقاومت فشاری، مقاومت کششی و مقاومت سایشی آن را افزایش می دهد. این بهبودها ناشی از بسته بندی بسته به دست آمده در سیستم خمیر سیمان است که تخلخل کلی را کاهش می دهد و ناحیه انتقال سطحی را بهبود می بخشد.

پودر میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس چیست؟

میکروسیلیکا به دلیل پوردی بودنش، مشکلاتی را در حمل و نقل ایجاد می کند وهمچنین با نشستن آن در ریه با عث سرطان و یا مشکلات تنفسی میشود. به همین خاطر برخی از تولیدکنندگان میکروسیلیس را با آب مخلوط می کنند و به صورت ژل یا دوغابی را تولید میکنند. که با تریلرهای مخزن طراحی شده برای جابجایی مایعات قابل حمل است. آب دوغاب جایگزین بخشی از آن می شود که معمولاً به مخلوط اضافه می شود. هنگامی که از عامل کاهنده آب استفاده نمی شود، افزودن میکروسیلیس به مخلوط بتن نیاز به آب بیشتری برای حفظ اسلامپ معین دارد. ژلی که در اولین دقایق اختلاط بتن میکروسیلیس تشکیل می‌شود، آب را جذب کرده و مخلوط را سفت می‌کند و نیاز به تنظیم زمان شارژ و قرار دادن دارد.به همین علت برای میزان کاهش اسلامپ از روان کننده ها برای اصلاح ان استفاده میشود.

نحوه عملکرد ژل میکرو سیلیس در بتن

ژل میکروسیلیس در بتن از دو طریق به استحکام و دوام کمک می کند: و به عنوان پوزولان توزیع یکنواخت تر و حجم بیشتری از محصولات هیدراتاسیون را فراهم می کند. میکروسیلیس به عنوان پرکننده، اندازه متوسط ​​منافذ خمیر سیمان را کاهش می دهد. که به عنوان ماده افزودنی استفاده می شود می تواند خواص بتن تازه و سخت شده را بهبود بخشد. و به عنوان جایگزینی جزئی برای سیمان استفاده می شود، می تواند جایگزین سیمان انرژی زا بدون کاهش کیفیت شود.

افزودن آن به مخلوط بتن ساختار خمیر سیمان را تغییر می دهد. خمیر به دست آمده بیشتر از خمیرهای سیمان معمولی حاوی هیدرات های کلسیم سیلیکات قوی و کمتر از هیدروکسیدهای کلسیم ضعیف و به راحتی قابل حل است. از آنجایی که ذراتش بسیار کوچک هستند در بین ذرات سیمان پراکنده شده و جدا می شوند. ماتریس ریز و یکنواخت حاصل می تواند استحکام فشاری، خمشی و باندی به طور قابل توجهی بالاتر بدهد.

همچنین سرعت کربناته شدن را کاهش می دهد، نفوذپذیری به یون های کلرید را کاهش می دهد، مقاومت الکتریکی بالایی ایجاد می کند و تأثیر کمی بر انتقال اکسیژن دارد. بنابراین، می توان انتظار داشت که بتن میکروسیلیس به شدت از آرماتورها و جاسازی ها محافظت کند.

مهندسی حفاظت از آب و برق آبی

دریچه های ورودی سد، کانال های انحرافی، تونل ها،سازه زیرین نیروگاه اصلی (به ویژه پیچه توربین) و سایر سازه های هیدرولیکی، از بتن دوده سیلیسی که ضد آب، نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر فرسایش استفاده کامل می کنند.

پروژه های عمرانی و صنعتی

ژل میکروسیلیس دارای ویژگی های مقاومت اولیه و استحکام بالا است و به طور گسترده در کارخانه های صنعتی و ساختمان های بلند استفاده می شود. این می تواند استحکام را افزایش دهد. دوره ساخت و ساز را کوتاه کند و در هزینه پروژه صرفه جویی کند.

مهندسی روسازی بزرگراه ترافیک

استفاده از میکروسیلیکا در روسازی دارای مقاومت سایش قوی است. 28 روز طول می کشد تا جاده با بتن معمولی ریخته شود تا به روی ترافیک باز شود. به طور کلی، 3 روز طول می کشد تا برای بتن با مقاومت اولیه باز شود. آسیب به سطح بتنی جاده اجتناب ناپذیر است. تعمیر با روش های مرسوم اغلب باعث وقفه در تردد می شود که خسارات اقتصادی جدی به همراه خواهد داشت. استفاده از بتن دوده سیلیسی (میکروسیلیکا) با خواص مقاومت اولیه و مقاومت در برابر سایش، پس از استفاده عملی اثری ایده آل دارد. باند فرودگاه نیاز به استفاده از بتن بیش از 80 مگاپاسکال و مقاومت خوبی در برابر سایش دارد.

