دسته‌بندی نشده

رنگ جدولی اکریلیک چیست؟ رنگ جدولی نانو

رنگ جدولی اکریلیک چیست؟

رنگ جدولی اکریلیک چیست:

هدف از تولید رنگ های جدولی اکریلیک نانو استفاده از فناوری نانو جهت جلوگیری از پوسیدگی وافزایش دوام وطول عمر رنگ جدول در اجرای پروژه های شهری می باشد.

رنگهای مخصوص جدول دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر رنگها می باشند. منحصر به فرد بودن از لحاظ ساختار تشکیل دهنده این نوع رنگهای جدولی نسبت به رنگ های معمولی است. شرکت سفید بام کرمانیان دارای دو نوع رنگ جدولی است:

رنگ مخصوص جدول خیابانی تک جزئی ،رنگ جدول بر پایه رزین اکریلیک آب پایه

این رنگهای جدولی به گونه ای ساخته شده اند که در برابر شرایط جوی مقاوم هستند ،مخصوصا در محیطی که دارای آب وهوای مرطوب و معتدل می باشد.

رنگ جدولی برپایه پلیمر ساخته شده اندو قابل استفاده بر روی سطوح سیمانی هستند ،مدت زمان خشک شدن رنگ جدول بسیار کوتاه است و دارای پوشش و چسبندگی خوبی بر روی سطح هستند. قیمت رنگ جدولی و رنگ ترافیک به کیفیت و مقاومت محصولات بستگی دارد.

بسته به نوع رنگی که انتخاب می کنید، زمان خشک شدن نیز بسیار متفاوت است:

تمیز کردن رنگ های پایه آب به دلیل اینکه حلال آن عمدتاً آب است بسیار آسان تر است و برس ها و لوازم رنگ آمیزی معمولاً با آب تمیز می شوند. رنگ‌های روغنی نیاز به  تینرهای ویژه دارند که در فرآیند پاک‌سازی استفاده شوند.

به دلیل VOC های مضر ساطع شده از رنگ های روغنی، بوی بدی که می تواند منجر به سردرد شود، یا به دلیل زرد شدن شدید روغن در طول زمان، بسیاری از مردم به دنبال تغییر سطوح رنگ شده با روغن خود به پایه آب (آکریلیک/لاتکس) هستند. ) رنگ می کند. اما این فرآیند بسیار بیشتر از تغییر یک رنگ به دیگری است.

آیا می توانم رنگ اکریلیک یا لاتکس را روی رنگ روغن بزنم؟

از آنجایی که روغن و آب با هم مخلوط نمی‌شوند، وقتی رنگ‌های مبتنی بر آب را روی سطوح روغنی می‌زنید، همیشه این رنگ ترک خورده و پوسته‌شده را دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات به صورت یک بافت لاستیکی ظاهر می شود که می توانید آن را به صورت نواری جدا کنید، گاهی اوقات ترک می خورد و پوسته پوسته می شود. این به این دلیل است که رنگ پایه آب نمی تواند با روغن بچسبد، بنابراین با خشک شدن، شروع به جدا شدن و جدا شدن از رنگ اصلی می کند. پس از صرف تمام وقت، تلاش و پول، این نتیجه می تواند بسیار ناامید کننده باشد.پس از اطمینان از شرایط مساعد آب و هوایی برای اجرای رنگ می‌بایست به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت، بدین صورت که سطح مورد نظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گردوخاک، چربی و… باشد. لذا قبل از اعمال رنگ، سطح زیرین را کاماً از مواد زائد پاک نموده و آماده سازی لازم را انجام دهید. جهت اجرا، بعد از باز نمودن درب قوطی رنگ، محتویات داخل قوطی را به هم زده تا کاماً یکنواخت گردد. سپس با استفاده از تینر روغنی ماندگار می‌توان ویسکوزیته (معیاری از رقیق بودن رنگ) را تا حد مطلوب کاهش داد که با توجه به دمای هوا و روش اجرا، ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ درصد متغیر باشد.
جهت اجرای این رنگ، می‌توان از قلم مو، پیستوله یا غلتک استفاده نمود.
بعد از استفاده، جهت جلوگیری از رویه بستن رنگ، از بسته بودن درب قوطی مطمئن شوید.

بازگشت به لیست