دسته‌بندی نشده

پوشش ضد حریق چیست؟ انواع پوشش های ضد حریق

پوشش ضد حریق چیست

پوشش ضد حریق چیست

فولاد به خودی خود قابل اشتعال نیست و هیچ گاز مضری در زیر آتش منتشر نمی کند، آتش یک چالش ویژه برای ساختار باربر سازه فولادی ایجاد می کند. گرمای تولید شده در هنگام آتش‌سوزی ممکن است ظرفیت حمل تیرهای فولادی را کاهش دهد که به طور قابل توجهی خواص ساختاری را تضعیف می کند. برای مقابله با اثرات منفی آتش‌سوزی، به یک مفهوم حفاظت از آتش سفارشی نیاز است. پوشش‌های ضد حریق به‌عنوان یک اقدام ضد حریق غیرفعال نقش مهمی در ساخت‌ و سازهای فولادی و هم در سازه‌های ساخته‌شده از چوب یا بتن بازی می‌کنند.

تیرهای فولادی و تکیه گاه های فولادی تحت بار در دمای بالای 500 درجه سانتیگراد ظرفیت حمل خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از تجاوز از این دمای بحرانی در مواقع آتش‌سوزی، حفاظت مؤثر در برابر آتش به شکل پوشش ضد حریق یا پوشش های ضد حریق مورد نیاز است. مورد دوم مخصوصاً زمانی مناسب است که سازه های فولادی به دلایل طراحی قابل مشاهده باشند. این امر اغلب در ساخت سالن های فولادی وجود دارد.

پوشش های ضد حریق یکی از انواع ملات‌های آماده هستند و تفاوتی با پوشش های معمولی ندارند. فقط چند میلی‌متر ضخامت دارند و سازه های فولادی ظریف را برجسته می کنند. از آنجایی که طراحی و رنگ محدود ندارند، معماران می توانند طرح های خود را آزادانه انجام دهند.

پوشش های ضد حریق وزن کمی دارند. آنها نیازی به در نظر گرفتن در محاسبه ندارند و نیازی به نگهداری دقیق ندارند. از آنجایی که لاک های پوششی علاوه بر حفاظت در برابر آتش، محافظت در برابر خوردگی نیز ارائه می دهند، اساساً به جلوگیری از ارزش ساختمان کمک می کنند.

پوشش های ضد حریق در محل ساخت و ساز

پوشش های ضد حریق برای نتایج عالی نیاز به پیش تصفیه خوب دارند. بهترین آماده‌سازی برای محافظت از سطوح فولادی، زنگ زدایی فولاد بر اساس است که می توانیم با هر درجه خلوص استاندارد دلخواه انجام دهیم. ما از مواد بلاست فلزی و غیرفلزی استفاده می کنیم تا زنگ زدگی، زنگ زدگی یا رسوب آسیاب را از بین ببریم و با زبری کردن آن، خواص چسبندگی سطح را بهبود ببخشیم.

نسوز کردن عبارت است از مقاوم کردن چیزی (ساختارها، مواد و غیره) در برابر آتش، یا غیرقابل احتراق. یا موادی برای استفاده در ساختن هر چیزی نسوز. این یک اقدام حفاظت از آتش غیرفعال است. “نسوز” یا “ضد حریق” را می توان به عنوان اسم، فعل یا صفت استفاده کرد. ممکن است نوشته شود (“ضد آتش”).

اعمال یک سیستم ضد حریق فهرست شده گواهینامه برای سازه های خاص به آنها اجازه می دهد تا درجه مقاومت در برابر آتش داشته باشند. اصطلاح “ضد حریق” ممکن است همراه با استانداردها استفاده شود، همانطور که در مشخصات ساختمانی رایج در آمریکای شمالی منعکس شده است. اقلامی که به عنوان نسوز طبقه‌بندی می شوند در شرایط خاص مقاوم هستند و ممکن است در اثر آتش بیش از شدت یا مدت زمانی که برای تحمل آن طراحی شده است بسوزند یا غیرقابل استفاده شوند.

مزایا استفاده از پوشش‌های ضد حریق 

  • مواد شیمیایی غیرقابل احتراق هستند که به دلیل در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند
  • می توانند جلوی گسترش آتش را بگیرید
  • سرعت گسترش آتش را کاهش دهید
  • کاهش شدت آتش‌سوزی
  • دود ناشی از آتش‌سوزی را کاهش دهید

بر اساس گزارش FEMA، “تقریباً 6500 آتش‌سوزی زیرزمین مسکونی یک تا دو خانواده هر سال به ادارات آتش نشانی در ایالات متحده گزارش می شود و باعث 65 مرگ، 400 مجروح و 278 میلیون دلار خسارت مالی شده است.”

این اعداد تکان دهنده هستند. ایجاد یک مانع بین زیرزمین و طبقات بالا با پوشش ضد حریق می تواند به شدت تمام این آمارها را کاهش دهد. ما با یک مسئول ساختمان و تولید کنندگان پوشش های ضد حریق صحبت کردیم تا بدانیم چگونه، چرا و چه زمانی باید از پوشش های ضد حریق استفاده کنید.

پوشش های ضد حریق چگونه اعمال می شوند؟

بیشتر پوشش ها با یک رنگ پاش استاندارد اسپری می شوند. یک امتداد بر روی پیستوله رنگ، استفاده از محصول را از راه دور آسان می‌کند و یک نوک چرخشی به شما کمک می‌کند تا در مناطق تنگ و صعب العبور قرار بگیرید. برس را می توان برای مناطق کوچک و باریک برای رنگ استفاده کرد و نیز میتوان از مصالح پایه سیمانی که برای این منظور طراحی شده اند

بسته به مکانی که در آن قرار دارید، معمولاً می توانید پوشش های ضد حریق را به تنهایی اعمال کنید، اما با مسئول ساختمان محلی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که نیازی به نصب گواهی نامه ندارید. همچنین، توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان خود نیاز دارند که شما یک نصاب معتبر باشید، بنابراین با آنها نیز مشورت کنید.

بازگشت به لیست