بنادر، پل ها، پروژه های آب شور

بتن دوده سیلیسی (Microsilica) چگالی و مقاومت بالایی دارد، آسیب الکتروشیمیایی ایجاد نمی کند و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد.

پروژه شاتکریت

پس از افزودن میکروسیلیکا به بتن، عملکرد چسبندگی و انسجام بتن پلاستیک به طور قابل توجهی بهبود می یابد، میزان برگشت به شدت کاهش می یابد، ضخامت شاتکریت در یک زمان افزایش می یابد، دوره ساخت کوتاه می شود و هزینه پروژه صرفه جویی می شود در کشورهای اروپایی و آمریکایی، 75 درصد شاتکریت با دوده سیلیس مخلوط می شود، در حالی که در نروژ و سوئد، میکرو سیلیس یک ماده ضروری برای شاتکریت است.

محصولات ژل میکرو سیلیس شرکت سفید بام کرمانیان:

ژل میکروسیلیس الیاف دار Tiss GM 332

ژل میکروسیلیس الیاف دارGMS 332  نوع پیشرفته ای از افزودنی بتن می باشد که برای ساخت بتن های توانمند، پردوام، آب بند، نفوذ ناپذیر و همچنین ارتقا نسبی مقاومت فشاری، کششی و خمشی بتن فرموله شده است با ایجاد یک شبکه ماتریسی از الیاف در بتن هایی که کاهش ترک های سطحی و پلاستیک بتن مد نظر است توصیه می شود. ژل میکروسیلیس الیاف دار Tiss GMS 332 مقاومت بتن را در برابر عوامل مخرب فیزیکی و شیمیایی هم چون یون کلر، سولفات ها و بالا برده و با افزایش دوام سازه های بتن آرمه می تواند کمک شایانی در ارتقا کیفیت بتن نماید.

مطابق با استاندارد BSEN12390-8,BSEN1881-122,ASTMC1202,ASTMC78,ASTMC293,ADTMC469,ISIRI490, ISIRI604

ژل میکروسیلیس الیاف دار Tiss GM 332

ژل میکروسیلیس Tiss GM.331

ژل میکروسیلیس GMS 331 نوع پیشرفته ای از افزودنی بتن است که برای ساخت بتن های توانمند، پر دوام، آب بند، نفوذ ناپذیر و هم چنین ارتقا نسبی مقاومت فشاری، کششی و خمشی فرموله شده است. با وجود آب بند کننده در خود طی انجام عملیات اختلاط، فضاهای خالی خلل و فرج را پر نموده نفوذ پذیری بتن را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

مطابق با استاندارد BS EN 12390-8, BS EN 1881-122

ژل میکروسیلیس Tiss GM.331

پاور ژل Tiss GMS.336

بهبود دهنده خواص رئولوژیک در حالت خمیری، افزایش دهنده کارایی و کیفیت، اسلامپ و روانی بتن به لحاظ افزایش مقاومت فشاری و خمشی و کششی بتن جهت ساخت بتن های توانمند، آب بند و نفوذ ناپذیر افزایش مدت زمان کارپذیری بتن در حالت خمیری و ارتقا مقاومت فشاری بتن و ایجاد مقاومت بتن در برابر حمله شیمیایی و سولفاتی محیطی از مشخصات ویژه این ماده است.

مطابق با استاندارد BS EN 12390-8, BS EN 1881-122, ASTM C 1202

 

از ژل میکروسیلیس درچه مکان هایی استفاده می شود:

برای بتن با کارایی بالا، بهبود مقاومت بتن، بهبود عملکرد و افزایش عمر بتن استفاده می شود

برای مواد نسوز، افزایش سیالیت، کاهش مصرف آب و بهبود استحکام و دوام محصول استفاده می شود

برای ملات خشک و دوغاب برای بهبود استحکام اولیه استفاده می شود

برای کف مقاوم در برابر سایش، افزایش سیالیت و بهبود مقاومت در برابر سایش استفاده می شود

در رنگ، پوشش، رزین، لاستیک و سایر مواد پلیمری پرکننده استفاده می شود.

شرکت سفید بام داری انواع مختلف ژل های میکرو سیلیس است که میتوانید در قسمت محصولات مشاهده کنید.

قیمت ژل میکروسیلیس:

بر اساس ترکیبات و کارایی ژل قیمت این محصول متفاوت می باشد برای خرید ژل میکرو سیلیس و مشاهده لیست قیمت ژل میکرو سیلیس با واحد فروش شرکت تماس بر قرار کنید.

منابع:

Concreteconstruction

Scientific

sciencedirect

بازگشت به لیست